EU opět utahuje emisní šrouby, tentokrát u nákladní dopravy a autobusů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. února 2019, 13:33 Google+

Na zpřísňování emisních limitů u nových automobilů už jsme zvyklí, dnes ráno se však Parlament EU a Rada UE dohodly i na prvním snižování emisních limitů pro nové nákladní automobily a autobusy. Do roku 2030 by tak jejich emise CO2 měly klesnout o 30 % oproti současnému stavu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto (Mercedes-Benz Actros)

Ilustrační foto (Mercedes-Benz Actros) | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Jak uvádí agentura Rauters, Parlament EU a rada se na tomto kompromisu měly shodnout dnes ráno. Podle prohlášení, které vydala Evropská Komise, byl stanoven cíl snížit emise CO2 o 15 % a to do roku 2025. Výrobci nákladních automobilů se navíc podle všeho mohou těšit i na pobídky, které by je měly čekat v případě výroby nízko-emisních či bezemisních strojů. Cíl pro rok 2030 by měl být dále přezkoumán v roce 2022.

„Poprvé zavádíme jasný cíl snížení emisí CO2 pro nákladní automobily na evropské limity, včetně jasných pobídek pro nízkoemisní a bezemisní nákladní vozy," uvedl podle webu Carscoops zákonodárce za stranu zelených Bas Eicknhout.

img-responsive

Elektrický tahač Nikola Tre | foto: Nikola Motor Company

Poslední dohoda o snižování emisních limitů osobních vozidel na území EU byla uzavřena v prosinci minulého roku, emisní limity pro nákladní dopravu však zatím neexistovaly. Všech 28 států si přitom v roce 1990 vzalo za cíl snížit emise CO2 v EU o 30% a to do roku 2030.

Pokud se podíváme na situaci na silnicích, měly by tahače tvořit pouze 5 % veškeré dopravy. I tak ale podle některých výzkumů mohou za 22 % vypuštěných emisí, jak uvádějí různí bojovníci proti znečišťování ovzduší emisemi automobilů.

Asociace Evropských výrobců automobilů (ACEA) ve své reakci na novinky uvedla, že pokud chce EU motivovat společnosti k výrobě, prodeji a užívání elektrických tahačů, měla by rychle vylepšit insfastrukturu pro jejich provoz.

Na evropských silnicích totiž chybí dobíjecí stanice jak pro elektrické nákladní vozy, tak pro vozy poháněné vodíkem nebo například LPG.

Vytisknout

Diskuze: EU opět utahuje emisní šrouby, tentokrát u nákladní dopravy a autobusů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Záběry z příprav na galavečer ankety Zlatý volant v Pragovce

Interiér Pragovky zaplnily exkluzivní závodní vozy, Zlatý volant nabídne…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud