Německý automobilový průmysl dostává další ránu. Zatímco minulý týden oznámil plány na propouštění Volkswagen, nyní přicházejí zprávy od Volkswagenu. Německá automobilka se pouští do rozsáhlé restrukturalizace, na jejímž konci by jen v Německu mělo být zrušeno okolo 5 000 pracovních míst.
Automobilka Volkswagen se rozhodla přikročit k rozsáhlé restrukturalizaci svého evropského zázemí s cílem „výrazně snížit strukturální náklady, snížit byrokracii, posílit vedoucí pracovníky a manažery a zbavit se práce s nízkou přidanou hodnotou," jak citoval web Carscoops.
Aby automobilka urychlila svůj plán a co nejrychleji se vrátila k ziskovosti, připravila pro své zaměstnance v Německu a Velké Británii programy „dobrovolného odchodu." Díky těmto programům a dalším iniciativám pak Ford Germany očekává, že dojde ke zrušení cca 5 000 pracovních míst. Kolik míst bude zrušeno ve Velké Británii se ještě zjišťuje.
Tento krok však není ničím extra překvapivým. Již v lednu tohoto roku automobilka oznámila velkou restrukturalizaci, která by měla vést k navrácení výnosnosti na evropském trhu. Kromě propouštění a rušení tisíců pracovních míst se také mluví o úpravách nabídky a možném zrušení několika modelů, které jsou nevýnosné.
Podle plánu by automobilka měla v Evropě vytvořit tři klientsky orientované sekce: Užitková vozidla, Osobní vozidla a Import. Automobilka by navíc měla omezit komplexnost svých existujících produktů, optimalizovat konfigurace nejziskovějších vozidel a navýšit počet ziskových modelů v nabídce. Výsledkem by tak měla být cílenější nabídka výnosnějších vozidel, přičemž u méně výnosných modelů bude snaha ziskovost navýšit, nebo bude model z nabídky stažen.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?