Peugeot měl ve Spojených státech docela dlouhou historii, první vůz tam prodal už v roce 1958. Na počátku v 90. let se však stejně jako další francouzské značky z trhu stáhl. Dnes už však víme, že do roku 2026 by se měly na cestách USA a Kanady prohánět nové modely Peugeotu.
Francouzské automobilky to v USA neměly nikdy snadné, ačkoliv ještě v 80. letech si mohli Američané pořidit vůz každé ze tří velkých francouzských značek. Obzvláště Renault se snažil a ve spolupráci s automobilkou AMC, ve které vlastnil podíl, americký trh zásoboval modely vyvinutými jen pro USA. I přes to však už na počátku 90. let nezůstala v Americe v prodeji ani jedna francouzská značka, poslední Peugeot se z trhu stáhl v roce 1991. S návratem Bugatti mezi aktivní výrobce se sice Američanům otevřela možnost si oficiálně pořídit francouzský vůz, v tomto případě si jej však logicky může dovolit málokdo.
Groupe PSA ale už před pár lety oznámila, že se na americký trh vrátí minimálně jedna ze značek skupiny, ačkoliv nebylo řečeno která. Dnes už však máme jasno, do roku 2026 se do Spojených států a Kanady po dlouhé době podívá Peugeot. Příchodu značky do showroomů by měla předcházet nějaká forma sdílení automobilů, která má PSA pomoci s porozuměním tamního trhu. V současnosti už PSA v USA vlastní mobilní platformu Free2Move. Současné nové modely značky jsou už dle CEO Groupe PSA Carlose Tavarese vyvíjeny s ohledem na americké předpisy. O připadném vstupu dalších značek PSA na americký trh se zatím firma nezmiňuje.
Peugeot ve Spojených státech dříve nabízel své větší sedany jako 604, 504, 505, 405 a to také s naftovými motory, které si však Američané údajně pamatují jako smradlavé. Francouzské vozy mají obecně ve Spojených státech pověst podivných a nepřiliš kvalitních, s čímž bude muset Peugeot bojovat, stejně jako s neschopností Američanů vyslovit správně jméno firmy.
Vzhledem k požadavkům amerických zákazníků se dá počítat s příchodem SUV modelů 5008 a 3008 nových generací, úspěch by však mohl mít i liftback 508. Ten je velikostně srovnatelný s veleúspěšnou Toyotou Camry, zejména prodloužená verze 508 L, zatím nabízená pouze na čínském trhu. S příchodem hatchbacků 208 a 308 se moc počítat nedá, v Číně však Peugeot nabízí i sedan verzi 308. Vzhledem k 25% clu, nazývanému Chicken tax, se nedá asi počítat ani s prodejem nového pick upu.
S novými vozy Peugeot se dá přímo v USA potkat i dnes, v sousedním Mexiku jsou totiž běžně v prodeji. V jižních státech USA se tak vyskytují Peugeoty s mexickými RZ.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).