Peugeot doráží na Volkswagen, od elektrického hypersportu prý čekali víc

Teugeot 208 T16
Teugeot 208 T16, foto: Peugeot
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. března 2019 13:08
Sdílej:

Když minulý rok představila automobilka Volkswagen svůj elektrický závodní prototyp VW I.D. R Pikes Peak, všichni jsme žasli. Další vlna údivu pak přišla v momentě, když s ním Romain Dumas pokořil rekord na extrémně náročné závodní trati Pikes Peak International Hill Climb. Podle nedávného vyjádření šéfa závodní sekce Peugeotu se však jednalo spíše o malé zklamání. Od elektrického hypersportu totiž očekával víc.

Abychom mohli celou šarvátku lépe pochopit, musíme se vrátit do roku 2013. Tehdy totiž na závodní trať vyrazil Sébastien Loeb za volantem závodního Peugeotu 208 T16, se kterým stanovil nový absolutní rekord 8 minut a 13,878 sekundy. Předchozí rekord tak pokořil rovnou o 92 sekund.

Když ale minulý rok vyrazil na tu samou trať Romain Dumas za volantem elektrického závodního prototypu Volkswagen I.D. R Pikes Peak, dosáhl času 7 minut a 57,148 sekundy. Loebův rekord tak pokořil „jen" o necelých 17 sekund. Brunno Famin, šéf divize Peugeot Sport, však evidentně čekal lepší čas.

„Volkswagen mě velice zklamal, neboť si rozhodně mohli vést lépe. Je tu ještě tak 10 nebo 15 sekund, které by se daly z rekordu sundat," uvedl Famin v rozhovoru pro Top Gear a pokračoval zostra dál:

„Pro rekord byste si mohli zajet dokonce i v autě se spalovacím motorem, ale pokud chcete dobrý promo a marketing, rozhodně potřebujete čistě elektrické auto. Pokud chcete od velkého šéfa nějaké peníze, musíte mu dokázat, že se to vyplatí."

Navzdory ostrým slovům na adresu konkurence však Famin uvedl, že se Peugeot pro svůj rekord na Pikes Peak v nejbližší době zřejmě nevrátí. A důvod? Obrovské množství peněz, které by nový pokus vyžadoval. Když totiž Peugeot uchvátil svůj rekord v roce 2013, hrálo mu všechno do karet.  „Bylo to navrženo, ale ne pro teď. Jsem přesvědčen, že ten rekord můžeme překonat, ale také vím, že to bude stát obrovskou sumu peněz."

Jak Famin prozradil, když Peugeot vyrazil pro svůj rekord v roce 2013, bylo vše lehčí díky účasti automobilky na vytrvalostních závodech v Le Mans. „Náklady na projekt byly takřka nulové, neboť jsme jen využili komponenty ze závodního vozu 908 a všechno se zkompletovalo ještě v Le Mans."

„Udělat to tehdy byla jediná příležitost. Pokud budete chtít překonat rekord nyní, budete muset utratit miliony za vývoj unikátního vozu." Jak se tedy zdá, na další překonání rekordu si nejspíš ještě budeme muset počkat.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.