Čínská automobilka BYD se mimo svou domovinu proslavila hlavně elektrickými autobusy, které dnes prodává po celém světě a jejich testování proběhlo i v České republice. Nově však na evropský trh míří také další elektrické vozy značky.
Elektrické autobusy BYD jsou dokonce těmi nejprodávanějšími na světě, firmě se už podařilo prodat přes 50 tisíc kusů a montují se například i novém závodě BYD v Maďarsku. Kromě toho slaví číňané úspěch také s elektrickými vysokozdvižnými vozíky BYD, které se v Evropě také prodávají v tísících kusech ročně. Před pár dny BYD představil nové modely pro Evropu, které se začnou prodávat na Španělském trhu tento rok.
BYD T3 je elektrická dodávka velikostí podobná Peugeotu Partner, designem se však více než očividně inspirovala u Nissanu NV200. Elektrická verze Nissanu je mimochodem nejprodávanější elektrické užitkové vozidlo v Evropě a bude tedy zajímavé sledovat, jak se vyrovná s velmi podobnou ale levnější čínskou konkurencí. BYD T3 nabízí s 50,3 kWh baterií dojezd 300 km dle NEDC, zatímco Nissan udává 280 km se 40 kWh baterií.
BYD T6 je lehký nákladní vůz nabízený v základu v 7,5 tunové verzi. Vybaven je 221 kWh baterií, která by měla plně naloženému náklaďáku stačit k dojezdu 200 km. Poslední z nových modelů je letištní speciál Q1M, s jednomístnou kabinou. U toho udává BYD operační dobu na jedno nabití přes 10 hodin, díky baterii o kapacitě 217 kWh.
Všechny nové modely zamíří nejprve na španělský trh, který si BYD vybral jako zkušební před rozšířením na zbytek Evropy. Kromě tří nových vozů se však v blízké době plánuje rozšíření evropské nabídky BYD na kompletní řadu užitkových elektrických modelů, které už BYD nabízí na domovském trhu a které by měly pokrýt všechny důležité kategorie. Kromě užitkových vozů už BYD na některých evropských trzích nabízí také elektrické taxi BYD e6.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.