Již za pár hodin představí Tesla svůj nový elektromobil, kompaktní SUV označované jako Model Y. Detaile ohledně vozu zatím zůstávají pod pokličkou, nicméně podle expertů by mohlo mít nové SUV naprosto zásadní vliv na budoucnost celé značky. Zatím však jen víme, že se umí vysmívat zvědavcům.
Takže co již o chystaném kompaktním SUV víme? Moc toho není a většinu nám prostřednictvím Twitteru prozradil sám Elon Musk. Již delší dobu tak třeba víme, že v rámci snižování nákladů bude nový Model Y postaven na stejné platformě, jako Tesla Model 3. Oproti sedanu však bude SUV o cca 10 % větší.
Oba vozy by měly sdílet okolo 75 % techniky, což je opět výrazný posun. Například SUV Model X sdílelo s Teslou Model S jen cca 35 % techniky. Automobilka se tak zřejmě vydala hospodárnější cestou. A když jsme u hospodárnosti - dojezd nové Tesly Model Y by měl být jen nepatrně nižší, než u Tesly Model 3 se stejnými bateriemi. To se však dalo u vozu se stavbou typu SUV očekávat.
Oproti Tesle Model 3 by měl být Model Y o cca 10 % dražší, což vede ke spekulacím o cenovce začínající okolo 40 000 dolarů (cca 908 000 Kč). Jak ale ve své dnešní studii zveřejnila společnost J.D. Power, cena by se mohla pohybovat až okolo 45 000 dolarů, tedy cca 1 022 000 Kč.
U nového kompaktního SUV se totiž dají očekávat velice slušné prodeje, což může pro Teslu znamenat skvělou obchodní příležitost. Podle dat J.D. Power momentálně tvoří SUV až 49 % amerického trhu. Přitom okolo 52 % potencionálních zájemců plánuje pořídit vůz v cenové hranici 30 000 až 50 000 dolarů.
J.D. Power proto očekává, že Tesla by mohla nabízet Model Y od ceny 45 000 dolarů až po 85 000 dolarů. Jak navíc dodává, za rok 2018 se v USA prodalo cca 1.4 milionu SUV v cenách od 40 000 do 90 000 dolarů. Pokud by se tedy Tesle podařilo urvat si byť jen kousek z tohoto segmentu, může to pro ni znamenat obrovský příliv zákazníků a peněz.
Otázkou však zůstává, kdy se automobilce podaří dostat vůz na trh. Podle některých starších zpráv se totiž počítalo se zahájením masové výroby v průběhu roku 2020, nicméně všichni si asi ještě pamatujeme, jak to bylo s Teslou Model 3. Automobilka však neztrácí dobrou náladu a na první zveřejněnou fotku Tesla Model Y propašovala pěkný Easter Egg. Pokud totiž u originální siluety zvýšíte expozici a stíny na maximum, objeví se v předním nárazníku test „Nice Try," - v překladu něco jako „slušnej pokus."
03.14.19 | 8pm PDT
— Tesla (@Tesla) 10. března 2019
Nepředbíhejme však a počkejme si, co přinese dnešní premiéra. Odhalení Modelu Y dnes večer od 20:00 v Los Angeles, kde však platí jiná časové pásmo. Pokud tedy chcete sledovat představení živě, budete si muset přivstat. Premiéra pro středoevropany (GMT+1) totiž vychází na zítřejší ráno v 6:00.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?