Německý automobilový průmysl dostává další ránu. Zatímco minulý týden oznámil plány na propouštění Volkswagen, nyní přicházejí zprávy od Volkswagenu. Německá automobilka se pouští do rozsáhlé restrukturalizace, na jejímž konci by jen v Německu mělo být zrušeno okolo 5 000 pracovních míst.
Automobilka Volkswagen se rozhodla přikročit k rozsáhlé restrukturalizaci svého evropského zázemí s cílem „výrazně snížit strukturální náklady, snížit byrokracii, posílit vedoucí pracovníky a manažery a zbavit se práce s nízkou přidanou hodnotou," jak citoval web Carscoops.
Aby automobilka urychlila svůj plán a co nejrychleji se vrátila k ziskovosti, připravila pro své zaměstnance v Německu a Velké Británii programy „dobrovolného odchodu." Díky těmto programům a dalším iniciativám pak Ford Germany očekává, že dojde ke zrušení cca 5 000 pracovních míst. Kolik míst bude zrušeno ve Velké Británii se ještě zjišťuje.
Tento krok však není ničím extra překvapivým. Již v lednu tohoto roku automobilka oznámila velkou restrukturalizaci, která by měla vést k navrácení výnosnosti na evropském trhu. Kromě propouštění a rušení tisíců pracovních míst se také mluví o úpravách nabídky a možném zrušení několika modelů, které jsou nevýnosné.
Podle plánu by automobilka měla v Evropě vytvořit tři klientsky orientované sekce: Užitková vozidla, Osobní vozidla a Import. Automobilka by navíc měla omezit komplexnost svých existujících produktů, optimalizovat konfigurace nejziskovějších vozidel a navýšit počet ziskových modelů v nabídce. Výsledkem by tak měla být cílenější nabídka výnosnějších vozidel, přičemž u méně výnosných modelů bude snaha ziskovost navýšit, nebo bude model z nabídky stažen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?