Jakožto první SUV v historii automobilky Rolls-Royce to Cullinan rozhodně nikdy neměl snadné. Ještě před jeho příchodem na trh se model setkával s kritikou, že do nabídky automobilky zkrátka podobný typ vozidla nepatří. Jak se ovšem nyní ukazuje, nabídnout prémiové SUV byl pro automobilku skvělý tah. Sama ovšem nepočítala, jaké šílenství vůz na trhu vyvolá
Luxusní SUV rostou na popularitě a Rolls-Royce Cullinan je toho zářným příkladem. Ačkoliv o jeho úspěchu někteří pochybovali, z automobilky přichází samé pozitivní zprávy. Tedy možná až příliš pozitivní. Dealeři jsou totiž doslova zavaleni novými objednávkami, výrobní linka v anglickém Goodwoodu nestíhá a noví zájemci si budou muset počkat minimálně do července, jak pro AutoNews prozradil Martin Fritsches, CEO Rolls-Royce Motor Cars Americas.
„Rád bych měl větší dodávky," uvedl Fritsches pro Automotive News. „Ale nedostanu je, protože momentálně pracujeme na 100 % naší výrobní kapacity. Navyšujeme týdenní i měsíční produkci, ale ani tak nejsme schopni držet krok s poptávkou." Automobilka přitom za minulý rok nabrala i 200 nových zaměstnanců, čímž se jejich celkový počet dostal na 2 000.
A ačkoliv se Cullinan řadí do segmentu SUV, jeho noví majitelé po něm netouží jen kvůli koncepci většího a odolnějšího auta. Pro polovinu zákazníků je to vůbec první vstup do světa Rolls-Royce. Poměrně velké procento zákazníků navíc tvoří ženy a mladší zájemci.
Další část zájemců pak vidí SUV Cullinan jako model, který jim nesmí chybět v jejich sbírkách. „Mnoho klientů, kteří již nyní vlastní Dawn nebo Phantom, si kupují druhý Rolls-Royce. Jen je to tentokrát SUV," uvedl Fritsches.
Velký zájem o model Cullinan se pak kromě USA očekává především v Kanadě, kde se zákazníci potýkají s chladnějším počasím. „JE to také pohon 4x4, který bude hrát zásadní roli," uvedl Fritsches. A zatímco minulý rok prodal Rolls-Royce v Kanadě cca 100 automobilů, po příchodu Cullinanu se letos počítá s číslem okolo 150 kusů. Celkově vzato pak Rolls-Royce za minulý rok prodal globálně 4 107 automobilů.
Připomeňme si ale, že cesta Cullinanu k zákazníkům nebyla vůbec snadná. Vůbec první náhled na vůz typu SUV nabídla automobilka již v roce 2013. Potvrzení informací o výrobě vozu této koncepce přišlo v roce 2015 a oficiální premiéry hotového vozu jsme se dočkali až v květnu minulého roku. Samotní zákazníci si ale na doručení prvních kusů museli počat až do prosince, jak uvádí server Jalopnik.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?