Z motoristických pořadů Top Gear či Grand Tour je James May známý jako pedant, který rozhodně nikam nepospíchá. Pořady jako Hračky Jamese Maye pak poukázaly na jeho zálibu v technice, historii, mechanice i starých hračkách. A ačkoliv se zdá být jako otevřená kniha, těchto sedm zajímavostí o něm pravděpodobně vědět nebudete.
1. Nemá auto s motorem vepředu
Automobily s motorem vpředu a pohonem předních kol jsou dnes považována za standard, nikoliv však v garáži Jamese Maye. Jak na sebe prozradil, vlastní pouze automobily s motorem uprostřed či vzadu. Z toho mimo jiné vyplývá, že i jím nedávno rozbalovaná Toyota Yaris GRMN, jež byla zabalena v papírové krabici, nakonec nebyla jeho.
2. Fiat Panda není jeho
Druhý překvapivý fakt se vztahuje k tomu prvnímu. James May je totiž často spojován s Fiatem Panda, ve kterém se dokonce i objevil v několika dílech Top Gearu a který často hájí. Jak ovšem nyní prozradil, tento vůz není jeho, ale jeho přítelkyně Sarah.
3. Trpí fobií z volných drátů za PC a televizemi
Kdo by to neznal - přijde vám nová televize či PC, vy vše rychle rozbalíte, zapojíte a propadnete užívání. James May však nesnáší pohled na zamotané dráty, které pak obvykle z elektroniky visí. A pokud nejsou úhledně sepnuty, má z toho dokonce nepříjemné bolesti za krkem.
4. Zapsal se ve vládní budově jako Ježíš Nazaretský a neodhlásil se
Během návštěvy nejmenované státní budovy se jako návštěva zapsal pod jménem Ježíš Nazaretský a neodhlásil se. Doma mu prý dokonce zbyla návštěvní visačka s tímto jménem. A jak s úsměvem říká „Kdykoliv mají požární cvičení, určitě tam někdo pobíhá a ptá se - 'Neviděli jste někdo Ježíše z Nazaretu'?"
5. Jednou „ukradl" automobilce Jaguar
Během své novinářské praxe dostal James May na půl roku zapůjčený vůz Jaguar, se kterým měl udělat sérii testů z dlouhých cest. Během té doby se však přestěhoval a nikomu z Jaguaru o tom neřekl. Když si pak zástupci automobilky pro vůz po třech letech přišli, stále ho měl zaparkovaný venku a na tachometru již bylo okolo 68 000 mil, tedy cca 109 435 kilometrů.
6. Na klíčích nosí štípátko na nehty
Všimli jste si někdy během vysílání Top Gearu nebo Grand Tour, že James May nosí na svých klíčích štípátko na nehty? Jak na sebe totiž prozradil - má fobii z různých úlomků či odštěpků na nehtech.
7. Vynalezl nový typ bankomatu
Mayova láska ke kutilství je dobře známá, věděli jste však, že se dá označit i za vynálezce? Jednou totiž prý vynalezl nový typ bankomatu s „hazardní" funkcí. Člověk si od bankomatu vyžádal například dvacet liber a měl možnost zvolit „dvojnásobek nebo nic," přičemž banka by mu pokaždé strhla jen požadovaných 20 liber (nebo jinou požadovanou částku. Nápad prý poslal do několika bank, nikdo však neprojevil zájem.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).