Peugeot měl ve Spojených státech docela dlouhou historii, první vůz tam prodal už v roce 1958. Na počátku v 90. let se však stejně jako další francouzské značky z trhu stáhl. Dnes už však víme, že do roku 2026 by se měly na cestách USA a Kanady prohánět nové modely Peugeotu.
Francouzské automobilky to v USA neměly nikdy snadné, ačkoliv ještě v 80. letech si mohli Američané pořidit vůz každé ze tří velkých francouzských značek. Obzvláště Renault se snažil a ve spolupráci s automobilkou AMC, ve které vlastnil podíl, americký trh zásoboval modely vyvinutými jen pro USA. I přes to však už na počátku 90. let nezůstala v Americe v prodeji ani jedna francouzská značka, poslední Peugeot se z trhu stáhl v roce 1991. S návratem Bugatti mezi aktivní výrobce se sice Američanům otevřela možnost si oficiálně pořídit francouzský vůz, v tomto případě si jej však logicky může dovolit málokdo.
Groupe PSA ale už před pár lety oznámila, že se na americký trh vrátí minimálně jedna ze značek skupiny, ačkoliv nebylo řečeno která. Dnes už však máme jasno, do roku 2026 se do Spojených států a Kanady po dlouhé době podívá Peugeot. Příchodu značky do showroomů by měla předcházet nějaká forma sdílení automobilů, která má PSA pomoci s porozuměním tamního trhu. V současnosti už PSA v USA vlastní mobilní platformu Free2Move. Současné nové modely značky jsou už dle CEO Groupe PSA Carlose Tavarese vyvíjeny s ohledem na americké předpisy. O připadném vstupu dalších značek PSA na americký trh se zatím firma nezmiňuje.
Peugeot ve Spojených státech dříve nabízel své větší sedany jako 604, 504, 505, 405 a to také s naftovými motory, které si však Američané údajně pamatují jako smradlavé. Francouzské vozy mají obecně ve Spojených státech pověst podivných a nepřiliš kvalitních, s čímž bude muset Peugeot bojovat, stejně jako s neschopností Američanů vyslovit správně jméno firmy.
Vzhledem k požadavkům amerických zákazníků se dá počítat s příchodem SUV modelů 5008 a 3008 nových generací, úspěch by však mohl mít i liftback 508. Ten je velikostně srovnatelný s veleúspěšnou Toyotou Camry, zejména prodloužená verze 508 L, zatím nabízená pouze na čínském trhu. S příchodem hatchbacků 208 a 308 se moc počítat nedá, v Číně však Peugeot nabízí i sedan verzi 308. Vzhledem k 25% clu, nazývanému Chicken tax, se nedá asi počítat ani s prodejem nového pick upu.
S novými vozy Peugeot se dá přímo v USA potkat i dnes, v sousedním Mexiku jsou totiž běžně v prodeji. V jižních státech USA se tak vyskytují Peugeoty s mexickými RZ.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.