Silničáři v pátek na dálnicích instalovali nové značky upozorňující na jízdu v protisměru. Prvních sedm varovných tabulí osadili na čtyřech místech u dálnic D1, D2 a D6, další mají přibývat. Důvodem jsou časté situace, kdy řidiči najedou špatně na dálnici a ohrožují sebe i ostatní vozidla. ČTK to řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Nové značky byly osazeny na základě rozhodnutí ministerstva dopravy na nejrizikovějších úsecích. Na D1 je to sjezd na 41. kilometru od Prahy a na 357. kilometru od Brna, na D2 nultý kilometr z centra Brna a na D6 exit 146 od Karlových Varů. "Tato místa byla doporučena policií," uvedl Rýdl.
Varovné tabule přibudou i na dalších sjezdech, nepůjde však o plošné opatření. "Nebude osazena celá dálniční síť, aby u řidičů nedošlo k takzvané provozní slepotě," uvedl mluvčí. Kromě tabulí přibudou i vodorovná dopravní značení a na některých místech se bude uvažovat také o stavebních úpravách křižovatek.
ŘSD podle Rýdla kvůli výrobě nových značek nemuselo vypisovat nové výběrové řízení a využilo dosavadních rámcových smluv. Pořízení jedné tabule vyšlo zhruba na 1500 korun. S podobnými dopravním značením se mohou řidiči setkat na dálnicích v Rakousku, na Slovensku, v Chorvatsku a Slovinsku.
Jízda v protisměru je jedna z nejnebezpečnějších situací, která se může na dálnici přihodit. Policie ročně zaznamená 300 takových případů. Vážné následky měla například loňská nehoda Jana Kočky mladšího, který vjel na dálnici D11 na Nymbursku do protisměru a po několika kilometrech se čelně střetl s protijedoucím nákladním autem. Vozy začaly hořet, oba řidiči na místě zahynuli. Policie později uvedla, že v Kočkově těle bylo nalezeno významné množství alkoholu a drog.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.