Koncern Volkswagen se v posledních letech aktivně připravuje na přechod na elektrickou budoucnost, což znamená vývoj nových technologií, přípravu nových konceptů a samozřejmě i úpravu stávající výrobní infrastruktury. Tyto přípravy však nejsou snadné ani levné, což povede k mnoha úsporným opatřením. Včetně snižování počtu zaměstnanců.
Koncern Volkswagen se připravuje na velké úspory ve jménu elektrické budoucnosti, které se nevyhnou ani ústřední značce Volkswagen. „Volkswagen bude zvyšovat tempo své transformace a podnikne důležité kroky, které povedou k posílení konkurenceschopnosti na udržitelné bázi," uvedla ve svém prohlášení automobilka.
Jednou z připravovaných změn je i rozsáhlá automatizace rutinních úkonů, která však povede až ke ztrátě 5 000 až 7 000 pracovních míst . Velká část z nich by však měla být pokryta běžnou fluktuací a také odchody do důchodu. Jak uvádí web TheLocal.de, který na zprávu upozornil, v následujících letech bude mít nárok na důchod okolo 11 000 zaměstnanců automobilky.
A ačkoliv se bude velká část pracovních míst rušit, změna zaměření automobilky by podle jejího vedení měla vést k vytvoření cca 2 000 nových pracovních míst v oddělení elektroniky a vývoje software. Současní zaměstnanci by se navíc neměli bát - až do roku 2025 by jim měla být jejich pracovní místa stále garantována.
A co je důvodem propouštění? Investice a s nimi spojená úsporná opatření. Automobilka by totiž ráda snížila své roční náklady na cca 5.9 miliardy Euro ročně a to do roku 2023. Současně se také plánuje zvyšování investic do technologií budoucnosti, jako jsou elektrické vozy s bateriemi, nebo technologie autonomního řízení. Ačkoliv se tedy v listopadu minulého roku hovořilo o plánovaných investicích okolo 11 miliard Euro, dnes už se mluví o 19 miliardách.
Automobilka oznámila tyto novinky během dnešní tiskové konference, na které také oznámila úmysl navýšit plánovaný počet elektrifikovaných modelů. Zatímco podle dřívějších odhadů se během následujícího desetiletí mělo na trhu objevit okolo 50 elektrifikovaných vozů různých značek z koncernu VW, podle nových plánů jich má být až 70.
Koncern tak reaguje nejen na současné trendy vývoje automobilového průmyslu, ale také na stále zpřísňující se emisní normy EU, které automobilkám od roku 2020 opět výrazně zkomplikují život.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?