Jistě není žádným překvapením, že se poměrně velká část světových automobilek věnuje kromě výroby automobilů i produkci dalších zajímavostí. U řady japonských značek se můžeme setkat s produkcí motocyklů, Honda má v nabídce i sekačky či letadla a takový Volkswagen se proslavil i svými klobásami. Jedním ze zajímavých trendů poslední doby jsou však elektrokola.
Motoristé a cyklisté se sice na silnicích příliš nemusí, pravdou však je, že ve velkých městech s hustou dopravou je kolo jedním z nejlepších a nejrychlejších dopravních prostředků. A pokud zapojíte do práce i malý elektromotor, můžete cestovat bez větší námahy.
V rámci zlepšení dopravní situace se proto řada automobilek zaobírá tvorbou různých konceptů městských a praktických kol a elektrokol, v některých případech i elektrických koloběžek. Své koncepty v posledních letech představila většina významných automobilek, například BMW ale koncept přetavila i do běžné nabídky.
Nyní však přicházejí zprávy ze zámoří, kde se do produkce elektrokol pustil jeden z největších gigantů automobilového průmyslu: General Motors. Podle včerejších zpráv by nová řada jejích elektrokol měla nést jméno Ariv a začátkem druhého čtvrtletí 2019 se jejich prodeje dočkáme i v Evropě.
Zatím se bavíme pouze o dvou kolech, jejichž prodej by měl odstartovat na trzích v Německu, Belgii a Nizozemí, kde jsou elektrokola již nyní velice populární. V obou případech bychom se měli dočkat Lithium-Iontových baterií, které nabídnou dojezd okolo 64 km a jejich dobití má trvat cca 3.5 hodiny.
V Belgii a Nizozemí by cena kompaktního elektrokola měla vyjít na 2 800 euro, což je cca 72 000 Kč. Za skládací verzi bude příplatek 600 euro, tedy cca 15 500 Kč. V Německu by ceny měly být nepatrně nižší, jak uvádí web Auto Blog. Kompaktní model vyjde na 2 750 euro (cca 70 700 Kč) a skládací na 3 350 Euro (86 100 Kč).
Svými nevšedními plány v oblasti městské elektromobility překvapila v minulém roce i automobilka Ford, která však zaujala poněkud jiný přístup. Místo výroby vlastního eletrokola či elektro-koloběžky se totiž rozhodla investovat do španělské společnosti Spin, která se zaměřuje na pronájem elektrických koloběžek v oblasti San Francisco.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?