S každým příchodem nové generace pravověrných offroadů se vždy obáváme, zda nepřišly o něco ze svých legendárních vlastností. V případě nové generace Mercedes-Benz třídy G jsou však podobné starosti evidentně naprosto zbytečné. Ostatně pokud by automobilka svému stroji nevěřila, pravděpodobně by ho neposlala na jednu ze stěn 101 metrů vysoké přehrady Punta Negra.
Zatímco nedávná demonstrace ikonického terénního náklaďáku Unimog probíhala na offroadovém polygonu, pro prezentaci schopností nové třídy G si automobilka vybrala naprosto odlišné prostředí. Červený Mercedes-Benz G350d totiž vyslala na boční stěnu přehrady Punta Negra.
Vodní nádrž Punta Negra se nachází v Argentině, zhruba 24 kilometrů od města San Juan, a zadržuje vodu z řeky San Juan River. Pozoruhodné vodní dílo je 101 metrů vysoké, 700 metrů dlouhé, zadržovat může až 500 000 m3 vody a dokončeno bylo teprve před čtyřmi lety.
Pro vůz, jehož design je podle automobilky silnější než čas, však tento šílený kousek nepředstavoval žádný velký problém. O tom ostatně hovoří i technické parametry, ve kterých můžeme najít přední nájezdový úhel až 31 stupňů, stoupavost až 45 stupňů a maximální boční náklon až 35 stupňů.
Je tak vlastně škoda, že tenhle unikátní stroj, kterému nevadí ani brodění 70 centimetry vody, bude ve většina případů trávit čas v luxusních čtvrtích a krásu jízdy terénem zažije možná tak v zimě, cestou do pětihvězdičkových lyžařských středisek.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?