Německý automobilový průmysl dostává další ránu. Zatímco minulý týden oznámil plány na propouštění Volkswagen, nyní přicházejí zprávy od Volkswagenu. Německá automobilka se pouští do rozsáhlé restrukturalizace, na jejímž konci by jen v Německu mělo být zrušeno okolo 5 000 pracovních míst.
Automobilka Volkswagen se rozhodla přikročit k rozsáhlé restrukturalizaci svého evropského zázemí s cílem „výrazně snížit strukturální náklady, snížit byrokracii, posílit vedoucí pracovníky a manažery a zbavit se práce s nízkou přidanou hodnotou," jak citoval web Carscoops.
Aby automobilka urychlila svůj plán a co nejrychleji se vrátila k ziskovosti, připravila pro své zaměstnance v Německu a Velké Británii programy „dobrovolného odchodu." Díky těmto programům a dalším iniciativám pak Ford Germany očekává, že dojde ke zrušení cca 5 000 pracovních míst. Kolik míst bude zrušeno ve Velké Británii se ještě zjišťuje.
Tento krok však není ničím extra překvapivým. Již v lednu tohoto roku automobilka oznámila velkou restrukturalizaci, která by měla vést k navrácení výnosnosti na evropském trhu. Kromě propouštění a rušení tisíců pracovních míst se také mluví o úpravách nabídky a možném zrušení několika modelů, které jsou nevýnosné.
Podle plánu by automobilka měla v Evropě vytvořit tři klientsky orientované sekce: Užitková vozidla, Osobní vozidla a Import. Automobilka by navíc měla omezit komplexnost svých existujících produktů, optimalizovat konfigurace nejziskovějších vozidel a navýšit počet ziskových modelů v nabídce. Výsledkem by tak měla být cílenější nabídka výnosnějších vozidel, přičemž u méně výnosných modelů bude snaha ziskovost navýšit, nebo bude model z nabídky stažen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?