S každým příchodem nové generace pravověrných offroadů se vždy obáváme, zda nepřišly o něco ze svých legendárních vlastností. V případě nové generace Mercedes-Benz třídy G jsou však podobné starosti evidentně naprosto zbytečné. Ostatně pokud by automobilka svému stroji nevěřila, pravděpodobně by ho neposlala na jednu ze stěn 101 metrů vysoké přehrady Punta Negra.
Zatímco nedávná demonstrace ikonického terénního náklaďáku Unimog probíhala na offroadovém polygonu, pro prezentaci schopností nové třídy G si automobilka vybrala naprosto odlišné prostředí. Červený Mercedes-Benz G350d totiž vyslala na boční stěnu přehrady Punta Negra.
Vodní nádrž Punta Negra se nachází v Argentině, zhruba 24 kilometrů od města San Juan, a zadržuje vodu z řeky San Juan River. Pozoruhodné vodní dílo je 101 metrů vysoké, 700 metrů dlouhé, zadržovat může až 500 000 m3 vody a dokončeno bylo teprve před čtyřmi lety.
Pro vůz, jehož design je podle automobilky silnější než čas, však tento šílený kousek nepředstavoval žádný velký problém. O tom ostatně hovoří i technické parametry, ve kterých můžeme najít přední nájezdový úhel až 31 stupňů, stoupavost až 45 stupňů a maximální boční náklon až 35 stupňů.
Je tak vlastně škoda, že tenhle unikátní stroj, kterému nevadí ani brodění 70 centimetry vody, bude ve většina případů trávit čas v luxusních čtvrtích a krásu jízdy terénem zažije možná tak v zimě, cestou do pětihvězdičkových lyžařských středisek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.