Lexus na mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu způsobil před třemi lety malé pozdvižení svojí premiérou kupé LC – vozu, který měl zhmotňovat nové kreativní ambice značky. Tým návrhářů od té doby usilovně zkoumá možnosti rozvoje značky, což vedlo i k vytvoření nového koncepčního modelu Lexus LC Convertible Concept, jenž zhmotňuje efektní a pozoruhodné ztvárnění otevřeného roadsteru. V Evropě se představí 5. března v rámci ženevského autosalonu 2019.
Cílem návrhu tohoto konceptu, jenž umně rozvíjí oceňovaný styl kupé LC, byla „vrcholná podoba krásy“. Každá linka byla nakreslena s cílem probouzet emoce – od sklonu čelního skla až po hladké křivky víka zavazadlového prostoru, v němž se ukrývá i skládací střecha. Výsledkem je ctižádostivý nejatraktivnější zástupce celé značky Lexus.
„Tento koncept přebírá nezaměnitelný design kupé LC a přetavuje jej do podoby budoucího kabrioletu,“ uvedl Tadao Mori, hlavní návrhář koncepčního modelu LC Convertible. „Spojuje ty nejlepší aspekty původního kupé s dynamickým designem vozu se skládací střechou.“
Dlouhý, nízký a štíhlý koncept LC Convertible zachovává sportovní proporce kupé LC. Tvary se přirozeně odvíjí od původní podoby modelu LC, zde však vykazují svébytnou a zvláštní identitu. Koncept spojuje jedinečné japonské estetické kvality s příslibem požitku z jízdy, který dokáže nabídnout pouze vůz se skládací střechou. Koncept není pouhým cestovním vozem – zaujme i svými čistokrevnými jízdními schopnostmi, o nichž vypovídají krátké převisy, 22" kola a široce rozkročený postoj.
Od pohledu atraktivní karoserií to však nekončí – neméně poutavá je kabina, skýtající příjemné prostředí řidiči i zbytku posádky. Zakázková sedadla jsou čalouněna svěží bílou kůží se žlutými akcenty, dodávajícími barevné oživení bez narušení jemné elegance celkového provedení.
Lexus LC Convertible Concept měří na délku 4770 mm, jeho šířka činí 1920 mm a výška 1340 mm; rozvor náprav je 2870 mm.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?