Hyundai Motor dosáhl v německé soutěži Best Cars 2019, organizované časopisem Auto Motor und Sport, největšího zlepšení mezi všemi konkurenty v klíčových oblastech image značky. Ankety se zúčastnilo více než 105 000 čtenářů v Německu. Komplexní studie na základě hlasování automobilových nadšenců ukazuje značku Hyundai ve velmi pozitivním světle, a to zejména v kategoriích „vyspělé technologie“ a „ekologické automobily“.
S nárůstem o 23 procentních bodů v porovnání s výsledky ankety z roku 2015 učinil Hyundai v kategorii „vyspělé technologie“ v povědomí potenciálních zákazníků největší skok ze všech výrobců automobilů. V kategorii „ekologické automobily“ je patrný podobně pozoruhodný vývoj s nárůstem o 32 procentních bodů v porovnání s údaji z roku 2015 – to je opět více než jakýkoli jiný výrobce automobilů. S ohledem na výsledky v těchto dvou kategoriích vykázal Hyundai největší nárůst v odpovědích na otázku „Jaké značky drží podle Vašeho názoru krok s trendy?“ – Hyundai byl jedinou značkou mezi 15 nejlépe umístěnými výrobci automobilů, která vykázala nárůst, a to o 6 procentních bodů v porovnání s rokem 2018.
Zatímco všeobecným stavem byla klesající důvěra spotřebitelů, Hyundai byl jednou z mála značek, které zaznamenaly zvýšení důvěryhodnosti. A navíc se jednalo o největší nárůst ze všech značek, o 9 procentních bodů v porovnání s rokem 2018.
Markus Eiberger, vedoucí inzertní obchodní jednotky vydavatelství Motor Presse Stuttgart, k tomu prohlásil: „Porota německé soutěže Best Cars je erudovaná a vlivná, takže automobilový průmysl očekává výsledky s velkým napětím. Nedávný pokrok značky Hyundai, zejména v oblasti alternativních pohonů, byl členy poroty zaslouženě oceněn, což vedlo k výraznému zvýšení image značky. Také skokový posun vzhůru v žebříčku automobilových značek, udávajících trendy, potvrzuje, že tato značka v současnosti kráčí správným směrem.“
Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt, k tomu řekl: „Hyundai se během pouhých několika let změnil z rychlého následovníka v lídra v oblasti nových technologií, zejména pro automobily s nízkými a nulovými emisemi. Naše modely NEXO s palivovým článkem, KONA Electric a IONIQ ztělesňují našeho progresivního ducha. S nimi uvádíme na silnice průkopnické automobily. Zatímco mnohé společnosti stále jen hovoří o budoucí mobilitě, my ukazujeme, že budoucnost existuje už nyní. Velmi nás těší, že zákazníci a automobiloví nadšenci tento posun značky Hyundai vnímají, což je patrné i z výsledků studie Best Cars 2019.“
Anketa Best Cars 2019 byla již 43. ročníkem tohoto programu, pořádaného od roku 1976. Více než 105 000 účastníků v Německu v ní hlasovalo pro značky, o nichž si myslí, že jsou úspěšné v příslušných kategoriích.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.