Jistě není žádným překvapením, že se poměrně velká část světových automobilek věnuje kromě výroby automobilů i produkci dalších zajímavostí. U řady japonských značek se můžeme setkat s produkcí motocyklů, Honda má v nabídce i sekačky či letadla a takový Volkswagen se proslavil i svými klobásami. Jedním ze zajímavých trendů poslední doby jsou však elektrokola.
Motoristé a cyklisté se sice na silnicích příliš nemusí, pravdou však je, že ve velkých městech s hustou dopravou je kolo jedním z nejlepších a nejrychlejších dopravních prostředků. A pokud zapojíte do práce i malý elektromotor, můžete cestovat bez větší námahy.
V rámci zlepšení dopravní situace se proto řada automobilek zaobírá tvorbou různých konceptů městských a praktických kol a elektrokol, v některých případech i elektrických koloběžek. Své koncepty v posledních letech představila většina významných automobilek, například BMW ale koncept přetavila i do běžné nabídky.
Nyní však přicházejí zprávy ze zámoří, kde se do produkce elektrokol pustil jeden z největších gigantů automobilového průmyslu: General Motors. Podle včerejších zpráv by nová řada jejích elektrokol měla nést jméno Ariv a začátkem druhého čtvrtletí 2019 se jejich prodeje dočkáme i v Evropě.
Zatím se bavíme pouze o dvou kolech, jejichž prodej by měl odstartovat na trzích v Německu, Belgii a Nizozemí, kde jsou elektrokola již nyní velice populární. V obou případech bychom se měli dočkat Lithium-Iontových baterií, které nabídnou dojezd okolo 64 km a jejich dobití má trvat cca 3.5 hodiny.
V Belgii a Nizozemí by cena kompaktního elektrokola měla vyjít na 2 800 euro, což je cca 72 000 Kč. Za skládací verzi bude příplatek 600 euro, tedy cca 15 500 Kč. V Německu by ceny měly být nepatrně nižší, jak uvádí web Auto Blog. Kompaktní model vyjde na 2 750 euro (cca 70 700 Kč) a skládací na 3 350 Euro (86 100 Kč).
Svými nevšedními plány v oblasti městské elektromobility překvapila v minulém roce i automobilka Ford, která však zaujala poněkud jiný přístup. Místo výroby vlastního eletrokola či elektro-koloběžky se totiž rozhodla investovat do španělské společnosti Spin, která se zaměřuje na pronájem elektrických koloběžek v oblasti San Francisco.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?