S každým příchodem nové generace pravověrných offroadů se vždy obáváme, zda nepřišly o něco ze svých legendárních vlastností. V případě nové generace Mercedes-Benz třídy G jsou však podobné starosti evidentně naprosto zbytečné. Ostatně pokud by automobilka svému stroji nevěřila, pravděpodobně by ho neposlala na jednu ze stěn 101 metrů vysoké přehrady Punta Negra.
Zatímco nedávná demonstrace ikonického terénního náklaďáku Unimog probíhala na offroadovém polygonu, pro prezentaci schopností nové třídy G si automobilka vybrala naprosto odlišné prostředí. Červený Mercedes-Benz G350d totiž vyslala na boční stěnu přehrady Punta Negra.
Vodní nádrž Punta Negra se nachází v Argentině, zhruba 24 kilometrů od města San Juan, a zadržuje vodu z řeky San Juan River. Pozoruhodné vodní dílo je 101 metrů vysoké, 700 metrů dlouhé, zadržovat může až 500 000 m3 vody a dokončeno bylo teprve před čtyřmi lety.
Pro vůz, jehož design je podle automobilky silnější než čas, však tento šílený kousek nepředstavoval žádný velký problém. O tom ostatně hovoří i technické parametry, ve kterých můžeme najít přední nájezdový úhel až 31 stupňů, stoupavost až 45 stupňů a maximální boční náklon až 35 stupňů.
Je tak vlastně škoda, že tenhle unikátní stroj, kterému nevadí ani brodění 70 centimetry vody, bude ve většina případů trávit čas v luxusních čtvrtích a krásu jízdy terénem zažije možná tak v zimě, cestou do pětihvězdičkových lyžařských středisek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?