Green NCAP, první žebříček v Evropě, který hodnotí vozidla podle emisí a hospodárnosti v reálných provozních podmínkách, oficiálně zveřejnil výsledky prvních testů. Hyundai IONIQ Electric získal 5 hvězd – maximální možný počet hvězd Green NCAP.
Podrobné informace byly zveřejněny na tiskové konferenci v Bruselu u příležitosti Světového dne energetické hospodárnosti. Elektromobil Hyundai IONIQ Electric je z dvanácti kompletně testovaných modelů jedním z pouhých dvou ekologických vozidel, která dosáhla na nejvyšší hodnocení.
Celkové hodnocení modelu Hyundai IONIQ Electric organizací Green NCAP je následující: „IONIQ EV, malý rodinný elektromobil značky Hyundai, používá jako poháněcí jednotku elektromotor o výkonu 88 kW. Lokální emise škodlivin jsou samozřejmě nulové, protože během těchto testů není spalováno žádné palivo. IONIQ EV tak získal maximální počet 10 bodů v hodnocení emisí. "
„Podobně i emise oxidu uhličitého, významného skleníkového plynu, jsou nulové a hospodárnost je velmi dobrá. Spotřeba elektrické energie nepřesáhla v žádném z testů 20 kWh/100 km, nicméně jízda na dálnici s vysokým zatížením vyžaduje výrazně více energie než v ostatních testech. IONIQ EV dokazuje, že vozy se zcela elektrickým pohonem jsou aktuálně nejekologičtějšími dostupnými dopravními prostředky.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.