Automobilka Bugatti se řadí k nejexkluzivnějším značkám světa. Většina produktů s tímto logem se dá automaticky zařadit mezi technologické nebo designové skvosty, jejichž hodnota je pochopitelně astronomická. Nemyslete si však, že průměrný majitel Bugatti by dal většinu peněz jen za jediný vůz.
Pokud toužíte po voze značky Bugatti, pravděpodobně máte slabost pro krásu, luxus, technickou dokonalost, výstřednost nebo extrémní rychlost. V každém případě vás pocit exkluzivity z vlastnictví podobného vozu vyjde pořádně draho. To však průměrného majitele nového nejspíš příliš nezajímá.
Jak totiž podle webu The Drive nedávno komentoval tiskový mluvčí automobilky, průměrný zákazník Bugatti vlastní okolo 42 různých automobilů. Často přitom minimálně dva z těchto vozů nesou značku právě Bugatti. Jaké další vozy ve svých garážích zákazníci Bugatti parkují sice netušíme, jsme si však téměř jistí, že nepůjde o nic nudného.
Stačí si totiž uvědomit jen ceny samotných Bugatti. Pokud se spokojíte s „nejobyčejnějším" modelem Chiron, připravte si částku okolo 3 milionů dolarů, tedy cca 67,8 milionu korun. Sportovnější Divo už stojí okolo 5.8 milionu dolarů, tedy cca 131 milionů korun. Majitel unikátního La Voiture Noire však zaplatil za svůj vůz okolo 282 milionů korun.
Na vlastnictví více automobilů se však u majitelů Bugatti můžeme dívat i z praktického úhlu pohledu. Většina jich totiž nechce se svými skvosty jezdit po městě, kde není obří motor 216 se čtyřmi turbodmychadly příliš praktický. Vzhledem k sílícímu eko-fanatismu se dá navíc čekat, že během následujících let bude vjezd s podobnými vozy do center mnoha měst regulován.
Na to už ovšem Bugatti reagovala nedávným prohlášením, podle kterého má v plánu vytvořit ultra-luxusní elektrický vůz, který bude praktický i ke každodennímu ježdění. Jak bude tento vůz vypadat a jaké parametry nabídne se však nejspíš dozvíme až za pár let.
Nic to ovšem nemění na skutečnosti, že většina z nás si bude moci splnit sen o vlastnictví Bugatti jedině díky stavebnici Lego.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?