Letošní stavební sezóna se v březnu bude postupně rozjíždět dvěma novými dálničními úseky. V polovině měsíce začne stavba dálnice D35 mezi Opatovicemi a Časy. Na konci března pak bude oficiálně zahájena první část obchvatu Českých Budějovic na D3. Pokračovat bude také modernizace dálnice D1.
„V pátek 29. března oficiálně zahájíme stavbu obchvatu Českých Budějovic v úseku Hodějovice - Třebonín, letos ještě začneme stavět první část obchvatu od Úsilného. Dálnice D3 se tak stane nejrozestavěnější dálnicí v České republice, najednou by se mohlo stavět skoro 40 kilometrů nové dálnice, ze kterých jen letos půjde do provozu 8 kilometrů,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Dvacetikilometrový obchvat Českých Budějovic je rozdělen na dva stavební úseky, konkrétně na stavbu D3 0310/I Úsilné-Hodějovice v délce 7,2 kilometrů a stavbu D3 0310/II Hodějovice-Třebonín v délce 12,6 kilometrů. Aktuálně jsou ve výstavbě úseky D3 0309/I Bošilec-Ševětín, který měří 8,1 kilometru a bude plně průjezdný letos nejpozději v červenci, a úsek v délce 10,7 kilometrů D3 0309/II Ševětín-Borek.
Začne stavba další části D35, pokračovat bude také modernizace D1
Ve čtvrtek 14. března bude oficiálně zahájena stavba D35 v úseku Opatovice nad Labem – Časy v délce 12,6 kilometrů, která naváže na už rozestavěný úsek mezi Časy a Ostrovem, který měří 14,7 kilometrů. Oba úseky v celkové délce 27,3 kilometrů budou dokončeny v roce 2022.
V pátek 8. března také začnou dělníci připravovat pokračování modernizace dálnice D1, konkrétně začne omezení v úseku č. 02 mezi Mirošovicemi na 21. km a Hvězdonicemi na 29. km a úsek 07 mezi Souticemi na 56. km a Loktem na 66. km. V letošním roce by měly být rozestavěny všechny zbývající úseky modernizované D1, dohromady jde o 7 úseků v souhrnné délce 71 kilometrů. Celá znovu postavená dálnice za provozu mezi Mirošovicemi a Brnem má být kompletně hotová v roce 2021.
V současné době je rozestavěno 187 kilometrů dálnic a silnic první třídy, z čehož na zelené louce se staví aktuálně 107 kilometrů dálničních úseků, 21 kilometrů D1 a 59 kilometrů tvoří novostavby na silnicích I. tříd.K zahájení pro rok 2019 je připraveno dalších 178 kilometrů staveb. Nejvíce rozestavěnými dálničními stavbami jsou brněnská D1, jihočeská D3, karlovarská D6, chomutovská D7, hradecká D11, ale také obchvat Frýdku-Místku na D46 a D56, pokračování dálnice D48 nebo obchvat Otrokovic na D55.
Aktuální přehled výstavby najdete v interaktivní mapě ŘSD, informaci o modernizaci D1 pak na www.novad1.cz
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.