Tesla se dá momentálně označit za jednu z nejdominantnějších automobilek na trhu s elektromobily, někteří analytici však předpokládají, že by o své postavení mohla poměrně brzy přijít. Hlavním konkurentem přitom není žádná ze zavedených automobilek s mnohaletou tradicí, zkušenostmi a velkým rozpočtem, ale nedávno ohlášený start-up Rivian.
Dominance Tesly na trhu s elektromobily je údajně neudržitelná a brzy by mohla být narušena start-upem Rivian, jak uvedl pro zpravodajský web CNBC analytik Adam Jonas ze společnosti Morgan Stanley.
Automobilka Rivian je na trhu absolutním nováčkem, což je ale podle Jonase její výhodou. Na rozdíl od většiny automobilek totiž startuje s čistým listem a bude mít přístup k mnoha talentům a kapitálu, který nyní ve velkém proudí právě do rostoucího segmentu SUV a pick-upů.
Jonas pro CNBC uvedl, že analytická společnost Morgan Stanley věří, že pro překonání Tesly budou výrobci elektromobilů potřebovat čistě elektrickou platformu vyvíjenou od „prázdného listu," namísto adaptování svých dosud používaných technologií, atd. „Věříme, že právě společnosti jako Rivian budou mít v mysli investorů stále větší význam, neboť právě elektromobily se stanou centrem OEM investic a strategií," uvedl Jonas.
Automobilka Rivian, jejíž kořeny pochází z okolí slavného Detroitu, zatím představila pouze dva prototypy, které si však pokaždé získaly značnou pozornost. Na autosalonu v Los Angeles byl prezentován elektrický pick-up R1T, který v sobě kombinoval futuristický interiér, skvělý dojezd okolo 640 km, působivou akceleraci z 0 na 96 km/h během cca 3 sekund, pohon všech kol a schopnost utáhnout náklad až o hmotnosti 5 000 kilogramů.
Druhým prezentovaným prototypem bylo SUV R1S, které by mělo pojmout až sedmičlennou posádku. Technické parametry, jako například dojezd okolo 640 km, by měly být shodné s pickupem R1T. Navíc vozům nechybí řada chytrých a originálních řešení, nebo působivý futuristický vzhled interiéru i exteriéru.
Nedávno se navíc na síti objevily informace, podle kterých se o investice do automobilky Rivian zajímá i automobilový gigant GM, nebo společnost Amazon. Přísun financí by pak jistě mohl vývoj vozu a jeho uvedení na trh pádně urychlit.
V tomto souboji elektrického Davida s Goliášem však ještě zdaleka není rozhodnuto a vývoj této situace bude ještě zajímavé sledovat. Tesla by totiž během léta měla představit svůj vlastní elektrický pick-up, který by měl podle Muskových informací na Twitteru nabídnout řadu zajímavých funkcí a vlastností.
A vzhledem k oblibě vozidel typu pick-up na americkém trhu se dá předpokládat, že kdo nabídne svůj truck první, ten si zřejmě rychle zajistí tisíce nových zákazníků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.