Peugeot doráží na Volkswagen, od elektrického hypersportu prý čekali víc

Teugeot 208 T16
Teugeot 208 T16, foto: Peugeot
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. března 2019 13:08
Sdílej:

Když minulý rok představila automobilka Volkswagen svůj elektrický závodní prototyp VW I.D. R Pikes Peak, všichni jsme žasli. Další vlna údivu pak přišla v momentě, když s ním Romain Dumas pokořil rekord na extrémně náročné závodní trati Pikes Peak International Hill Climb. Podle nedávného vyjádření šéfa závodní sekce Peugeotu se však jednalo spíše o malé zklamání. Od elektrického hypersportu totiž očekával víc.

Abychom mohli celou šarvátku lépe pochopit, musíme se vrátit do roku 2013. Tehdy totiž na závodní trať vyrazil Sébastien Loeb za volantem závodního Peugeotu 208 T16, se kterým stanovil nový absolutní rekord 8 minut a 13,878 sekundy. Předchozí rekord tak pokořil rovnou o 92 sekund.

Když ale minulý rok vyrazil na tu samou trať Romain Dumas za volantem elektrického závodního prototypu Volkswagen I.D. R Pikes Peak, dosáhl času 7 minut a 57,148 sekundy. Loebův rekord tak pokořil „jen" o necelých 17 sekund. Brunno Famin, šéf divize Peugeot Sport, však evidentně čekal lepší čas.

„Volkswagen mě velice zklamal, neboť si rozhodně mohli vést lépe. Je tu ještě tak 10 nebo 15 sekund, které by se daly z rekordu sundat," uvedl Famin v rozhovoru pro Top Gear a pokračoval zostra dál:

„Pro rekord byste si mohli zajet dokonce i v autě se spalovacím motorem, ale pokud chcete dobrý promo a marketing, rozhodně potřebujete čistě elektrické auto. Pokud chcete od velkého šéfa nějaké peníze, musíte mu dokázat, že se to vyplatí."

Navzdory ostrým slovům na adresu konkurence však Famin uvedl, že se Peugeot pro svůj rekord na Pikes Peak v nejbližší době zřejmě nevrátí. A důvod? Obrovské množství peněz, které by nový pokus vyžadoval. Když totiž Peugeot uchvátil svůj rekord v roce 2013, hrálo mu všechno do karet.  „Bylo to navrženo, ale ne pro teď. Jsem přesvědčen, že ten rekord můžeme překonat, ale také vím, že to bude stát obrovskou sumu peněz."

Jak Famin prozradil, když Peugeot vyrazil pro svůj rekord v roce 2013, bylo vše lehčí díky účasti automobilky na vytrvalostních závodech v Le Mans. „Náklady na projekt byly takřka nulové, neboť jsme jen využili komponenty ze závodního vozu 908 a všechno se zkompletovalo ještě v Le Mans."

„Udělat to tehdy byla jediná příležitost. Pokud budete chtít překonat rekord nyní, budete muset utratit miliony za vývoj unikátního vozu." Jak se tedy zdá, na další překonání rekordu si nejspíš ještě budeme muset počkat.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.