Koncern Volkswagen se v posledních letech aktivně připravuje na přechod na elektrickou budoucnost, což znamená vývoj nových technologií, přípravu nových konceptů a samozřejmě i úpravu stávající výrobní infrastruktury. Tyto přípravy však nejsou snadné ani levné, což povede k mnoha úsporným opatřením. Včetně snižování počtu zaměstnanců.
Koncern Volkswagen se připravuje na velké úspory ve jménu elektrické budoucnosti, které se nevyhnou ani ústřední značce Volkswagen. „Volkswagen bude zvyšovat tempo své transformace a podnikne důležité kroky, které povedou k posílení konkurenceschopnosti na udržitelné bázi," uvedla ve svém prohlášení automobilka.
Jednou z připravovaných změn je i rozsáhlá automatizace rutinních úkonů, která však povede až ke ztrátě 5 000 až 7 000 pracovních míst . Velká část z nich by však měla být pokryta běžnou fluktuací a také odchody do důchodu. Jak uvádí web TheLocal.de, který na zprávu upozornil, v následujících letech bude mít nárok na důchod okolo 11 000 zaměstnanců automobilky.
A ačkoliv se bude velká část pracovních míst rušit, změna zaměření automobilky by podle jejího vedení měla vést k vytvoření cca 2 000 nových pracovních míst v oddělení elektroniky a vývoje software. Současní zaměstnanci by se navíc neměli bát - až do roku 2025 by jim měla být jejich pracovní místa stále garantována.
A co je důvodem propouštění? Investice a s nimi spojená úsporná opatření. Automobilka by totiž ráda snížila své roční náklady na cca 5.9 miliardy Euro ročně a to do roku 2023. Současně se také plánuje zvyšování investic do technologií budoucnosti, jako jsou elektrické vozy s bateriemi, nebo technologie autonomního řízení. Ačkoliv se tedy v listopadu minulého roku hovořilo o plánovaných investicích okolo 11 miliard Euro, dnes už se mluví o 19 miliardách.
Automobilka oznámila tyto novinky během dnešní tiskové konference, na které také oznámila úmysl navýšit plánovaný počet elektrifikovaných modelů. Zatímco podle dřívějších odhadů se během následujícího desetiletí mělo na trhu objevit okolo 50 elektrifikovaných vozů různých značek z koncernu VW, podle nových plánů jich má být až 70.
Koncern tak reaguje nejen na současné trendy vývoje automobilového průmyslu, ale také na stále zpřísňující se emisní normy EU, které automobilkám od roku 2020 opět výrazně zkomplikují život.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?