Čínská automobilka BYD se mimo svou domovinu proslavila hlavně elektrickými autobusy, které dnes prodává po celém světě a jejich testování proběhlo i v České republice. Nově však na evropský trh míří také další elektrické vozy značky.
Elektrické autobusy BYD jsou dokonce těmi nejprodávanějšími na světě, firmě se už podařilo prodat přes 50 tisíc kusů a montují se například i novém závodě BYD v Maďarsku. Kromě toho slaví číňané úspěch také s elektrickými vysokozdvižnými vozíky BYD, které se v Evropě také prodávají v tísících kusech ročně. Před pár dny BYD představil nové modely pro Evropu, které se začnou prodávat na Španělském trhu tento rok.
BYD T3 je elektrická dodávka velikostí podobná Peugeotu Partner, designem se však více než očividně inspirovala u Nissanu NV200. Elektrická verze Nissanu je mimochodem nejprodávanější elektrické užitkové vozidlo v Evropě a bude tedy zajímavé sledovat, jak se vyrovná s velmi podobnou ale levnější čínskou konkurencí. BYD T3 nabízí s 50,3 kWh baterií dojezd 300 km dle NEDC, zatímco Nissan udává 280 km se 40 kWh baterií.
BYD T6 je lehký nákladní vůz nabízený v základu v 7,5 tunové verzi. Vybaven je 221 kWh baterií, která by měla plně naloženému náklaďáku stačit k dojezdu 200 km. Poslední z nových modelů je letištní speciál Q1M, s jednomístnou kabinou. U toho udává BYD operační dobu na jedno nabití přes 10 hodin, díky baterii o kapacitě 217 kWh.
Všechny nové modely zamíří nejprve na španělský trh, který si BYD vybral jako zkušební před rozšířením na zbytek Evropy. Kromě tří nových vozů se však v blízké době plánuje rozšíření evropské nabídky BYD na kompletní řadu užitkových elektrických modelů, které už BYD nabízí na domovském trhu a které by měly pokrýt všechny důležité kategorie. Kromě užitkových vozů už BYD na některých evropských trzích nabízí také elektrické taxi BYD e6.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.