Z motoristických pořadů Top Gear či Grand Tour je James May známý jako pedant, který rozhodně nikam nepospíchá. Pořady jako Hračky Jamese Maye pak poukázaly na jeho zálibu v technice, historii, mechanice i starých hračkách. A ačkoliv se zdá být jako otevřená kniha, těchto sedm zajímavostí o něm pravděpodobně vědět nebudete.
1. Nemá auto s motorem vepředu
Automobily s motorem vpředu a pohonem předních kol jsou dnes považována za standard, nikoliv však v garáži Jamese Maye. Jak na sebe prozradil, vlastní pouze automobily s motorem uprostřed či vzadu. Z toho mimo jiné vyplývá, že i jím nedávno rozbalovaná Toyota Yaris GRMN, jež byla zabalena v papírové krabici, nakonec nebyla jeho.
2. Fiat Panda není jeho
Druhý překvapivý fakt se vztahuje k tomu prvnímu. James May je totiž často spojován s Fiatem Panda, ve kterém se dokonce i objevil v několika dílech Top Gearu a který často hájí. Jak ovšem nyní prozradil, tento vůz není jeho, ale jeho přítelkyně Sarah.
3. Trpí fobií z volných drátů za PC a televizemi
Kdo by to neznal - přijde vám nová televize či PC, vy vše rychle rozbalíte, zapojíte a propadnete užívání. James May však nesnáší pohled na zamotané dráty, které pak obvykle z elektroniky visí. A pokud nejsou úhledně sepnuty, má z toho dokonce nepříjemné bolesti za krkem.
4. Zapsal se ve vládní budově jako Ježíš Nazaretský a neodhlásil se
Během návštěvy nejmenované státní budovy se jako návštěva zapsal pod jménem Ježíš Nazaretský a neodhlásil se. Doma mu prý dokonce zbyla návštěvní visačka s tímto jménem. A jak s úsměvem říká „Kdykoliv mají požární cvičení, určitě tam někdo pobíhá a ptá se - 'Neviděli jste někdo Ježíše z Nazaretu'?"
5. Jednou „ukradl" automobilce Jaguar
Během své novinářské praxe dostal James May na půl roku zapůjčený vůz Jaguar, se kterým měl udělat sérii testů z dlouhých cest. Během té doby se však přestěhoval a nikomu z Jaguaru o tom neřekl. Když si pak zástupci automobilky pro vůz po třech letech přišli, stále ho měl zaparkovaný venku a na tachometru již bylo okolo 68 000 mil, tedy cca 109 435 kilometrů.
6. Na klíčích nosí štípátko na nehty
Všimli jste si někdy během vysílání Top Gearu nebo Grand Tour, že James May nosí na svých klíčích štípátko na nehty? Jak na sebe totiž prozradil - má fobii z různých úlomků či odštěpků na nehtech.
7. Vynalezl nový typ bankomatu
Mayova láska ke kutilství je dobře známá, věděli jste však, že se dá označit i za vynálezce? Jednou totiž prý vynalezl nový typ bankomatu s „hazardní" funkcí. Člověk si od bankomatu vyžádal například dvacet liber a měl možnost zvolit „dvojnásobek nebo nic," přičemž banka by mu pokaždé strhla jen požadovaných 20 liber (nebo jinou požadovanou částku. Nápad prý poslal do několika bank, nikdo však neprojevil zájem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?