Čínská automobilka BYD se mimo svou domovinu proslavila hlavně elektrickými autobusy, které dnes prodává po celém světě a jejich testování proběhlo i v České republice. Nově však na evropský trh míří také další elektrické vozy značky.
Elektrické autobusy BYD jsou dokonce těmi nejprodávanějšími na světě, firmě se už podařilo prodat přes 50 tisíc kusů a montují se například i novém závodě BYD v Maďarsku. Kromě toho slaví číňané úspěch také s elektrickými vysokozdvižnými vozíky BYD, které se v Evropě také prodávají v tísících kusech ročně. Před pár dny BYD představil nové modely pro Evropu, které se začnou prodávat na Španělském trhu tento rok.
BYD T3 je elektrická dodávka velikostí podobná Peugeotu Partner, designem se však více než očividně inspirovala u Nissanu NV200. Elektrická verze Nissanu je mimochodem nejprodávanější elektrické užitkové vozidlo v Evropě a bude tedy zajímavé sledovat, jak se vyrovná s velmi podobnou ale levnější čínskou konkurencí. BYD T3 nabízí s 50,3 kWh baterií dojezd 300 km dle NEDC, zatímco Nissan udává 280 km se 40 kWh baterií.
BYD T6 je lehký nákladní vůz nabízený v základu v 7,5 tunové verzi. Vybaven je 221 kWh baterií, která by měla plně naloženému náklaďáku stačit k dojezdu 200 km. Poslední z nových modelů je letištní speciál Q1M, s jednomístnou kabinou. U toho udává BYD operační dobu na jedno nabití přes 10 hodin, díky baterii o kapacitě 217 kWh.
Všechny nové modely zamíří nejprve na španělský trh, který si BYD vybral jako zkušební před rozšířením na zbytek Evropy. Kromě tří nových vozů se však v blízké době plánuje rozšíření evropské nabídky BYD na kompletní řadu užitkových elektrických modelů, které už BYD nabízí na domovském trhu a které by měly pokrýt všechny důležité kategorie. Kromě užitkových vozů už BYD na některých evropských trzích nabízí také elektrické taxi BYD e6.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.