Čínská automobilka BYD se mimo svou domovinu proslavila hlavně elektrickými autobusy, které dnes prodává po celém světě a jejich testování proběhlo i v České republice. Nově však na evropský trh míří také další elektrické vozy značky.
Elektrické autobusy BYD jsou dokonce těmi nejprodávanějšími na světě, firmě se už podařilo prodat přes 50 tisíc kusů a montují se například i novém závodě BYD v Maďarsku. Kromě toho slaví číňané úspěch také s elektrickými vysokozdvižnými vozíky BYD, které se v Evropě také prodávají v tísících kusech ročně. Před pár dny BYD představil nové modely pro Evropu, které se začnou prodávat na Španělském trhu tento rok.
BYD T3 je elektrická dodávka velikostí podobná Peugeotu Partner, designem se však více než očividně inspirovala u Nissanu NV200. Elektrická verze Nissanu je mimochodem nejprodávanější elektrické užitkové vozidlo v Evropě a bude tedy zajímavé sledovat, jak se vyrovná s velmi podobnou ale levnější čínskou konkurencí. BYD T3 nabízí s 50,3 kWh baterií dojezd 300 km dle NEDC, zatímco Nissan udává 280 km se 40 kWh baterií.
BYD T6 je lehký nákladní vůz nabízený v základu v 7,5 tunové verzi. Vybaven je 221 kWh baterií, která by měla plně naloženému náklaďáku stačit k dojezdu 200 km. Poslední z nových modelů je letištní speciál Q1M, s jednomístnou kabinou. U toho udává BYD operační dobu na jedno nabití přes 10 hodin, díky baterii o kapacitě 217 kWh.
Všechny nové modely zamíří nejprve na španělský trh, který si BYD vybral jako zkušební před rozšířením na zbytek Evropy. Kromě tří nových vozů se však v blízké době plánuje rozšíření evropské nabídky BYD na kompletní řadu užitkových elektrických modelů, které už BYD nabízí na domovském trhu a které by měly pokrýt všechny důležité kategorie. Kromě užitkových vozů už BYD na některých evropských trzích nabízí také elektrické taxi BYD e6.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.