Tesla se dá momentálně označit za jednu z nejdominantnějších automobilek na trhu s elektromobily, někteří analytici však předpokládají, že by o své postavení mohla poměrně brzy přijít. Hlavním konkurentem přitom není žádná ze zavedených automobilek s mnohaletou tradicí, zkušenostmi a velkým rozpočtem, ale nedávno ohlášený start-up Rivian.
Dominance Tesly na trhu s elektromobily je údajně neudržitelná a brzy by mohla být narušena start-upem Rivian, jak uvedl pro zpravodajský web CNBC analytik Adam Jonas ze společnosti Morgan Stanley.
Automobilka Rivian je na trhu absolutním nováčkem, což je ale podle Jonase její výhodou. Na rozdíl od většiny automobilek totiž startuje s čistým listem a bude mít přístup k mnoha talentům a kapitálu, který nyní ve velkém proudí právě do rostoucího segmentu SUV a pick-upů.
Jonas pro CNBC uvedl, že analytická společnost Morgan Stanley věří, že pro překonání Tesly budou výrobci elektromobilů potřebovat čistě elektrickou platformu vyvíjenou od „prázdného listu," namísto adaptování svých dosud používaných technologií, atd. „Věříme, že právě společnosti jako Rivian budou mít v mysli investorů stále větší význam, neboť právě elektromobily se stanou centrem OEM investic a strategií," uvedl Jonas.
Automobilka Rivian, jejíž kořeny pochází z okolí slavného Detroitu, zatím představila pouze dva prototypy, které si však pokaždé získaly značnou pozornost. Na autosalonu v Los Angeles byl prezentován elektrický pick-up R1T, který v sobě kombinoval futuristický interiér, skvělý dojezd okolo 640 km, působivou akceleraci z 0 na 96 km/h během cca 3 sekund, pohon všech kol a schopnost utáhnout náklad až o hmotnosti 5 000 kilogramů.
Druhým prezentovaným prototypem bylo SUV R1S, které by mělo pojmout až sedmičlennou posádku. Technické parametry, jako například dojezd okolo 640 km, by měly být shodné s pickupem R1T. Navíc vozům nechybí řada chytrých a originálních řešení, nebo působivý futuristický vzhled interiéru i exteriéru.
Nedávno se navíc na síti objevily informace, podle kterých se o investice do automobilky Rivian zajímá i automobilový gigant GM, nebo společnost Amazon. Přísun financí by pak jistě mohl vývoj vozu a jeho uvedení na trh pádně urychlit.
V tomto souboji elektrického Davida s Goliášem však ještě zdaleka není rozhodnuto a vývoj této situace bude ještě zajímavé sledovat. Tesla by totiž během léta měla představit svůj vlastní elektrický pick-up, který by měl podle Muskových informací na Twitteru nabídnout řadu zajímavých funkcí a vlastností.
A vzhledem k oblibě vozidel typu pick-up na americkém trhu se dá předpokládat, že kdo nabídne svůj truck první, ten si zřejmě rychle zajistí tisíce nových zákazníků.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?