Automobilka Aston Martin je známá především díky svým úchvatným vozům z kategorie GT, poslední dobou se však výrazněji zaměřuje i na segment skutečně extrémních supersportů. Důkazem budiž modely jako Vulcan, One-77, připravovaná Valkyrie a nebo nyní poodhalený vůz s označením Project 003.
První zmínky o novém projektu Aston Martin Project 003 k nám dorazily již v září, kdy světlo světa spatřil i první nákres. Designová skica však spíše připomínala vesmírné plavilo, než koncept automobilu. Navíc automobilka k chystanému stroji ani příliš mnoho neprozradila. Nyní se však konečně odhodlala uvolnit první snímek, který konečně prozrazuje něco víc.
Jedná se sice jen o siluetu zadních partií, která toho příliš mnoho neodhaluje, vytváří však slušný prostor pro fantazii. Křivky vozu nejsou tak dramatické jako v případě Valkyrie, přesto vůz působí velmi dynamicky. Po zvýšení jasu je také možné všimnout si výrazných koncovek výfuku namířených směrem nahoru, které potvrzují původní domněnky o koncepci s motorem uprostřed.
Více toho z fotografie sice nevyčteme, další informace však nabízí sama automobilka. Podle informací je Project 003 dalším vozem, který je odvozen od modelu Valkyrie a Valkyrie AMR Pro (dřívější označení 001 a 002). Project 003 však nechce být dalším výkonným monstrem sotva schopným splnit legislativní požadavky pro provoz na silnici, ani čistě okruhovým speciálem.
Třetí model by měl být stále schopen nabídnout extrémní výkon, nízkou hmotnost a skvělou ovladatelnost vyplývající z konstrukce Valkyrie, současně však chce nabídnout i lepší použitelnost v běžném životě. Zájemci by se měli dočkat modelu s pravostranným i levostranným řízením, vyšší míry komfortu a dokonce i prostoru na zavazadla. Vůz přitom bude stále pohánět turbem přeplňovaný benzínový motor kombinovaný s elektrickým hybridním pohonem.
Stále se však bude jednat o velice exkluzivní záležitost. Vůz, který by se měl na trh dostat koncem roku 2021, totiž bude vyroben v pouhých 500 exemplářích a to pro celý svět. Je tedy takřka jisté, že se po kompletní nabídce zapráší ještě předtím, než se vůbec vozy dostanou do showroomů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.