Lexus na mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu způsobil před třemi lety malé pozdvižení svojí premiérou kupé LC – vozu, který měl zhmotňovat nové kreativní ambice značky. Tým návrhářů od té doby usilovně zkoumá možnosti rozvoje značky, což vedlo i k vytvoření nového koncepčního modelu Lexus LC Convertible Concept, jenž zhmotňuje efektní a pozoruhodné ztvárnění otevřeného roadsteru. V Evropě se představí 5. března v rámci ženevského autosalonu 2019.
Cílem návrhu tohoto konceptu, jenž umně rozvíjí oceňovaný styl kupé LC, byla „vrcholná podoba krásy“. Každá linka byla nakreslena s cílem probouzet emoce – od sklonu čelního skla až po hladké křivky víka zavazadlového prostoru, v němž se ukrývá i skládací střecha. Výsledkem je ctižádostivý nejatraktivnější zástupce celé značky Lexus.
„Tento koncept přebírá nezaměnitelný design kupé LC a přetavuje jej do podoby budoucího kabrioletu,“ uvedl Tadao Mori, hlavní návrhář koncepčního modelu LC Convertible. „Spojuje ty nejlepší aspekty původního kupé s dynamickým designem vozu se skládací střechou.“
Dlouhý, nízký a štíhlý koncept LC Convertible zachovává sportovní proporce kupé LC. Tvary se přirozeně odvíjí od původní podoby modelu LC, zde však vykazují svébytnou a zvláštní identitu. Koncept spojuje jedinečné japonské estetické kvality s příslibem požitku z jízdy, který dokáže nabídnout pouze vůz se skládací střechou. Koncept není pouhým cestovním vozem – zaujme i svými čistokrevnými jízdními schopnostmi, o nichž vypovídají krátké převisy, 22" kola a široce rozkročený postoj.
Od pohledu atraktivní karoserií to však nekončí – neméně poutavá je kabina, skýtající příjemné prostředí řidiči i zbytku posádky. Zakázková sedadla jsou čalouněna svěží bílou kůží se žlutými akcenty, dodávajícími barevné oživení bez narušení jemné elegance celkového provedení.
Lexus LC Convertible Concept měří na délku 4770 mm, jeho šířka činí 1920 mm a výška 1340 mm; rozvor náprav je 2870 mm.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.