Jistě není žádným překvapením, že se poměrně velká část světových automobilek věnuje kromě výroby automobilů i produkci dalších zajímavostí. U řady japonských značek se můžeme setkat s produkcí motocyklů, Honda má v nabídce i sekačky či letadla a takový Volkswagen se proslavil i svými klobásami. Jedním ze zajímavých trendů poslední doby jsou však elektrokola.
Motoristé a cyklisté se sice na silnicích příliš nemusí, pravdou však je, že ve velkých městech s hustou dopravou je kolo jedním z nejlepších a nejrychlejších dopravních prostředků. A pokud zapojíte do práce i malý elektromotor, můžete cestovat bez větší námahy.
V rámci zlepšení dopravní situace se proto řada automobilek zaobírá tvorbou různých konceptů městských a praktických kol a elektrokol, v některých případech i elektrických koloběžek. Své koncepty v posledních letech představila většina významných automobilek, například BMW ale koncept přetavila i do běžné nabídky.
Nyní však přicházejí zprávy ze zámoří, kde se do produkce elektrokol pustil jeden z největších gigantů automobilového průmyslu: General Motors. Podle včerejších zpráv by nová řada jejích elektrokol měla nést jméno Ariv a začátkem druhého čtvrtletí 2019 se jejich prodeje dočkáme i v Evropě.
Zatím se bavíme pouze o dvou kolech, jejichž prodej by měl odstartovat na trzích v Německu, Belgii a Nizozemí, kde jsou elektrokola již nyní velice populární. V obou případech bychom se měli dočkat Lithium-Iontových baterií, které nabídnou dojezd okolo 64 km a jejich dobití má trvat cca 3.5 hodiny.
V Belgii a Nizozemí by cena kompaktního elektrokola měla vyjít na 2 800 euro, což je cca 72 000 Kč. Za skládací verzi bude příplatek 600 euro, tedy cca 15 500 Kč. V Německu by ceny měly být nepatrně nižší, jak uvádí web Auto Blog. Kompaktní model vyjde na 2 750 euro (cca 70 700 Kč) a skládací na 3 350 Euro (86 100 Kč).
Svými nevšedními plány v oblasti městské elektromobility překvapila v minulém roce i automobilka Ford, která však zaujala poněkud jiný přístup. Místo výroby vlastního eletrokola či elektro-koloběžky se totiž rozhodla investovat do španělské společnosti Spin, která se zaměřuje na pronájem elektrických koloběžek v oblasti San Francisco.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?