Peugeot měl ve Spojených státech docela dlouhou historii, první vůz tam prodal už v roce 1958. Na počátku v 90. let se však stejně jako další francouzské značky z trhu stáhl. Dnes už však víme, že do roku 2026 by se měly na cestách USA a Kanady prohánět nové modely Peugeotu.
Francouzské automobilky to v USA neměly nikdy snadné, ačkoliv ještě v 80. letech si mohli Američané pořidit vůz každé ze tří velkých francouzských značek. Obzvláště Renault se snažil a ve spolupráci s automobilkou AMC, ve které vlastnil podíl, americký trh zásoboval modely vyvinutými jen pro USA. I přes to však už na počátku 90. let nezůstala v Americe v prodeji ani jedna francouzská značka, poslední Peugeot se z trhu stáhl v roce 1991. S návratem Bugatti mezi aktivní výrobce se sice Američanům otevřela možnost si oficiálně pořídit francouzský vůz, v tomto případě si jej však logicky může dovolit málokdo.
Groupe PSA ale už před pár lety oznámila, že se na americký trh vrátí minimálně jedna ze značek skupiny, ačkoliv nebylo řečeno která. Dnes už však máme jasno, do roku 2026 se do Spojených států a Kanady po dlouhé době podívá Peugeot. Příchodu značky do showroomů by měla předcházet nějaká forma sdílení automobilů, která má PSA pomoci s porozuměním tamního trhu. V současnosti už PSA v USA vlastní mobilní platformu Free2Move. Současné nové modely značky jsou už dle CEO Groupe PSA Carlose Tavarese vyvíjeny s ohledem na americké předpisy. O připadném vstupu dalších značek PSA na americký trh se zatím firma nezmiňuje.
Peugeot ve Spojených státech dříve nabízel své větší sedany jako 604, 504, 505, 405 a to také s naftovými motory, které si však Američané údajně pamatují jako smradlavé. Francouzské vozy mají obecně ve Spojených státech pověst podivných a nepřiliš kvalitních, s čímž bude muset Peugeot bojovat, stejně jako s neschopností Američanů vyslovit správně jméno firmy.
Vzhledem k požadavkům amerických zákazníků se dá počítat s příchodem SUV modelů 5008 a 3008 nových generací, úspěch by však mohl mít i liftback 508. Ten je velikostně srovnatelný s veleúspěšnou Toyotou Camry, zejména prodloužená verze 508 L, zatím nabízená pouze na čínském trhu. S příchodem hatchbacků 208 a 308 se moc počítat nedá, v Číně však Peugeot nabízí i sedan verzi 308. Vzhledem k 25% clu, nazývanému Chicken tax, se nedá asi počítat ani s prodejem nového pick upu.
S novými vozy Peugeot se dá přímo v USA potkat i dnes, v sousedním Mexiku jsou totiž běžně v prodeji. V jižních státech USA se tak vyskytují Peugeoty s mexickými RZ.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?