Green NCAP, první žebříček v Evropě, který hodnotí vozidla podle emisí a hospodárnosti v reálných provozních podmínkách, oficiálně zveřejnil výsledky prvních testů. Hyundai IONIQ Electric získal 5 hvězd – maximální možný počet hvězd Green NCAP.
Podrobné informace byly zveřejněny na tiskové konferenci v Bruselu u příležitosti Světového dne energetické hospodárnosti. Elektromobil Hyundai IONIQ Electric je z dvanácti kompletně testovaných modelů jedním z pouhých dvou ekologických vozidel, která dosáhla na nejvyšší hodnocení.
Celkové hodnocení modelu Hyundai IONIQ Electric organizací Green NCAP je následující: „IONIQ EV, malý rodinný elektromobil značky Hyundai, používá jako poháněcí jednotku elektromotor o výkonu 88 kW. Lokální emise škodlivin jsou samozřejmě nulové, protože během těchto testů není spalováno žádné palivo. IONIQ EV tak získal maximální počet 10 bodů v hodnocení emisí. "
„Podobně i emise oxidu uhličitého, významného skleníkového plynu, jsou nulové a hospodárnost je velmi dobrá. Spotřeba elektrické energie nepřesáhla v žádném z testů 20 kWh/100 km, nicméně jízda na dálnici s vysokým zatížením vyžaduje výrazně více energie než v ostatních testech. IONIQ EV dokazuje, že vozy se zcela elektrickým pohonem jsou aktuálně nejekologičtějšími dostupnými dopravními prostředky.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?