Peugeot se vrací do USA. Dokáže překonat předsudky Američanů?

Koncept 508 Peugeot Sport Engineered
Koncept 508 Peugeot Sport Engineered, foto: Peugeot
-mdo , AutoRoad.cz 2. března 2019 11:11
Sdílej:

Peugeot měl ve Spojených státech docela dlouhou historii, první vůz tam prodal už v roce 1958. Na počátku v 90. let se však stejně jako další francouzské značky z trhu stáhl. Dnes už však víme, že do roku 2026 by se měly na cestách USA a Kanady prohánět nové modely Peugeotu.

Francouzské automobilky to v USA neměly nikdy snadné, ačkoliv ještě v 80. letech si mohli Američané pořidit vůz každé ze tří velkých francouzských značek. Obzvláště Renault se snažil a ve spolupráci s automobilkou AMC, ve které vlastnil podíl, americký trh zásoboval modely vyvinutými jen pro USA. I přes to však už na počátku 90. let nezůstala v Americe v prodeji ani jedna francouzská značka, poslední Peugeot se z trhu stáhl v roce 1991. S návratem Bugatti mezi aktivní výrobce se sice Američanům otevřela možnost si oficiálně pořídit francouzský vůz, v tomto případě si jej však logicky může dovolit málokdo.

Groupe PSA ale už před pár lety oznámila, že se na americký trh vrátí minimálně jedna ze značek skupiny, ačkoliv nebylo řečeno která. Dnes už však máme jasno, do roku 2026 se do Spojených států a Kanady po dlouhé době podívá Peugeot. Příchodu značky do showroomů by měla předcházet nějaká forma sdílení automobilů, která má PSA pomoci s porozuměním tamního trhu. V současnosti už PSA v USA vlastní mobilní platformu Free2Move. Současné nové modely značky jsou už dle CEO Groupe PSA Carlose Tavarese vyvíjeny s ohledem na americké předpisy. O připadném vstupu dalších značek PSA na americký trh se zatím firma nezmiňuje.

Peugeot ve Spojených státech dříve nabízel své větší sedany jako 604, 504, 505, 405 a to také s naftovými motory, které si však Američané údajně pamatují jako smradlavé. Francouzské vozy mají obecně ve Spojených státech pověst podivných a nepřiliš kvalitních, s čímž bude muset Peugeot bojovat, stejně jako s neschopností Američanů vyslovit správně jméno firmy.

Vzhledem k požadavkům amerických zákazníků se dá počítat s příchodem SUV modelů 5008 a 3008 nových generací, úspěch by však mohl mít i liftback 508. Ten je velikostně srovnatelný s veleúspěšnou Toyotou Camry, zejména prodloužená verze 508 L, zatím nabízená pouze na čínském trhu. S příchodem hatchbacků 208 a 308 se moc počítat nedá, v Číně však Peugeot nabízí i sedan verzi 308. Vzhledem k 25% clu, nazývanému Chicken tax, se nedá asi počítat ani s prodejem nového pick upu. 

S novými vozy Peugeot se dá přímo v USA potkat i dnes, v sousedním Mexiku jsou totiž běžně v prodeji. V jižních státech USA se tak vyskytují Peugeoty s mexickými RZ. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.