Zcela nová generace Peugeotu 508 by se měla představit během autosalonu v Ženevě, tedy během pár dnů. Francouzská automobilka však fotky nového prcka neuhlídala a ty tak již nyní kolují po internetu. Na co se tedy můžeme těšit?
Nová generace Peugeotu 208 je napjatě očekávána z mnoha důvodů, přičemž jedním z těch nejvýznamnějších jsou pohonné jednotky pod kapotou. Kromě tradičních benzínových a naftových jednotek se totiž očekává i příchod čistě elektrické varianty, která by měla být zachycena i na uniklých fotkách.
Ty evidentně pocházejí přímo od automobilky, ačkoliv jejich první zveřejnění si podle všeho může připsat web Carscoops, který na ně dostal tip. A jaké změny se tedy u nové generace populárního supermini odehrály?
Hned na první pohled si můžeme všimnout adaptace několika designových prvků, na které jsme zvyklí od větších modelů 308 nebo 508. Řeč je například o čistších a uhlazenějších liniích, nebo horizontálním denním LED svícení.
Snímky prozrazují také podobu interiéru, jehož design se opět inspiroval u větších modelů. Základem je klasická koncepce i-Cockpit s malým dvouramenným volantem a digitálním přístrojovým štítem, kterou doplňuje velký samostatně stojící displej infotainmentu, leskle černé obložení, chromované doplňky a tradiční „klávesy" pod výdechem ventilátoru.
Nová generace modelu 208 by měla být postavena na platformě koncernu PSA s označením CMP. Očekává se tak i elektrická varianta, která by mohla využít stejně komponenty, jako DS3 Crossback E-Tense. V jeho případě se bavíme o elektromotoru o výkonu 134 koní a baterii s kapacitou 50 kWh, která nabízí dojezd okolo 300 km (již dle WLTP standardů).
Detailní informace o nové generace Peugeotu 208 však přinese až jejich premiéra na letošním autosalonu v Ženevě, který začíná pro novináře již 5. března a pro veřejnost 7. března.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.