Automobilka Bugatti se řadí k nejexkluzivnějším značkám světa. Většina produktů s tímto logem se dá automaticky zařadit mezi technologické nebo designové skvosty, jejichž hodnota je pochopitelně astronomická. Nemyslete si však, že průměrný majitel Bugatti by dal většinu peněz jen za jediný vůz.
Pokud toužíte po voze značky Bugatti, pravděpodobně máte slabost pro krásu, luxus, technickou dokonalost, výstřednost nebo extrémní rychlost. V každém případě vás pocit exkluzivity z vlastnictví podobného vozu vyjde pořádně draho. To však průměrného majitele nového nejspíš příliš nezajímá.
Jak totiž podle webu The Drive nedávno komentoval tiskový mluvčí automobilky, průměrný zákazník Bugatti vlastní okolo 42 různých automobilů. Často přitom minimálně dva z těchto vozů nesou značku právě Bugatti. Jaké další vozy ve svých garážích zákazníci Bugatti parkují sice netušíme, jsme si však téměř jistí, že nepůjde o nic nudného.
Stačí si totiž uvědomit jen ceny samotných Bugatti. Pokud se spokojíte s „nejobyčejnějším" modelem Chiron, připravte si částku okolo 3 milionů dolarů, tedy cca 67,8 milionu korun. Sportovnější Divo už stojí okolo 5.8 milionu dolarů, tedy cca 131 milionů korun. Majitel unikátního La Voiture Noire však zaplatil za svůj vůz okolo 282 milionů korun.
Na vlastnictví více automobilů se však u majitelů Bugatti můžeme dívat i z praktického úhlu pohledu. Většina jich totiž nechce se svými skvosty jezdit po městě, kde není obří motor 216 se čtyřmi turbodmychadly příliš praktický. Vzhledem k sílícímu eko-fanatismu se dá navíc čekat, že během následujících let bude vjezd s podobnými vozy do center mnoha měst regulován.
Na to už ovšem Bugatti reagovala nedávným prohlášením, podle kterého má v plánu vytvořit ultra-luxusní elektrický vůz, který bude praktický i ke každodennímu ježdění. Jak bude tento vůz vypadat a jaké parametry nabídne se však nejspíš dozvíme až za pár let.
Nic to ovšem nemění na skutečnosti, že většina z nás si bude moci splnit sen o vlastnictví Bugatti jedině díky stavebnici Lego.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.