Automobilka Aston Martin je známá především díky svým úchvatným vozům z kategorie GT, poslední dobou se však výrazněji zaměřuje i na segment skutečně extrémních supersportů. Důkazem budiž modely jako Vulcan, One-77, připravovaná Valkyrie a nebo nyní poodhalený vůz s označením Project 003.
První zmínky o novém projektu Aston Martin Project 003 k nám dorazily již v září, kdy světlo světa spatřil i první nákres. Designová skica však spíše připomínala vesmírné plavilo, než koncept automobilu. Navíc automobilka k chystanému stroji ani příliš mnoho neprozradila. Nyní se však konečně odhodlala uvolnit první snímek, který konečně prozrazuje něco víc.
Jedná se sice jen o siluetu zadních partií, která toho příliš mnoho neodhaluje, vytváří však slušný prostor pro fantazii. Křivky vozu nejsou tak dramatické jako v případě Valkyrie, přesto vůz působí velmi dynamicky. Po zvýšení jasu je také možné všimnout si výrazných koncovek výfuku namířených směrem nahoru, které potvrzují původní domněnky o koncepci s motorem uprostřed.
Více toho z fotografie sice nevyčteme, další informace však nabízí sama automobilka. Podle informací je Project 003 dalším vozem, který je odvozen od modelu Valkyrie a Valkyrie AMR Pro (dřívější označení 001 a 002). Project 003 však nechce být dalším výkonným monstrem sotva schopným splnit legislativní požadavky pro provoz na silnici, ani čistě okruhovým speciálem.
Třetí model by měl být stále schopen nabídnout extrémní výkon, nízkou hmotnost a skvělou ovladatelnost vyplývající z konstrukce Valkyrie, současně však chce nabídnout i lepší použitelnost v běžném životě. Zájemci by se měli dočkat modelu s pravostranným i levostranným řízením, vyšší míry komfortu a dokonce i prostoru na zavazadla. Vůz přitom bude stále pohánět turbem přeplňovaný benzínový motor kombinovaný s elektrickým hybridním pohonem.
Stále se však bude jednat o velice exkluzivní záležitost. Vůz, který by se měl na trh dostat koncem roku 2021, totiž bude vyroben v pouhých 500 exemplářích a to pro celý svět. Je tedy takřka jisté, že se po kompletní nabídce zapráší ještě předtím, než se vůbec vozy dostanou do showroomů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.