Automobilka Bugatti se řadí k nejexkluzivnějším značkám světa. Většina produktů s tímto logem se dá automaticky zařadit mezi technologické nebo designové skvosty, jejichž hodnota je pochopitelně astronomická. Nemyslete si však, že průměrný majitel Bugatti by dal většinu peněz jen za jediný vůz.
Pokud toužíte po voze značky Bugatti, pravděpodobně máte slabost pro krásu, luxus, technickou dokonalost, výstřednost nebo extrémní rychlost. V každém případě vás pocit exkluzivity z vlastnictví podobného vozu vyjde pořádně draho. To však průměrného majitele nového nejspíš příliš nezajímá.
Jak totiž podle webu The Drive nedávno komentoval tiskový mluvčí automobilky, průměrný zákazník Bugatti vlastní okolo 42 různých automobilů. Často přitom minimálně dva z těchto vozů nesou značku právě Bugatti. Jaké další vozy ve svých garážích zákazníci Bugatti parkují sice netušíme, jsme si však téměř jistí, že nepůjde o nic nudného.
Stačí si totiž uvědomit jen ceny samotných Bugatti. Pokud se spokojíte s „nejobyčejnějším" modelem Chiron, připravte si částku okolo 3 milionů dolarů, tedy cca 67,8 milionu korun. Sportovnější Divo už stojí okolo 5.8 milionu dolarů, tedy cca 131 milionů korun. Majitel unikátního La Voiture Noire však zaplatil za svůj vůz okolo 282 milionů korun.
Na vlastnictví více automobilů se však u majitelů Bugatti můžeme dívat i z praktického úhlu pohledu. Většina jich totiž nechce se svými skvosty jezdit po městě, kde není obří motor 216 se čtyřmi turbodmychadly příliš praktický. Vzhledem k sílícímu eko-fanatismu se dá navíc čekat, že během následujících let bude vjezd s podobnými vozy do center mnoha měst regulován.
Na to už ovšem Bugatti reagovala nedávným prohlášením, podle kterého má v plánu vytvořit ultra-luxusní elektrický vůz, který bude praktický i ke každodennímu ježdění. Jak bude tento vůz vypadat a jaké parametry nabídne se však nejspíš dozvíme až za pár let.
Nic to ovšem nemění na skutečnosti, že většina z nás si bude moci splnit sen o vlastnictví Bugatti jedině díky stavebnici Lego.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.