Lexus na mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu způsobil před třemi lety malé pozdvižení svojí premiérou kupé LC – vozu, který měl zhmotňovat nové kreativní ambice značky. Tým návrhářů od té doby usilovně zkoumá možnosti rozvoje značky, což vedlo i k vytvoření nového koncepčního modelu Lexus LC Convertible Concept, jenž zhmotňuje efektní a pozoruhodné ztvárnění otevřeného roadsteru. V Evropě se představí 5. března v rámci ženevského autosalonu 2019.
Cílem návrhu tohoto konceptu, jenž umně rozvíjí oceňovaný styl kupé LC, byla „vrcholná podoba krásy“. Každá linka byla nakreslena s cílem probouzet emoce – od sklonu čelního skla až po hladké křivky víka zavazadlového prostoru, v němž se ukrývá i skládací střecha. Výsledkem je ctižádostivý nejatraktivnější zástupce celé značky Lexus.
„Tento koncept přebírá nezaměnitelný design kupé LC a přetavuje jej do podoby budoucího kabrioletu,“ uvedl Tadao Mori, hlavní návrhář koncepčního modelu LC Convertible. „Spojuje ty nejlepší aspekty původního kupé s dynamickým designem vozu se skládací střechou.“
Dlouhý, nízký a štíhlý koncept LC Convertible zachovává sportovní proporce kupé LC. Tvary se přirozeně odvíjí od původní podoby modelu LC, zde však vykazují svébytnou a zvláštní identitu. Koncept spojuje jedinečné japonské estetické kvality s příslibem požitku z jízdy, který dokáže nabídnout pouze vůz se skládací střechou. Koncept není pouhým cestovním vozem – zaujme i svými čistokrevnými jízdními schopnostmi, o nichž vypovídají krátké převisy, 22" kola a široce rozkročený postoj.
Od pohledu atraktivní karoserií to však nekončí – neméně poutavá je kabina, skýtající příjemné prostředí řidiči i zbytku posádky. Zakázková sedadla jsou čalouněna svěží bílou kůží se žlutými akcenty, dodávajícími barevné oživení bez narušení jemné elegance celkového provedení.
Lexus LC Convertible Concept měří na délku 4770 mm, jeho šířka činí 1920 mm a výška 1340 mm; rozvor náprav je 2870 mm.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.