Automobilka Bugatti se řadí k nejexkluzivnějším značkám světa. Většina produktů s tímto logem se dá automaticky zařadit mezi technologické nebo designové skvosty, jejichž hodnota je pochopitelně astronomická. Nemyslete si však, že průměrný majitel Bugatti by dal většinu peněz jen za jediný vůz.
Pokud toužíte po voze značky Bugatti, pravděpodobně máte slabost pro krásu, luxus, technickou dokonalost, výstřednost nebo extrémní rychlost. V každém případě vás pocit exkluzivity z vlastnictví podobného vozu vyjde pořádně draho. To však průměrného majitele nového nejspíš příliš nezajímá.
Jak totiž podle webu The Drive nedávno komentoval tiskový mluvčí automobilky, průměrný zákazník Bugatti vlastní okolo 42 různých automobilů. Často přitom minimálně dva z těchto vozů nesou značku právě Bugatti. Jaké další vozy ve svých garážích zákazníci Bugatti parkují sice netušíme, jsme si však téměř jistí, že nepůjde o nic nudného.
Stačí si totiž uvědomit jen ceny samotných Bugatti. Pokud se spokojíte s „nejobyčejnějším" modelem Chiron, připravte si částku okolo 3 milionů dolarů, tedy cca 67,8 milionu korun. Sportovnější Divo už stojí okolo 5.8 milionu dolarů, tedy cca 131 milionů korun. Majitel unikátního La Voiture Noire však zaplatil za svůj vůz okolo 282 milionů korun.
Na vlastnictví více automobilů se však u majitelů Bugatti můžeme dívat i z praktického úhlu pohledu. Většina jich totiž nechce se svými skvosty jezdit po městě, kde není obří motor 216 se čtyřmi turbodmychadly příliš praktický. Vzhledem k sílícímu eko-fanatismu se dá navíc čekat, že během následujících let bude vjezd s podobnými vozy do center mnoha měst regulován.
Na to už ovšem Bugatti reagovala nedávným prohlášením, podle kterého má v plánu vytvořit ultra-luxusní elektrický vůz, který bude praktický i ke každodennímu ježdění. Jak bude tento vůz vypadat a jaké parametry nabídne se však nejspíš dozvíme až za pár let.
Nic to ovšem nemění na skutečnosti, že většina z nás si bude moci splnit sen o vlastnictví Bugatti jedině díky stavebnici Lego.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.