Automobilka Aston Martin je známá především díky svým úchvatným vozům z kategorie GT, poslední dobou se však výrazněji zaměřuje i na segment skutečně extrémních supersportů. Důkazem budiž modely jako Vulcan, One-77, připravovaná Valkyrie a nebo nyní poodhalený vůz s označením Project 003.
První zmínky o novém projektu Aston Martin Project 003 k nám dorazily již v září, kdy světlo světa spatřil i první nákres. Designová skica však spíše připomínala vesmírné plavilo, než koncept automobilu. Navíc automobilka k chystanému stroji ani příliš mnoho neprozradila. Nyní se však konečně odhodlala uvolnit první snímek, který konečně prozrazuje něco víc.
Jedná se sice jen o siluetu zadních partií, která toho příliš mnoho neodhaluje, vytváří však slušný prostor pro fantazii. Křivky vozu nejsou tak dramatické jako v případě Valkyrie, přesto vůz působí velmi dynamicky. Po zvýšení jasu je také možné všimnout si výrazných koncovek výfuku namířených směrem nahoru, které potvrzují původní domněnky o koncepci s motorem uprostřed.
Více toho z fotografie sice nevyčteme, další informace však nabízí sama automobilka. Podle informací je Project 003 dalším vozem, který je odvozen od modelu Valkyrie a Valkyrie AMR Pro (dřívější označení 001 a 002). Project 003 však nechce být dalším výkonným monstrem sotva schopným splnit legislativní požadavky pro provoz na silnici, ani čistě okruhovým speciálem.
Třetí model by měl být stále schopen nabídnout extrémní výkon, nízkou hmotnost a skvělou ovladatelnost vyplývající z konstrukce Valkyrie, současně však chce nabídnout i lepší použitelnost v běžném životě. Zájemci by se měli dočkat modelu s pravostranným i levostranným řízením, vyšší míry komfortu a dokonce i prostoru na zavazadla. Vůz přitom bude stále pohánět turbem přeplňovaný benzínový motor kombinovaný s elektrickým hybridním pohonem.
Stále se však bude jednat o velice exkluzivní záležitost. Vůz, který by se měl na trh dostat koncem roku 2021, totiž bude vyroben v pouhých 500 exemplářích a to pro celý svět. Je tedy takřka jisté, že se po kompletní nabídce zapráší ještě předtím, než se vůbec vozy dostanou do showroomů.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.