Koncern Volkswagen se v posledních letech aktivně připravuje na přechod na elektrickou budoucnost, což znamená vývoj nových technologií, přípravu nových konceptů a samozřejmě i úpravu stávající výrobní infrastruktury. Tyto přípravy však nejsou snadné ani levné, což povede k mnoha úsporným opatřením. Včetně snižování počtu zaměstnanců.
Koncern Volkswagen se připravuje na velké úspory ve jménu elektrické budoucnosti, které se nevyhnou ani ústřední značce Volkswagen. „Volkswagen bude zvyšovat tempo své transformace a podnikne důležité kroky, které povedou k posílení konkurenceschopnosti na udržitelné bázi," uvedla ve svém prohlášení automobilka.
Jednou z připravovaných změn je i rozsáhlá automatizace rutinních úkonů, která však povede až ke ztrátě 5 000 až 7 000 pracovních míst . Velká část z nich by však měla být pokryta běžnou fluktuací a také odchody do důchodu. Jak uvádí web TheLocal.de, který na zprávu upozornil, v následujících letech bude mít nárok na důchod okolo 11 000 zaměstnanců automobilky.
A ačkoliv se bude velká část pracovních míst rušit, změna zaměření automobilky by podle jejího vedení měla vést k vytvoření cca 2 000 nových pracovních míst v oddělení elektroniky a vývoje software. Současní zaměstnanci by se navíc neměli bát - až do roku 2025 by jim měla být jejich pracovní místa stále garantována.
A co je důvodem propouštění? Investice a s nimi spojená úsporná opatření. Automobilka by totiž ráda snížila své roční náklady na cca 5.9 miliardy Euro ročně a to do roku 2023. Současně se také plánuje zvyšování investic do technologií budoucnosti, jako jsou elektrické vozy s bateriemi, nebo technologie autonomního řízení. Ačkoliv se tedy v listopadu minulého roku hovořilo o plánovaných investicích okolo 11 miliard Euro, dnes už se mluví o 19 miliardách.
Automobilka oznámila tyto novinky během dnešní tiskové konference, na které také oznámila úmysl navýšit plánovaný počet elektrifikovaných modelů. Zatímco podle dřívějších odhadů se během následujícího desetiletí mělo na trhu objevit okolo 50 elektrifikovaných vozů různých značek z koncernu VW, podle nových plánů jich má být až 70.
Koncern tak reaguje nejen na současné trendy vývoje automobilového průmyslu, ale také na stále zpřísňující se emisní normy EU, které automobilkám od roku 2020 opět výrazně zkomplikují život.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?