BMW řady 3 generace e30 se v posledních letech stává zajímavé hlavně pro sběratele, různí úpravci a závodníci nám však neustále dokazují, že tento ikonický stroj z osmdesátých let má stále co nabídnout i na poli motorsportu a lámání rychlostních rekordů. A to třeba i v extrémně rychlé jízdě po ledu, které by se jinak většina majitelů starších zadokolek děsila jak čert kříže.
Rekord za nejrychlejší jízdu na ledu si během nedávného každoročního severského motoristického svátku „Swedish Speed Week" ve švédském městě Årsunda připsal závodní tým Buldre Racing Team, jehož jezdec dokázal v upraveném BMW M3 dosáhnout maximální rychlosti 346.8 km/h.
Každý, kdo se někdy ocitl na zasněžené či zledovatělé silnici, přitom jistě dobře ví, jak nepříjemný je to pocit. Automobil je neklidný, zběsile reaguje na každý pohyb volantem a dokonce i rychlost chůze se vám najednou zdá moc rychlá. Řidič tohoto BMW však dokázal udržet ledové nervy i při extrémní rychlosti, ačkoliv při pohledu do kabiny je vidět, že neustále musel korigovat řízení.
A tím se vlastně dostáváme k automobilu, se kterým byl rekord pokořen. Základem tohoto extrémního stroje je BMW e30 M3, které však prošlo výraznými úpravami. Tou nejvýraznější je pak motor, kterým se stal ikonický šestiválec Toyota 2JZ. Ten navíc prošel jistými úpravami a pod kapotou BMW tak nabídl výkon až 1 300 koní. S jejich přenosem na zmrzlý podklad pak samozřejmě pomáhaly pneumatiky s hřeby.
Samotná rekordní jízda se měřila jízdou na volný kilometr, přičemž počáteční rychlost vozu byla 329.06 km/h, konečná rychlost 346 km/h a průměrná rychlost 341.45 km/h. Z lístku s údaji také vidíme, že k překonání rekordu došlo 2.3.2018 a za volantem seděl Vidar Jodah, který si zaslouží náš plný respekt.
Rekordní BMW je totiž klasickou zadokolkou, zatímco předchozím držitelem rekordu byla Audi B5 S4 Avant s pohonem všech kol Quattro, která ovšem také patřila týmu Buldre Racing Team. Předchozí rekord měl však hodnotu „jen" cca 325 km/h.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?