Zcela nová generace Peugeotu 508 by se měla představit během autosalonu v Ženevě, tedy během pár dnů. Francouzská automobilka však fotky nového prcka neuhlídala a ty tak již nyní kolují po internetu. Na co se tedy můžeme těšit?
Nová generace Peugeotu 208 je napjatě očekávána z mnoha důvodů, přičemž jedním z těch nejvýznamnějších jsou pohonné jednotky pod kapotou. Kromě tradičních benzínových a naftových jednotek se totiž očekává i příchod čistě elektrické varianty, která by měla být zachycena i na uniklých fotkách.
Ty evidentně pocházejí přímo od automobilky, ačkoliv jejich první zveřejnění si podle všeho může připsat web Carscoops, který na ně dostal tip. A jaké změny se tedy u nové generace populárního supermini odehrály?
Hned na první pohled si můžeme všimnout adaptace několika designových prvků, na které jsme zvyklí od větších modelů 308 nebo 508. Řeč je například o čistších a uhlazenějších liniích, nebo horizontálním denním LED svícení.
Snímky prozrazují také podobu interiéru, jehož design se opět inspiroval u větších modelů. Základem je klasická koncepce i-Cockpit s malým dvouramenným volantem a digitálním přístrojovým štítem, kterou doplňuje velký samostatně stojící displej infotainmentu, leskle černé obložení, chromované doplňky a tradiční „klávesy" pod výdechem ventilátoru.
Nová generace modelu 208 by měla být postavena na platformě koncernu PSA s označením CMP. Očekává se tak i elektrická varianta, která by mohla využít stejně komponenty, jako DS3 Crossback E-Tense. V jeho případě se bavíme o elektromotoru o výkonu 134 koní a baterii s kapacitou 50 kWh, která nabízí dojezd okolo 300 km (již dle WLTP standardů).
Detailní informace o nové generace Peugeotu 208 však přinese až jejich premiéra na letošním autosalonu v Ženevě, který začíná pro novináře již 5. března a pro veřejnost 7. března.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.