Tesla se dá momentálně označit za jednu z nejdominantnějších automobilek na trhu s elektromobily, někteří analytici však předpokládají, že by o své postavení mohla poměrně brzy přijít. Hlavním konkurentem přitom není žádná ze zavedených automobilek s mnohaletou tradicí, zkušenostmi a velkým rozpočtem, ale nedávno ohlášený start-up Rivian.
Dominance Tesly na trhu s elektromobily je údajně neudržitelná a brzy by mohla být narušena start-upem Rivian, jak uvedl pro zpravodajský web CNBC analytik Adam Jonas ze společnosti Morgan Stanley.
Automobilka Rivian je na trhu absolutním nováčkem, což je ale podle Jonase její výhodou. Na rozdíl od většiny automobilek totiž startuje s čistým listem a bude mít přístup k mnoha talentům a kapitálu, který nyní ve velkém proudí právě do rostoucího segmentu SUV a pick-upů.
Jonas pro CNBC uvedl, že analytická společnost Morgan Stanley věří, že pro překonání Tesly budou výrobci elektromobilů potřebovat čistě elektrickou platformu vyvíjenou od „prázdného listu," namísto adaptování svých dosud používaných technologií, atd. „Věříme, že právě společnosti jako Rivian budou mít v mysli investorů stále větší význam, neboť právě elektromobily se stanou centrem OEM investic a strategií," uvedl Jonas.
Automobilka Rivian, jejíž kořeny pochází z okolí slavného Detroitu, zatím představila pouze dva prototypy, které si však pokaždé získaly značnou pozornost. Na autosalonu v Los Angeles byl prezentován elektrický pick-up R1T, který v sobě kombinoval futuristický interiér, skvělý dojezd okolo 640 km, působivou akceleraci z 0 na 96 km/h během cca 3 sekund, pohon všech kol a schopnost utáhnout náklad až o hmotnosti 5 000 kilogramů.
Druhým prezentovaným prototypem bylo SUV R1S, které by mělo pojmout až sedmičlennou posádku. Technické parametry, jako například dojezd okolo 640 km, by měly být shodné s pickupem R1T. Navíc vozům nechybí řada chytrých a originálních řešení, nebo působivý futuristický vzhled interiéru i exteriéru.
Nedávno se navíc na síti objevily informace, podle kterých se o investice do automobilky Rivian zajímá i automobilový gigant GM, nebo společnost Amazon. Přísun financí by pak jistě mohl vývoj vozu a jeho uvedení na trh pádně urychlit.
V tomto souboji elektrického Davida s Goliášem však ještě zdaleka není rozhodnuto a vývoj této situace bude ještě zajímavé sledovat. Tesla by totiž během léta měla představit svůj vlastní elektrický pick-up, který by měl podle Muskových informací na Twitteru nabídnout řadu zajímavých funkcí a vlastností.
A vzhledem k oblibě vozidel typu pick-up na americkém trhu se dá předpokládat, že kdo nabídne svůj truck první, ten si zřejmě rychle zajistí tisíce nových zákazníků.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.