Z motoristických pořadů Top Gear či Grand Tour je James May známý jako pedant, který rozhodně nikam nepospíchá. Pořady jako Hračky Jamese Maye pak poukázaly na jeho zálibu v technice, historii, mechanice i starých hračkách. A ačkoliv se zdá být jako otevřená kniha, těchto sedm zajímavostí o něm pravděpodobně vědět nebudete.
1. Nemá auto s motorem vepředu
Automobily s motorem vpředu a pohonem předních kol jsou dnes považována za standard, nikoliv však v garáži Jamese Maye. Jak na sebe prozradil, vlastní pouze automobily s motorem uprostřed či vzadu. Z toho mimo jiné vyplývá, že i jím nedávno rozbalovaná Toyota Yaris GRMN, jež byla zabalena v papírové krabici, nakonec nebyla jeho.
2. Fiat Panda není jeho
Druhý překvapivý fakt se vztahuje k tomu prvnímu. James May je totiž často spojován s Fiatem Panda, ve kterém se dokonce i objevil v několika dílech Top Gearu a který často hájí. Jak ovšem nyní prozradil, tento vůz není jeho, ale jeho přítelkyně Sarah.
3. Trpí fobií z volných drátů za PC a televizemi
Kdo by to neznal - přijde vám nová televize či PC, vy vše rychle rozbalíte, zapojíte a propadnete užívání. James May však nesnáší pohled na zamotané dráty, které pak obvykle z elektroniky visí. A pokud nejsou úhledně sepnuty, má z toho dokonce nepříjemné bolesti za krkem.
4. Zapsal se ve vládní budově jako Ježíš Nazaretský a neodhlásil se
Během návštěvy nejmenované státní budovy se jako návštěva zapsal pod jménem Ježíš Nazaretský a neodhlásil se. Doma mu prý dokonce zbyla návštěvní visačka s tímto jménem. A jak s úsměvem říká „Kdykoliv mají požární cvičení, určitě tam někdo pobíhá a ptá se - 'Neviděli jste někdo Ježíše z Nazaretu'?"
5. Jednou „ukradl" automobilce Jaguar
Během své novinářské praxe dostal James May na půl roku zapůjčený vůz Jaguar, se kterým měl udělat sérii testů z dlouhých cest. Během té doby se však přestěhoval a nikomu z Jaguaru o tom neřekl. Když si pak zástupci automobilky pro vůz po třech letech přišli, stále ho měl zaparkovaný venku a na tachometru již bylo okolo 68 000 mil, tedy cca 109 435 kilometrů.
6. Na klíčích nosí štípátko na nehty
Všimli jste si někdy během vysílání Top Gearu nebo Grand Tour, že James May nosí na svých klíčích štípátko na nehty? Jak na sebe totiž prozradil - má fobii z různých úlomků či odštěpků na nehtech.
7. Vynalezl nový typ bankomatu
Mayova láska ke kutilství je dobře známá, věděli jste však, že se dá označit i za vynálezce? Jednou totiž prý vynalezl nový typ bankomatu s „hazardní" funkcí. Člověk si od bankomatu vyžádal například dvacet liber a měl možnost zvolit „dvojnásobek nebo nic," přičemž banka by mu pokaždé strhla jen požadovaných 20 liber (nebo jinou požadovanou částku. Nápad prý poslal do několika bank, nikdo však neprojevil zájem.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.