Jakožto první SUV v historii automobilky Rolls-Royce to Cullinan rozhodně nikdy neměl snadné. Ještě před jeho příchodem na trh se model setkával s kritikou, že do nabídky automobilky zkrátka podobný typ vozidla nepatří. Jak se ovšem nyní ukazuje, nabídnout prémiové SUV byl pro automobilku skvělý tah. Sama ovšem nepočítala, jaké šílenství vůz na trhu vyvolá
Luxusní SUV rostou na popularitě a Rolls-Royce Cullinan je toho zářným příkladem. Ačkoliv o jeho úspěchu někteří pochybovali, z automobilky přichází samé pozitivní zprávy. Tedy možná až příliš pozitivní. Dealeři jsou totiž doslova zavaleni novými objednávkami, výrobní linka v anglickém Goodwoodu nestíhá a noví zájemci si budou muset počkat minimálně do července, jak pro AutoNews prozradil Martin Fritsches, CEO Rolls-Royce Motor Cars Americas.
„Rád bych měl větší dodávky," uvedl Fritsches pro Automotive News. „Ale nedostanu je, protože momentálně pracujeme na 100 % naší výrobní kapacity. Navyšujeme týdenní i měsíční produkci, ale ani tak nejsme schopni držet krok s poptávkou." Automobilka přitom za minulý rok nabrala i 200 nových zaměstnanců, čímž se jejich celkový počet dostal na 2 000.
A ačkoliv se Cullinan řadí do segmentu SUV, jeho noví majitelé po něm netouží jen kvůli koncepci většího a odolnějšího auta. Pro polovinu zákazníků je to vůbec první vstup do světa Rolls-Royce. Poměrně velké procento zákazníků navíc tvoří ženy a mladší zájemci.
Další část zájemců pak vidí SUV Cullinan jako model, který jim nesmí chybět v jejich sbírkách. „Mnoho klientů, kteří již nyní vlastní Dawn nebo Phantom, si kupují druhý Rolls-Royce. Jen je to tentokrát SUV," uvedl Fritsches.
Velký zájem o model Cullinan se pak kromě USA očekává především v Kanadě, kde se zákazníci potýkají s chladnějším počasím. „JE to také pohon 4x4, který bude hrát zásadní roli," uvedl Fritsches. A zatímco minulý rok prodal Rolls-Royce v Kanadě cca 100 automobilů, po příchodu Cullinanu se letos počítá s číslem okolo 150 kusů. Celkově vzato pak Rolls-Royce za minulý rok prodal globálně 4 107 automobilů.
Připomeňme si ale, že cesta Cullinanu k zákazníkům nebyla vůbec snadná. Vůbec první náhled na vůz typu SUV nabídla automobilka již v roce 2013. Potvrzení informací o výrobě vozu této koncepce přišlo v roce 2015 a oficiální premiéry hotového vozu jsme se dočkali až v květnu minulého roku. Samotní zákazníci si ale na doručení prvních kusů museli počat až do prosince, jak uvádí server Jalopnik.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?