BMW řady 3 generace e30 se v posledních letech stává zajímavé hlavně pro sběratele, různí úpravci a závodníci nám však neustále dokazují, že tento ikonický stroj z osmdesátých let má stále co nabídnout i na poli motorsportu a lámání rychlostních rekordů. A to třeba i v extrémně rychlé jízdě po ledu, které by se jinak většina majitelů starších zadokolek děsila jak čert kříže.
Rekord za nejrychlejší jízdu na ledu si během nedávného každoročního severského motoristického svátku „Swedish Speed Week" ve švédském městě Årsunda připsal závodní tým Buldre Racing Team, jehož jezdec dokázal v upraveném BMW M3 dosáhnout maximální rychlosti 346.8 km/h.
Každý, kdo se někdy ocitl na zasněžené či zledovatělé silnici, přitom jistě dobře ví, jak nepříjemný je to pocit. Automobil je neklidný, zběsile reaguje na každý pohyb volantem a dokonce i rychlost chůze se vám najednou zdá moc rychlá. Řidič tohoto BMW však dokázal udržet ledové nervy i při extrémní rychlosti, ačkoliv při pohledu do kabiny je vidět, že neustále musel korigovat řízení.
A tím se vlastně dostáváme k automobilu, se kterým byl rekord pokořen. Základem tohoto extrémního stroje je BMW e30 M3, které však prošlo výraznými úpravami. Tou nejvýraznější je pak motor, kterým se stal ikonický šestiválec Toyota 2JZ. Ten navíc prošel jistými úpravami a pod kapotou BMW tak nabídl výkon až 1 300 koní. S jejich přenosem na zmrzlý podklad pak samozřejmě pomáhaly pneumatiky s hřeby.
Samotná rekordní jízda se měřila jízdou na volný kilometr, přičemž počáteční rychlost vozu byla 329.06 km/h, konečná rychlost 346 km/h a průměrná rychlost 341.45 km/h. Z lístku s údaji také vidíme, že k překonání rekordu došlo 2.3.2018 a za volantem seděl Vidar Jodah, který si zaslouží náš plný respekt.
Rekordní BMW je totiž klasickou zadokolkou, zatímco předchozím držitelem rekordu byla Audi B5 S4 Avant s pohonem všech kol Quattro, která ovšem také patřila týmu Buldre Racing Team. Předchozí rekord měl však hodnotu „jen" cca 325 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.