Arizonská Nikola Motor Company donedávna slibovala, že všechny tři její připravované modely dostanou vodíkové palivové články, které jsou schopny dodat vozům větší dojezd. Před pár dny však firma nečekaně oznámila, že bude možné vozy objednat také ve verzích s baterií.
Využití vodíku právě v tahačích přitom dává smysl, tyto vozy jsou už z principu dělány na překonání velkých vzdáleností, v čemž běžné elektromobily zrovna neexcelují. Oproti tomu auta s vodíkovými články jsou schopna fungovat podobným způsobem jako běžné spalovací modely. Po vyčerpání vodíku, uloženého v tlakových nádržích ve voze, není problém načerpat další během pár minut na docela standardně vypadající čerpací stanici. Ty jsou zatím sice mimo Kalifornii, Japonsko a Jižní Koreu zatím převážně ve stádiu plánování, nabídka více modelů by však mohla pomoci s budováním infrastruktury.
Podle CEO Nikola Motor Company se ale dva menší modely automobilky dočkají také variant s bateriemi. Konkrétně jde o modely Nikola Two, což je tahač na menší vzdálenosti a Nikola Tre, model navržený speciálně pro Evropu, s kabinou reflektující místní zvyklosti. Vlajková loď automobilky, dálkový tahač Nikola One, tak zůstane dostupný pouze ve verzi s palivovými články.
Nové varianty tahačů budou dostupné se třemi velikostmi baterií: 500 kWh, 750 kWh a 1000 kWh. Dojezd v případě modelu s největším battery packem se má pohybovat kolem 640 km v normálním počasí a 480 km ve studeném počasí. Takto velká baterie pak dle Nikoly bude tvořit asi polovinu hmotnosti celého tahače a využitelné bude pouze asi 90 % kapacity baterie.
Toto oznámení však neznamená, že by se Nikola začala vzdávat své vodíkové budoucnosti, odhad budoucích prodejů je dle twitteru společnosti 50:1 ve prospěch vodíku. Bateriové verze však zcela dostačují pro kratší vzdálenosti a obzvláště v menších státech Evropy by mohly dávat smysl. Všechny nové varianty svých modelů Nikola ohlásí na akci Nikola World, která se bude konat někdy tento rok.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?