Automobilka Aston Martin je známá především díky svým úchvatným vozům z kategorie GT, poslední dobou se však výrazněji zaměřuje i na segment skutečně extrémních supersportů. Důkazem budiž modely jako Vulcan, One-77, připravovaná Valkyrie a nebo nyní poodhalený vůz s označením Project 003.
První zmínky o novém projektu Aston Martin Project 003 k nám dorazily již v září, kdy světlo světa spatřil i první nákres. Designová skica však spíše připomínala vesmírné plavilo, než koncept automobilu. Navíc automobilka k chystanému stroji ani příliš mnoho neprozradila. Nyní se však konečně odhodlala uvolnit první snímek, který konečně prozrazuje něco víc.
Jedná se sice jen o siluetu zadních partií, která toho příliš mnoho neodhaluje, vytváří však slušný prostor pro fantazii. Křivky vozu nejsou tak dramatické jako v případě Valkyrie, přesto vůz působí velmi dynamicky. Po zvýšení jasu je také možné všimnout si výrazných koncovek výfuku namířených směrem nahoru, které potvrzují původní domněnky o koncepci s motorem uprostřed.
Více toho z fotografie sice nevyčteme, další informace však nabízí sama automobilka. Podle informací je Project 003 dalším vozem, který je odvozen od modelu Valkyrie a Valkyrie AMR Pro (dřívější označení 001 a 002). Project 003 však nechce být dalším výkonným monstrem sotva schopným splnit legislativní požadavky pro provoz na silnici, ani čistě okruhovým speciálem.
Třetí model by měl být stále schopen nabídnout extrémní výkon, nízkou hmotnost a skvělou ovladatelnost vyplývající z konstrukce Valkyrie, současně však chce nabídnout i lepší použitelnost v běžném životě. Zájemci by se měli dočkat modelu s pravostranným i levostranným řízením, vyšší míry komfortu a dokonce i prostoru na zavazadla. Vůz přitom bude stále pohánět turbem přeplňovaný benzínový motor kombinovaný s elektrickým hybridním pohonem.
Stále se však bude jednat o velice exkluzivní záležitost. Vůz, který by se měl na trh dostat koncem roku 2021, totiž bude vyroben v pouhých 500 exemplářích a to pro celý svět. Je tedy takřka jisté, že se po kompletní nabídce zapráší ještě předtím, než se vůbec vozy dostanou do showroomů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?