Clarkson našel v Číně osmý div světa. Ten pohled vás také jistě dostane

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. února 2019, 14:54 Aktualizováno 22.2.2019, 15:29 Google+

Ačkoliv už se někteří diváci Amazon Prime kochají sedmou epizodou nové série The Grand Tour, my bychom se rádi vrátili k té předchozí. Ta se totiž konala v daleké Číně, jejíž význam je však pro současný automobilový průmysl naprosto zásadní. Ještě před pár desítkami let byste to však nejspíš netipovali.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Čínská dálniční síť se podle Clarksona stává aspirantem na osmý div světa

Čínská dálniční síť se podle Clarksona stává aspirantem na osmý div světa | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Když se Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond vydali se svými staršími evropskými (a jedním americkým) prémiovými vozy do Číny, čekalo je tam nejedno překvapení. A jedním z nich byla i neustále se rozrůstající síť silnic a dálnic, kterou Jezza neváhal označit za něco, co se rychle začíná stávat osmým divem světa.

Jak v klipu zveřejněném na oficiálním YouTube kanálu The Grand Tour Clarkson zmiňuje, v roce 1988 byste v Číně hledali dálnice marně. Nyní, o více jak 30 let později, už má přes 84 000 mil dálnic. To je takřka 135 184.9 kilometru. a to je víc, než kolik má jakákoliv jiná země světa.

Tohle enormní číslo přitom stále není konečné. Od roku 2011 se totiž Číně daří každý rok vybudovat dalších 6 000 mil ročně. To je cca 9 656 kilometrů nových dálnic ročně. A teď si uvědomte, jak dlouho už se v Česku rekonstruuje dálnice D1 a jak dlouho trvá výstavba pražského okruhu.

Jistě, čínský politický režim a ekonomická situace jsou silnými argumenty, proč to v Číně jde tak rychle. Ovšem současně je potřeba vzít v úvahu, že čínští stavaři musí čelit extrémním výzvám v podobně hlubokých údolí a vysokých hor. V klipu se tak objevuje několik extrémně vysokých i dlouhých mostů, přičemž jeden měří na délku 34 mil. To jest cca 54.7 kilometru. Další prezentovaný most spojuje dvě strany údolí hlubokého přes 600 metrů.

Nic ovšem není tak dokonalé a i čínský systém dálnic má jednu drobnou vadu, za kterou bychom snad v Česku byli i vděční. Výstavba totiž probíhá velice rychle a tak někteří provozovatelé ještě ani nestihli uvést do provozu čerpací stanice. Jejich počet je tak stále poměrně malý.

zdroj: youtube.com

To už sice v samotném klipu není, během celé epizody se však trojice dostala do problémů s palivem, respektive jeho včasným doplněním. Cestou minuli cca 3 nové čerpací stanice, které však byly stále zavřené. I přes tento drobný nedostatek je však pohled na čínské dálnice naprosto fenomenální a ono označení 8. div světa není daleko od pravdy.

Vytisknout

Diskuze: Clarkson našel v Číně osmý div světa. Ten pohled vás také jistě dostane

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

První uniklé snímky nové generace Peugeotu 208

Peugeot neuhlídal fotky nové generace 208! Agresivnější prcek přináší velké…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud