Jakožto první SUV v historii automobilky Rolls-Royce to Cullinan rozhodně nikdy neměl snadné. Ještě před jeho příchodem na trh se model setkával s kritikou, že do nabídky automobilky zkrátka podobný typ vozidla nepatří. Jak se ovšem nyní ukazuje, nabídnout prémiové SUV byl pro automobilku skvělý tah. Sama ovšem nepočítala, jaké šílenství vůz na trhu vyvolá
Luxusní SUV rostou na popularitě a Rolls-Royce Cullinan je toho zářným příkladem. Ačkoliv o jeho úspěchu někteří pochybovali, z automobilky přichází samé pozitivní zprávy. Tedy možná až příliš pozitivní. Dealeři jsou totiž doslova zavaleni novými objednávkami, výrobní linka v anglickém Goodwoodu nestíhá a noví zájemci si budou muset počkat minimálně do července, jak pro AutoNews prozradil Martin Fritsches, CEO Rolls-Royce Motor Cars Americas.
„Rád bych měl větší dodávky," uvedl Fritsches pro Automotive News. „Ale nedostanu je, protože momentálně pracujeme na 100 % naší výrobní kapacity. Navyšujeme týdenní i měsíční produkci, ale ani tak nejsme schopni držet krok s poptávkou." Automobilka přitom za minulý rok nabrala i 200 nových zaměstnanců, čímž se jejich celkový počet dostal na 2 000.
A ačkoliv se Cullinan řadí do segmentu SUV, jeho noví majitelé po něm netouží jen kvůli koncepci většího a odolnějšího auta. Pro polovinu zákazníků je to vůbec první vstup do světa Rolls-Royce. Poměrně velké procento zákazníků navíc tvoří ženy a mladší zájemci.
Další část zájemců pak vidí SUV Cullinan jako model, který jim nesmí chybět v jejich sbírkách. „Mnoho klientů, kteří již nyní vlastní Dawn nebo Phantom, si kupují druhý Rolls-Royce. Jen je to tentokrát SUV," uvedl Fritsches.
Velký zájem o model Cullinan se pak kromě USA očekává především v Kanadě, kde se zákazníci potýkají s chladnějším počasím. „JE to také pohon 4x4, který bude hrát zásadní roli," uvedl Fritsches. A zatímco minulý rok prodal Rolls-Royce v Kanadě cca 100 automobilů, po příchodu Cullinanu se letos počítá s číslem okolo 150 kusů. Celkově vzato pak Rolls-Royce za minulý rok prodal globálně 4 107 automobilů.
Připomeňme si ale, že cesta Cullinanu k zákazníkům nebyla vůbec snadná. Vůbec první náhled na vůz typu SUV nabídla automobilka již v roce 2013. Potvrzení informací o výrobě vozu této koncepce přišlo v roce 2015 a oficiální premiéry hotového vozu jsme se dočkali až v květnu minulého roku. Samotní zákazníci si ale na doručení prvních kusů museli počat až do prosince, jak uvádí server Jalopnik.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?