Když minulý rok představila automobilka Volkswagen svůj elektrický závodní prototyp VW I.D. R Pikes Peak, všichni jsme žasli. Další vlna údivu pak přišla v momentě, když s ním Romain Dumas pokořil rekord na extrémně náročné závodní trati Pikes Peak International Hill Climb. Podle nedávného vyjádření šéfa závodní sekce Peugeotu se však jednalo spíše o malé zklamání. Od elektrického hypersportu totiž očekával víc.
Abychom mohli celou šarvátku lépe pochopit, musíme se vrátit do roku 2013. Tehdy totiž na závodní trať vyrazil Sébastien Loeb za volantem závodního Peugeotu 208 T16, se kterým stanovil nový absolutní rekord 8 minut a 13,878 sekundy. Předchozí rekord tak pokořil rovnou o 92 sekund.
Když ale minulý rok vyrazil na tu samou trať Romain Dumas za volantem elektrického závodního prototypu Volkswagen I.D. R Pikes Peak, dosáhl času 7 minut a 57,148 sekundy. Loebův rekord tak pokořil „jen" o necelých 17 sekund. Brunno Famin, šéf divize Peugeot Sport, však evidentně čekal lepší čas.
„Volkswagen mě velice zklamal, neboť si rozhodně mohli vést lépe. Je tu ještě tak 10 nebo 15 sekund, které by se daly z rekordu sundat," uvedl Famin v rozhovoru pro Top Gear a pokračoval zostra dál:
„Pro rekord byste si mohli zajet dokonce i v autě se spalovacím motorem, ale pokud chcete dobrý promo a marketing, rozhodně potřebujete čistě elektrické auto. Pokud chcete od velkého šéfa nějaké peníze, musíte mu dokázat, že se to vyplatí."
Navzdory ostrým slovům na adresu konkurence však Famin uvedl, že se Peugeot pro svůj rekord na Pikes Peak v nejbližší době zřejmě nevrátí. A důvod? Obrovské množství peněz, které by nový pokus vyžadoval. Když totiž Peugeot uchvátil svůj rekord v roce 2013, hrálo mu všechno do karet. „Bylo to navrženo, ale ne pro teď. Jsem přesvědčen, že ten rekord můžeme překonat, ale také vím, že to bude stát obrovskou sumu peněz."
Jak Famin prozradil, když Peugeot vyrazil pro svůj rekord v roce 2013, bylo vše lehčí díky účasti automobilky na vytrvalostních závodech v Le Mans. „Náklady na projekt byly takřka nulové, neboť jsme jen využili komponenty ze závodního vozu 908 a všechno se zkompletovalo ještě v Le Mans."
„Udělat to tehdy byla jediná příležitost. Pokud budete chtít překonat rekord nyní, budete muset utratit miliony za vývoj unikátního vozu." Jak se tedy zdá, na další překonání rekordu si nejspíš ještě budeme muset počkat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.