Německý automobilový průmysl dostává další ránu. Zatímco minulý týden oznámil plány na propouštění Volkswagen, nyní přicházejí zprávy od Volkswagenu. Německá automobilka se pouští do rozsáhlé restrukturalizace, na jejímž konci by jen v Německu mělo být zrušeno okolo 5 000 pracovních míst.
Automobilka Volkswagen se rozhodla přikročit k rozsáhlé restrukturalizaci svého evropského zázemí s cílem „výrazně snížit strukturální náklady, snížit byrokracii, posílit vedoucí pracovníky a manažery a zbavit se práce s nízkou přidanou hodnotou," jak citoval web Carscoops.
Aby automobilka urychlila svůj plán a co nejrychleji se vrátila k ziskovosti, připravila pro své zaměstnance v Německu a Velké Británii programy „dobrovolného odchodu." Díky těmto programům a dalším iniciativám pak Ford Germany očekává, že dojde ke zrušení cca 5 000 pracovních míst. Kolik míst bude zrušeno ve Velké Británii se ještě zjišťuje.
Tento krok však není ničím extra překvapivým. Již v lednu tohoto roku automobilka oznámila velkou restrukturalizaci, která by měla vést k navrácení výnosnosti na evropském trhu. Kromě propouštění a rušení tisíců pracovních míst se také mluví o úpravách nabídky a možném zrušení několika modelů, které jsou nevýnosné.
Podle plánu by automobilka měla v Evropě vytvořit tři klientsky orientované sekce: Užitková vozidla, Osobní vozidla a Import. Automobilka by navíc měla omezit komplexnost svých existujících produktů, optimalizovat konfigurace nejziskovějších vozidel a navýšit počet ziskových modelů v nabídce. Výsledkem by tak měla být cílenější nabídka výnosnějších vozidel, přičemž u méně výnosných modelů bude snaha ziskovost navýšit, nebo bude model z nabídky stažen.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.