Američané jsou odjakživa známí svou láskou k obytným automobilům a pořádným výkonným osmiválcům. Co se ale stane, pokud tyto věci spojíte dohromady? Skvělým příkladem je obytný vůz Winnebago Chieftan, který dostal přeplňovaný 6.0 litrový osmiválec. Výsledek je zábavný, ale občas také dost děsivý.
Pokud chcete komfortně cestovat i se svým malým obývákem, ale současně toužíte po požitku z jízdy s něčím skutečně výkonným, máte hned několik možností. Můžete ve svém obytném voze převážet motorku, dát si za obytňák vlek se svým sporťákem anebo investovat do obytného autobusu, který má vlastní malou garáž tak akorát pro roadster.
Dvojice Američanů Cody a Justin ze Sloppy Mechanics se však rozhodla vydat poněkud odlišnou, odvážnou a svým způsobem i celkem nerozumnou cestou. Na vrakovišti totiž sehnali 6.0 litrový motor V8 LS1 z roku 2004, přidělali na něj laciné čínské turbo koupené z eBay, spojili ho s nalezenou převodovkou a celé to zabudovali do obytného vozu Winnebago Chieftain z roku 1976.
Přesný výkon motoru není znám, neboť se vůz zatím nevešel na žádnou měřící stanici. Stvořitelé tohoto monstra však odhadují, že se pohybují v rozmezí 500 až 600 koní. Jen pro představu, původní motor měl výkon zhruba 220 koní a celé šasi bylo sestaveno pro maximální rychlost okolo 55 mil v hodině (88.5 km/h). K té se však původní motor spíše jen přibližoval, než že by ji byl schopen dosáhnout a dlouhodobě držet.
No kolik to dokáže Winnebago vytáhnout nyní snad ani nechceme vědět. Ostatně kdo ví, jestli to vůbec chtějí vědět samotní jeho tvůrci. Celá přestavba je totiž poměrně dost extrémní improvizací a řada věcí by jistě potřebovala lepší řešení. Plynový pedál je extrémně citlivý, řízení není z nejpřesnějších a brzdy by vzhledem k výkonu také mohly být silnější.
Vůz si na vlastní kůži vyzkoušel i Mr. Regular z populárního YouTube kanálu Regular Car Reviews. Jakmile se obytňák rozjel, přirovnával ho k nenaloženému výkonnému pick-upu. Během brzdění a zatáčení se však párkrát pořádně zapotil.
A ačkoliv se jedná o poměrně dost divokou přestavbu, spolehlivost by měla být na vysoké úrovni. Na první cestě vůz zastavila jediná drobnost - jeden z ucpaných palivových filtrů. Zajímavá je také spotřeba, která je oproti původnímu motoru překvapivě lepší. Zatímco s originálním motorem se dojezd pohyboval okolo 7-9 mil na galon paliva, s novým motorem a převodovkou se lze dostat až na 10 - 12 mil na galon paliva. Stále je to tedy mizérie, ovšem menší, než bývala.
Uvnitř obytného vozu zůstalo vše takřka při starém. Tedy až na děsivý hluk motoru a chaoticky poskládaný volič automatické převodovky. Nechybí malá kuchyňka s jídelnou, velký obývák sloužící jako ložnice, malá toaleta a cestovní sprcha. Většina z vybavení ale v současnosti nefunguje.
Toaleta se používat nedá, ze sprchy voda neteče a na sporáku si nic neuvaříte. Tenhle stroj totiž slouží spíše jako taková ukázka, že populární osmiválcový motor LS1 se dá instalovat téměř kamkoliv. A že je s osmiválcem všechno okamžitě lepší. Mnohonásobně. A ani to nemusí stát majlant.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.