Volkswagen plánuje zrušit až 7 000 pracovních míst, vše ve jménu elektrické budoucnosti

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. března 2019 11:06
Sdílej:

Koncern Volkswagen se v posledních letech aktivně připravuje na přechod na elektrickou budoucnost, což znamená vývoj nových technologií, přípravu nových konceptů a samozřejmě i úpravu stávající výrobní infrastruktury. Tyto přípravy však nejsou snadné ani levné, což povede k mnoha úsporným opatřením. Včetně snižování počtu zaměstnanců.

Koncern Volkswagen se připravuje na velké úspory ve jménu elektrické budoucnosti, které se nevyhnou ani ústřední značce Volkswagen. „Volkswagen bude zvyšovat tempo své transformace a podnikne důležité kroky, které povedou k posílení konkurenceschopnosti na udržitelné bázi," uvedla ve svém prohlášení automobilka.

Jednou z připravovaných změn je i rozsáhlá automatizace rutinních úkonů, která však povede až ke ztrátě 5 000 až 7 000 pracovních míst . Velká část z nich by však měla být pokryta běžnou fluktuací a také odchody do důchodu. Jak uvádí web TheLocal.de, který na zprávu upozornil, v následujících letech bude mít nárok na důchod okolo 11 000 zaměstnanců automobilky.

A ačkoliv se bude velká část pracovních míst rušit, změna zaměření automobilky by podle jejího vedení měla vést k vytvoření cca 2 000 nových pracovních míst v oddělení elektroniky a vývoje software. Současní zaměstnanci by se navíc neměli bát - až do roku 2025 by jim měla být jejich pracovní místa stále garantována.

A co je důvodem propouštění? Investice a s nimi spojená úsporná opatření. Automobilka by totiž ráda snížila své roční náklady na cca 5.9 miliardy Euro ročně a to do roku 2023. Současně se také plánuje zvyšování investic do technologií budoucnosti, jako jsou elektrické vozy s bateriemi, nebo technologie autonomního řízení. Ačkoliv se tedy v listopadu minulého roku hovořilo o plánovaných investicích okolo 11 miliard Euro, dnes už se mluví o 19 miliardách.

Automobilka oznámila tyto novinky během dnešní tiskové konference, na které také oznámila úmysl navýšit plánovaný počet elektrifikovaných modelů. Zatímco podle dřívějších odhadů se během následujícího desetiletí mělo na trhu objevit okolo 50 elektrifikovaných vozů různých značek z koncernu VW, podle nových plánů jich má být až 70.

Koncern tak reaguje nejen na současné trendy vývoje automobilového průmyslu, ale také na stále zpřísňující se emisní normy EU, které automobilkám od roku 2020 opět výrazně zkomplikují život.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.