Lexus na mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu způsobil před třemi lety malé pozdvižení svojí premiérou kupé LC – vozu, který měl zhmotňovat nové kreativní ambice značky. Tým návrhářů od té doby usilovně zkoumá možnosti rozvoje značky, což vedlo i k vytvoření nového koncepčního modelu Lexus LC Convertible Concept, jenž zhmotňuje efektní a pozoruhodné ztvárnění otevřeného roadsteru. V Evropě se představí 5. března v rámci ženevského autosalonu 2019.
Cílem návrhu tohoto konceptu, jenž umně rozvíjí oceňovaný styl kupé LC, byla „vrcholná podoba krásy“. Každá linka byla nakreslena s cílem probouzet emoce – od sklonu čelního skla až po hladké křivky víka zavazadlového prostoru, v němž se ukrývá i skládací střecha. Výsledkem je ctižádostivý nejatraktivnější zástupce celé značky Lexus.
„Tento koncept přebírá nezaměnitelný design kupé LC a přetavuje jej do podoby budoucího kabrioletu,“ uvedl Tadao Mori, hlavní návrhář koncepčního modelu LC Convertible. „Spojuje ty nejlepší aspekty původního kupé s dynamickým designem vozu se skládací střechou.“
Dlouhý, nízký a štíhlý koncept LC Convertible zachovává sportovní proporce kupé LC. Tvary se přirozeně odvíjí od původní podoby modelu LC, zde však vykazují svébytnou a zvláštní identitu. Koncept spojuje jedinečné japonské estetické kvality s příslibem požitku z jízdy, který dokáže nabídnout pouze vůz se skládací střechou. Koncept není pouhým cestovním vozem – zaujme i svými čistokrevnými jízdními schopnostmi, o nichž vypovídají krátké převisy, 22" kola a široce rozkročený postoj.
Od pohledu atraktivní karoserií to však nekončí – neméně poutavá je kabina, skýtající příjemné prostředí řidiči i zbytku posádky. Zakázková sedadla jsou čalouněna svěží bílou kůží se žlutými akcenty, dodávajícími barevné oživení bez narušení jemné elegance celkového provedení.
Lexus LC Convertible Concept měří na délku 4770 mm, jeho šířka činí 1920 mm a výška 1340 mm; rozvor náprav je 2870 mm.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.