Využití vodíku právě v tahačích přitom dává smysl, tyto vozy jsou už z principu dělány na překonání velkých vzdáleností, v čemž běžné elektromobily zrovna neexcelují. Oproti tomu auta s vodíkovými články jsou schopna fungovat podobným způsobem jako běžné spalovací modely. Po vyčerpání vodíku, uloženého v tlakových nádržích ve voze, není problém načerpat další během pár minut na docela standardně vypadající čerpací stanici. Ty jsou zatím sice mimo Kalifornii, Japonsko a Jižní Koreu zatím převážně ve stádiu plánování, nabídka více modelů by však mohla pomoci s budováním infrastruktury.
Podle CEO Nikola Motor Company se ale dva menší modely automobilky dočkají také variant s bateriemi. Konkrétně jde o modely Nikola Two, což je tahač na menší vzdálenosti a Nikola Tre, model navržený speciálně pro Evropu, s kabinou reflektující místní zvyklosti. Vlajková loď automobilky, dálkový tahač Nikola One, tak zůstane dostupný pouze ve verzi s palivovými články.
Nové varianty tahačů budou dostupné se třemi velikostmi baterií: 500 kWh, 750 kWh a 1000 kWh. Dojezd v případě modelu s největším battery packem se má pohybovat kolem 640 km v normálním počasí a 480 km ve studeném počasí. Takto velká baterie pak dle Nikoly bude tvořit asi polovinu hmotnosti celého tahače a využitelné bude pouze asi 90 % kapacity baterie.
Toto oznámení však neznamená, že by se Nikola začala vzdávat své vodíkové budoucnosti, odhad budoucích prodejů je dle twitteru společnosti 50:1 ve prospěch vodíku. Bateriové verze však zcela dostačují pro kratší vzdálenosti a obzvláště v menších státech Evropy by mohly dávat smysl. Všechny nové varianty svých modelů Nikola ohlásí na akci Nikola World, která se bude konat někdy tento rok.