S každým příchodem nové generace pravověrných offroadů se vždy obáváme, zda nepřišly o něco ze svých legendárních vlastností. V případě nové generace Mercedes-Benz třídy G jsou však podobné starosti evidentně naprosto zbytečné. Ostatně pokud by automobilka svému stroji nevěřila, pravděpodobně by ho neposlala na jednu ze stěn 101 metrů vysoké přehrady Punta Negra.
Zatímco nedávná demonstrace ikonického terénního náklaďáku Unimog probíhala na offroadovém polygonu, pro prezentaci schopností nové třídy G si automobilka vybrala naprosto odlišné prostředí. Červený Mercedes-Benz G350d totiž vyslala na boční stěnu přehrady Punta Negra.
Vodní nádrž Punta Negra se nachází v Argentině, zhruba 24 kilometrů od města San Juan, a zadržuje vodu z řeky San Juan River. Pozoruhodné vodní dílo je 101 metrů vysoké, 700 metrů dlouhé, zadržovat může až 500 000 m3 vody a dokončeno bylo teprve před čtyřmi lety.
Pro vůz, jehož design je podle automobilky silnější než čas, však tento šílený kousek nepředstavoval žádný velký problém. O tom ostatně hovoří i technické parametry, ve kterých můžeme najít přední nájezdový úhel až 31 stupňů, stoupavost až 45 stupňů a maximální boční náklon až 35 stupňů.
Je tak vlastně škoda, že tenhle unikátní stroj, kterému nevadí ani brodění 70 centimetry vody, bude ve většina případů trávit čas v luxusních čtvrtích a krásu jízdy terénem zažije možná tak v zimě, cestou do pětihvězdičkových lyžařských středisek.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?