Peugeot měl ve Spojených státech docela dlouhou historii, první vůz tam prodal už v roce 1958. Na počátku v 90. let se však stejně jako další francouzské značky z trhu stáhl. Dnes už však víme, že do roku 2026 by se měly na cestách USA a Kanady prohánět nové modely Peugeotu.
Francouzské automobilky to v USA neměly nikdy snadné, ačkoliv ještě v 80. letech si mohli Američané pořidit vůz každé ze tří velkých francouzských značek. Obzvláště Renault se snažil a ve spolupráci s automobilkou AMC, ve které vlastnil podíl, americký trh zásoboval modely vyvinutými jen pro USA. I přes to však už na počátku 90. let nezůstala v Americe v prodeji ani jedna francouzská značka, poslední Peugeot se z trhu stáhl v roce 1991. S návratem Bugatti mezi aktivní výrobce se sice Američanům otevřela možnost si oficiálně pořídit francouzský vůz, v tomto případě si jej však logicky může dovolit málokdo.
Groupe PSA ale už před pár lety oznámila, že se na americký trh vrátí minimálně jedna ze značek skupiny, ačkoliv nebylo řečeno která. Dnes už však máme jasno, do roku 2026 se do Spojených států a Kanady po dlouhé době podívá Peugeot. Příchodu značky do showroomů by měla předcházet nějaká forma sdílení automobilů, která má PSA pomoci s porozuměním tamního trhu. V současnosti už PSA v USA vlastní mobilní platformu Free2Move. Současné nové modely značky jsou už dle CEO Groupe PSA Carlose Tavarese vyvíjeny s ohledem na americké předpisy. O připadném vstupu dalších značek PSA na americký trh se zatím firma nezmiňuje.
Peugeot ve Spojených státech dříve nabízel své větší sedany jako 604, 504, 505, 405 a to také s naftovými motory, které si však Američané údajně pamatují jako smradlavé. Francouzské vozy mají obecně ve Spojených státech pověst podivných a nepřiliš kvalitních, s čímž bude muset Peugeot bojovat, stejně jako s neschopností Američanů vyslovit správně jméno firmy.
Vzhledem k požadavkům amerických zákazníků se dá počítat s příchodem SUV modelů 5008 a 3008 nových generací, úspěch by však mohl mít i liftback 508. Ten je velikostně srovnatelný s veleúspěšnou Toyotou Camry, zejména prodloužená verze 508 L, zatím nabízená pouze na čínském trhu. S příchodem hatchbacků 208 a 308 se moc počítat nedá, v Číně však Peugeot nabízí i sedan verzi 308. Vzhledem k 25% clu, nazývanému Chicken tax, se nedá asi počítat ani s prodejem nového pick upu.
S novými vozy Peugeot se dá přímo v USA potkat i dnes, v sousedním Mexiku jsou totiž běžně v prodeji. V jižních státech USA se tak vyskytují Peugeoty s mexickými RZ.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.