Škoda Auto darovala Zdravotnické záchranné službě Královéhradeckého kraje dva nové vozy Škoda Kodiaq, které budou sloužit v nejbližším okolí jejích výrobních závodů: v Rychnově nad Kněžnou a v Trutnově. Zdravotnickému nadačnímu fondu města Rychnov nad Kněžnou společnost také poskytne finanční dar ve výši 1 000 000 Kč, který bude využit pro potřeby místní nemocnice. V rámci aktivit v oblasti společenské odpovědnosti nedávno Škoda Auto předala vozy či finančně přispěla i sociálním službám v regionu a Městské policii v Rychnově nad Kněžnou.
„Společnost Škoda Auto podporuje v souladu se svou strategií společenské odpovědnosti v regionech v okolí svých výrobních závodů také oblast zdravotnictví. Jsme rádi, že můžeme pomoci Královéhradeckému kraji v zajištění kvalitní a funkční zdravotní péče. Města v tomto kraji jsou pro nás klíčovými partnery již řadu let,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast řízení lidských zdrojů.
Obě nová SUV Škoda Kodiaq ve službách Zdravotnické záchranné služby Královéhradeckého kraje mají výkonný motor 2,0 TDI (140 kW), 7stupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol. Jeden vůz bude sloužit na Rychnovsku, druhý je pak určen pro Trutnov. Oba tedy budou působit v nejbližším okolí výrobních závodů Škoda Auto.
Škoda Auto dlouhodobě přispívá k rozvoji zdravotnických a sociálních služeb či bezpečnosti v regionu. Nemocnici Rychnov nad Kněžnou podporuje i dalšími prostředky. Zdravotnickému nadačnímu fondu města Rychnov nad Kněžnou věnuje automobilka finanční dar ve výši 1 000 000 Kč pro rozvoj místní nemocnice. Od roku 2017 společnost Škoda Auto investovala v rámci regionální odpovědnosti desítky milionů korun. Společnost Škoda Auto také aktivně participuje na zajištění odborné stomatologické péče v regionu.
V roce 2017 Škoda Auto poskytla tři vozy sociálním a zdravotnickým institucím: Sociálním službám města Rychnov nad Kněžnou, neziskové organizaci Pferda a Nemocnici Rychnov nad Kněžnou. Loni společnost předala Městské policii v Rychnově nad Kněžnou již druhý vůz – SUV Škoda Karoq. Mimo to automobilka každoročně poskytuje místnímu policejnímu oddělení příspěvek ve výši 2 miliony korun pro zvýšení bezpečnosti v regionu.
Prioritou společnosti Škoda Auto je také zdraví vlastních zaměstnanců, a proto svým pracovníkům poskytuje nepřeberné množství zdravotních benefitů. Zaměstnanci se mohou například nechat zdarma očkovat proti chřipce či klíšťové encefalitidě, na podzim a v zimě probíhá program vitaminové prevence. Zaměstnancům, kteří darují krev nebo kostní dřeň, společnost poskytuje odměny. Škoda Auto také podporuje mnoho zdravotních programů, jako jsou například preventivní rehabilitační programy, kardiovaskulární programy či komplexní programy na podporu zdraví a spolupracuje i s externími odborníky v oblasti psychosociální péče. K motivaci zaměstnanců pečovat o vlastní zdraví slouží aplikace Zdravotní benefity, kde společnost odměňuje ty zaměstnance, kteří o své zdraví pečují. Tyto body si pak zaměstnanci mohou převést na doplňkové penzijní spoření nebo na nákup zdravých potravin v závodních restauracích a kioscích.
Škoda Auto si v rámci své společenské odpovědnosti zakládá na dobrých sousedských vztazích a podporuje regiony, v nichž působí, v řadě oblastí – vedle zdravotnictví jde také o rozvoj infrastruktury a bezpečnosti, ochranu životního prostředí či aktivní účast na komunitních projektech. Odpovědné a udržitelné podnikání je jednou z hlavních oblastí firemní Strategie 2025.
Dalším výsledkem spolupráce automobilky Škoda Auto a místních samospráv z regionu je společný projekt sociologického výzkumu na Rychnovsku. Odstartují ho municipality ve spolupráci se společností Škoda Auto, Škoda Auto Vysokou školou a výzkumnou organizací Behavio. Jeho cílem bude zapojení místních obyvatel, kteří dostanou možnost vyjádřit se k aktuálním otázkám rozvoje regionu. Do interaktivního sběru informací se může prostřednictvím chytré aplikace a webových stránek zapojit každý, kdo chce vyjádřit svůj názor na jednotlivá témata. Průzkumů bude v průběhu roku hned několik. Zjišťovat budou názory na témata bezpečnosti, zdravotnictví, dopravní bezpečnosti, vzdělávání, bydlení, sociální infrastruktury atd. Výsledky těchto výzkumů by měly zajistit větší zapojení obyvatel do budoucího vývoje rychnovského regionu.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?