Prostřednictvím studie Škoda Vision iV představuje česká automobilka na autosalonu v Ženevě (5. až 17. března) další krok směrem k elektromobilitě. Dvěma designovými skicami poodhaluje Škoda svůj první vůz na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB). Čtyřdveřový crossover s karoserií kupé přitom fascinuje svými sportovními a emocionálními liniemi.
Škoda Vision iV představuje kombinace atletické karoserie, dvaadvacetipalcových aerodynamicky optimalizovaných kol a mohutných vyklenutých blatníků s výraznou plynulou linií střechy ve stylu karoserie kupé. Příď a záď spojuje charakteristická Tornádo linie a zvýrazňuje čisté plochy dveří bez klik. Namísto klasických zpětných zrcátek využívá vůz kamery, jejichž kryty opticky připomínají žraločí ploutve.
Přídi dominuje nová interpretace typicky široké masky chladiče vozů značky Škoda s jemným vertikálním žebrováním a krystalickými strukturami. Vyniknou zejména horizontální světelná lišta, která v horní části mřížky spojuje světlomety a výrazné otvory pro vstup chladícího vzduchu v předním spojleru, podtrhující sportovní vzhled vozu.
„Přední široká světelná lišta je zcela novým prvkem, který bude společný všem elektromobilům Škoda. Studie Vision iV díky ní dostala velice moderní tvář a působí silným a sebevědomým dojmem,“ popisuje jednu z designových novinek šéfdesignér značky Škoda Oliver Stefani na webu Skoda-Storyboard.
Na mohutné zádi se nachází aerodynamický spoiler a krystalická LED koncová světla. Ta nově definují podobu tvaru písmene C, který je pro vozy značky Škoda typický, a společně se světelným proužkem na zadním difuzoru zvýrazňují šířku vozu. Na zádi dále upoutá nápis Škoda, jehož jednotlivá písmena jsou červeně podsvícená.
Rok 2019 představuje pro značku Škoda vstup do éry elektromobility. 124 let po založení podniku uvede česká automobilka na trh model Superb PHEV s plug-in-hybridním pohonem a elektrické Citigo s čistě bateriovým elektrickým pohonem. V roce 2020 budou následovat první sériové vozy na bázi platformy MEB. V následujících čtyřech letech bude Škoda investovat zhruba dvě miliardy eur do alternativních pohonů a do nových služeb, souvisejících s mobilitou a do konce roku 2022 představívíce než deset elektrifikovaných modelů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.