Již za pár hodin představí Tesla svůj nový elektromobil, kompaktní SUV označované jako Model Y. Detaile ohledně vozu zatím zůstávají pod pokličkou, nicméně podle expertů by mohlo mít nové SUV naprosto zásadní vliv na budoucnost celé značky. Zatím však jen víme, že se umí vysmívat zvědavcům.
Takže co již o chystaném kompaktním SUV víme? Moc toho není a většinu nám prostřednictvím Twitteru prozradil sám Elon Musk. Již delší dobu tak třeba víme, že v rámci snižování nákladů bude nový Model Y postaven na stejné platformě, jako Tesla Model 3. Oproti sedanu však bude SUV o cca 10 % větší.
Oba vozy by měly sdílet okolo 75 % techniky, což je opět výrazný posun. Například SUV Model X sdílelo s Teslou Model S jen cca 35 % techniky. Automobilka se tak zřejmě vydala hospodárnější cestou. A když jsme u hospodárnosti - dojezd nové Tesly Model Y by měl být jen nepatrně nižší, než u Tesly Model 3 se stejnými bateriemi. To se však dalo u vozu se stavbou typu SUV očekávat.
Oproti Tesle Model 3 by měl být Model Y o cca 10 % dražší, což vede ke spekulacím o cenovce začínající okolo 40 000 dolarů (cca 908 000 Kč). Jak ale ve své dnešní studii zveřejnila společnost J.D. Power, cena by se mohla pohybovat až okolo 45 000 dolarů, tedy cca 1 022 000 Kč.
U nového kompaktního SUV se totiž dají očekávat velice slušné prodeje, což může pro Teslu znamenat skvělou obchodní příležitost. Podle dat J.D. Power momentálně tvoří SUV až 49 % amerického trhu. Přitom okolo 52 % potencionálních zájemců plánuje pořídit vůz v cenové hranici 30 000 až 50 000 dolarů.
J.D. Power proto očekává, že Tesla by mohla nabízet Model Y od ceny 45 000 dolarů až po 85 000 dolarů. Jak navíc dodává, za rok 2018 se v USA prodalo cca 1.4 milionu SUV v cenách od 40 000 do 90 000 dolarů. Pokud by se tedy Tesle podařilo urvat si byť jen kousek z tohoto segmentu, může to pro ni znamenat obrovský příliv zákazníků a peněz.
Otázkou však zůstává, kdy se automobilce podaří dostat vůz na trh. Podle některých starších zpráv se totiž počítalo se zahájením masové výroby v průběhu roku 2020, nicméně všichni si asi ještě pamatujeme, jak to bylo s Teslou Model 3. Automobilka však neztrácí dobrou náladu a na první zveřejněnou fotku Tesla Model Y propašovala pěkný Easter Egg. Pokud totiž u originální siluety zvýšíte expozici a stíny na maximum, objeví se v předním nárazníku test „Nice Try," - v překladu něco jako „slušnej pokus."
03.14.19 | 8pm PDT
— Tesla (@Tesla) 10. března 2019
Nepředbíhejme však a počkejme si, co přinese dnešní premiéra. Odhalení Modelu Y dnes večer od 20:00 v Los Angeles, kde však platí jiná časové pásmo. Pokud tedy chcete sledovat představení živě, budete si muset přivstat. Premiéra pro středoevropany (GMT+1) totiž vychází na zítřejší ráno v 6:00.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.