Američané jsou odjakživa známí svou láskou k obytným automobilům a pořádným výkonným osmiválcům. Co se ale stane, pokud tyto věci spojíte dohromady? Skvělým příkladem je obytný vůz Winnebago Chieftan, který dostal přeplňovaný 6.0 litrový osmiválec. Výsledek je zábavný, ale občas také dost děsivý.
Pokud chcete komfortně cestovat i se svým malým obývákem, ale současně toužíte po požitku z jízdy s něčím skutečně výkonným, máte hned několik možností. Můžete ve svém obytném voze převážet motorku, dát si za obytňák vlek se svým sporťákem anebo investovat do obytného autobusu, který má vlastní malou garáž tak akorát pro roadster.
Dvojice Američanů Cody a Justin ze Sloppy Mechanics se však rozhodla vydat poněkud odlišnou, odvážnou a svým způsobem i celkem nerozumnou cestou. Na vrakovišti totiž sehnali 6.0 litrový motor V8 LS1 z roku 2004, přidělali na něj laciné čínské turbo koupené z eBay, spojili ho s nalezenou převodovkou a celé to zabudovali do obytného vozu Winnebago Chieftain z roku 1976.
Přesný výkon motoru není znám, neboť se vůz zatím nevešel na žádnou měřící stanici. Stvořitelé tohoto monstra však odhadují, že se pohybují v rozmezí 500 až 600 koní. Jen pro představu, původní motor měl výkon zhruba 220 koní a celé šasi bylo sestaveno pro maximální rychlost okolo 55 mil v hodině (88.5 km/h). K té se však původní motor spíše jen přibližoval, než že by ji byl schopen dosáhnout a dlouhodobě držet.
No kolik to dokáže Winnebago vytáhnout nyní snad ani nechceme vědět. Ostatně kdo ví, jestli to vůbec chtějí vědět samotní jeho tvůrci. Celá přestavba je totiž poměrně dost extrémní improvizací a řada věcí by jistě potřebovala lepší řešení. Plynový pedál je extrémně citlivý, řízení není z nejpřesnějších a brzdy by vzhledem k výkonu také mohly být silnější.
Vůz si na vlastní kůži vyzkoušel i Mr. Regular z populárního YouTube kanálu Regular Car Reviews. Jakmile se obytňák rozjel, přirovnával ho k nenaloženému výkonnému pick-upu. Během brzdění a zatáčení se však párkrát pořádně zapotil.
A ačkoliv se jedná o poměrně dost divokou přestavbu, spolehlivost by měla být na vysoké úrovni. Na první cestě vůz zastavila jediná drobnost - jeden z ucpaných palivových filtrů. Zajímavá je také spotřeba, která je oproti původnímu motoru překvapivě lepší. Zatímco s originálním motorem se dojezd pohyboval okolo 7-9 mil na galon paliva, s novým motorem a převodovkou se lze dostat až na 10 - 12 mil na galon paliva. Stále je to tedy mizérie, ovšem menší, než bývala.
Uvnitř obytného vozu zůstalo vše takřka při starém. Tedy až na děsivý hluk motoru a chaoticky poskládaný volič automatické převodovky. Nechybí malá kuchyňka s jídelnou, velký obývák sloužící jako ložnice, malá toaleta a cestovní sprcha. Většina z vybavení ale v současnosti nefunguje.
Toaleta se používat nedá, ze sprchy voda neteče a na sporáku si nic neuvaříte. Tenhle stroj totiž slouží spíše jako taková ukázka, že populární osmiválcový motor LS1 se dá instalovat téměř kamkoliv. A že je s osmiválcem všechno okamžitě lepší. Mnohonásobně. A ani to nemusí stát majlant.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?