Když minulý rok představila automobilka Volkswagen svůj elektrický závodní prototyp VW I.D. R Pikes Peak, všichni jsme žasli. Další vlna údivu pak přišla v momentě, když s ním Romain Dumas pokořil rekord na extrémně náročné závodní trati Pikes Peak International Hill Climb. Podle nedávného vyjádření šéfa závodní sekce Peugeotu se však jednalo spíše o malé zklamání. Od elektrického hypersportu totiž očekával víc.
Abychom mohli celou šarvátku lépe pochopit, musíme se vrátit do roku 2013. Tehdy totiž na závodní trať vyrazil Sébastien Loeb za volantem závodního Peugeotu 208 T16, se kterým stanovil nový absolutní rekord 8 minut a 13,878 sekundy. Předchozí rekord tak pokořil rovnou o 92 sekund.
Když ale minulý rok vyrazil na tu samou trať Romain Dumas za volantem elektrického závodního prototypu Volkswagen I.D. R Pikes Peak, dosáhl času 7 minut a 57,148 sekundy. Loebův rekord tak pokořil „jen" o necelých 17 sekund. Brunno Famin, šéf divize Peugeot Sport, však evidentně čekal lepší čas.
„Volkswagen mě velice zklamal, neboť si rozhodně mohli vést lépe. Je tu ještě tak 10 nebo 15 sekund, které by se daly z rekordu sundat," uvedl Famin v rozhovoru pro Top Gear a pokračoval zostra dál:
„Pro rekord byste si mohli zajet dokonce i v autě se spalovacím motorem, ale pokud chcete dobrý promo a marketing, rozhodně potřebujete čistě elektrické auto. Pokud chcete od velkého šéfa nějaké peníze, musíte mu dokázat, že se to vyplatí."
Navzdory ostrým slovům na adresu konkurence však Famin uvedl, že se Peugeot pro svůj rekord na Pikes Peak v nejbližší době zřejmě nevrátí. A důvod? Obrovské množství peněz, které by nový pokus vyžadoval. Když totiž Peugeot uchvátil svůj rekord v roce 2013, hrálo mu všechno do karet. „Bylo to navrženo, ale ne pro teď. Jsem přesvědčen, že ten rekord můžeme překonat, ale také vím, že to bude stát obrovskou sumu peněz."
Jak Famin prozradil, když Peugeot vyrazil pro svůj rekord v roce 2013, bylo vše lehčí díky účasti automobilky na vytrvalostních závodech v Le Mans. „Náklady na projekt byly takřka nulové, neboť jsme jen využili komponenty ze závodního vozu 908 a všechno se zkompletovalo ještě v Le Mans."
„Udělat to tehdy byla jediná příležitost. Pokud budete chtít překonat rekord nyní, budete muset utratit miliony za vývoj unikátního vozu." Jak se tedy zdá, na další překonání rekordu si nejspíš ještě budeme muset počkat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.