Automobilka Volkswagen má poměrně bohatou historii, během které už její logo prošlo několika evolucemi. Poslední změna byla naplánována na tento rok, ovšem k oficiálnímu odhalení zatím nedošlo. Neoficiálně už se ale nové logo objevilo dokonce i na modelech, které se pohybují po silnicích. A ve většině případů zůstalo zcela bez povšimnutí.
O novém logu automobily Volkswagen už se mluví nějaký ten pátek, ostatně i sama automobilka minulý rok potvrdila, že v roce 2019 představí logo nové. Oficiálně se tak tomu dodnes nestalo, ovšem neoficiálně už jsme mohli logo několikrát vidět. Zatím si ho však nikdo nevšiml - tedy až na jednoho pozorného čtenáře na webu Carscoops.
Když totiž začátkem měsíce zveřejnil web Carscoops špionážní fotky nového modelu Volkswagen Golf osmé generace, všiml si jeden ze čtenářů něčeho celkem podivného: „Všiml si někdo nového loga? Vypadá to jen jako drobná úprava. Nebo je to jen chytře maskované nové logo? Nejsem si jist. Soudě dle fotografií si ale myslím, že nový Golf bude prví Volkswagen s novým logem," napsal do komentáře jistý Nick. (fotky nemaskovaného vozu i s novým logem najdete na tomto odkazu)
Když se pak na fotky lépe podívali i redaktoři z Carscoops, ukázalo se, že má Nick skutečně ostříží zrak. Podle všeho by mělo být na pár fotografiích nového Golfu bez maskování skutečně nové logo, které se tedy poprvé objeví zřejmě na tomto modelu. Současně se ale nelze divit, že si loga nikdo nevšiml dříve.
Na první pohled působí staré i nové logo dost podobně - jde tedy spíše o jakousi evoluci loga. Oproti staré variantě nabídne nové logo užší písmena V i W, mezi kterými je nově větší mezera. Písmeno W už se navíc dole nedotýká kruhu.
Nové logo tak působí elegantněji a možná i trochu retro. Co přesně chce automobilka novým logem říci sice zatím netušíme, jsme si ale jisti, že nejpozději během představení nové generace modelu Golf se vše podstatné dozvíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?