Z motoristických pořadů Top Gear či Grand Tour je James May známý jako pedant, který rozhodně nikam nepospíchá. Pořady jako Hračky Jamese Maye pak poukázaly na jeho zálibu v technice, historii, mechanice i starých hračkách. A ačkoliv se zdá být jako otevřená kniha, těchto sedm zajímavostí o něm pravděpodobně vědět nebudete.
1. Nemá auto s motorem vepředu
Automobily s motorem vpředu a pohonem předních kol jsou dnes považována za standard, nikoliv však v garáži Jamese Maye. Jak na sebe prozradil, vlastní pouze automobily s motorem uprostřed či vzadu. Z toho mimo jiné vyplývá, že i jím nedávno rozbalovaná Toyota Yaris GRMN, jež byla zabalena v papírové krabici, nakonec nebyla jeho.
2. Fiat Panda není jeho
Druhý překvapivý fakt se vztahuje k tomu prvnímu. James May je totiž často spojován s Fiatem Panda, ve kterém se dokonce i objevil v několika dílech Top Gearu a který často hájí. Jak ovšem nyní prozradil, tento vůz není jeho, ale jeho přítelkyně Sarah.
3. Trpí fobií z volných drátů za PC a televizemi
Kdo by to neznal - přijde vám nová televize či PC, vy vše rychle rozbalíte, zapojíte a propadnete užívání. James May však nesnáší pohled na zamotané dráty, které pak obvykle z elektroniky visí. A pokud nejsou úhledně sepnuty, má z toho dokonce nepříjemné bolesti za krkem.
4. Zapsal se ve vládní budově jako Ježíš Nazaretský a neodhlásil se
Během návštěvy nejmenované státní budovy se jako návštěva zapsal pod jménem Ježíš Nazaretský a neodhlásil se. Doma mu prý dokonce zbyla návštěvní visačka s tímto jménem. A jak s úsměvem říká „Kdykoliv mají požární cvičení, určitě tam někdo pobíhá a ptá se - 'Neviděli jste někdo Ježíše z Nazaretu'?"
5. Jednou „ukradl" automobilce Jaguar
Během své novinářské praxe dostal James May na půl roku zapůjčený vůz Jaguar, se kterým měl udělat sérii testů z dlouhých cest. Během té doby se však přestěhoval a nikomu z Jaguaru o tom neřekl. Když si pak zástupci automobilky pro vůz po třech letech přišli, stále ho měl zaparkovaný venku a na tachometru již bylo okolo 68 000 mil, tedy cca 109 435 kilometrů.
6. Na klíčích nosí štípátko na nehty
Všimli jste si někdy během vysílání Top Gearu nebo Grand Tour, že James May nosí na svých klíčích štípátko na nehty? Jak na sebe totiž prozradil - má fobii z různých úlomků či odštěpků na nehtech.
7. Vynalezl nový typ bankomatu
Mayova láska ke kutilství je dobře známá, věděli jste však, že se dá označit i za vynálezce? Jednou totiž prý vynalezl nový typ bankomatu s „hazardní" funkcí. Člověk si od bankomatu vyžádal například dvacet liber a měl možnost zvolit „dvojnásobek nebo nic," přičemž banka by mu pokaždé strhla jen požadovaných 20 liber (nebo jinou požadovanou částku. Nápad prý poslal do několika bank, nikdo však neprojevil zájem.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.