Závodní pneumatiky vítězného Porsche 919 Hybrid, které v roce 2017 zvítězilo v jednom z nejznámějších vytrvalostních závodů světa 24h Le Mans, nechala automobilka recyklovat do speciální série vinylových desek, které nesou poměrně neobvyklý obsah: komentáře k 19 závodům v Le Mans, kde Porsche zvítězilo.
Použité závodní pneumatiky byly nejprve rozdrceny a následně se z jejich materiálu vyrobilo 200 jednostranných vinylových desek. Každá deska pak nese 24 minutových nahrávek, které se vztahují k vítězství Porsche na nejslavnějším vytrvalostním závodě světa: 24 hodin Le Mnas.
Komentářů k závodům se zhostily významné osobnosti, které mají k automobilce blízko. Nechybí mezi nimi třeba Dr. Wolfgang Porsche, Chad McQueen nebo legendární závodník Hans-Joachim Stuck.
Z pneumatik vítězného modelu sice bylo vyrobeno celkem 200 desek, k veřejnosti se jich však dostane pouze 24. Zájemci o ně se budou muset přihlásit do speciální aukce pořádané na webu Porsche, jejíž výtěžek poputuje organizaci Loisirs Pluriel, která ve Francii pomáhá postiženým dětem.
Na webových stránkách v současnosti probíhá odpočítávání do začátku aukce, která odstartuje o půlnoci 24. února a potrvá 24 hodin. Není pochyb o tom, že se po deskách v aukci jen zapráší. Automobilka však myslela i na méně movité a jednotlivé nahrávky umístilan a všechny významné hudební streamovací služby. Najít je tak můžete na Spotify, Deezer, Apple Music, Amazon Music, Soundcloud nebo YouTube Music.
Pro připomínku doplníme, že Porsche 919 na závodech 24 hodin Le Mans naposledy zvítězilo v roce 2017, kdy se za jeho volantem střídali piloti Timo Bernhard, Brendon Hartley a Earl Bamber. Vůz přitom startoval až ze třetího místa, zatímco první dvě připadla vozům Toyota Gazoo Racing. Z nich však ani jeden nedojel do konce závodu, který nakonec Porsche vyhrálo s náskokem celého kola.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?