Arizonská Nikola Motor Company donedávna slibovala, že všechny tři její připravované modely dostanou vodíkové palivové články, které jsou schopny dodat vozům větší dojezd. Před pár dny však firma nečekaně oznámila, že bude možné vozy objednat také ve verzích s baterií.
Využití vodíku právě v tahačích přitom dává smysl, tyto vozy jsou už z principu dělány na překonání velkých vzdáleností, v čemž běžné elektromobily zrovna neexcelují. Oproti tomu auta s vodíkovými články jsou schopna fungovat podobným způsobem jako běžné spalovací modely. Po vyčerpání vodíku, uloženého v tlakových nádržích ve voze, není problém načerpat další během pár minut na docela standardně vypadající čerpací stanici. Ty jsou zatím sice mimo Kalifornii, Japonsko a Jižní Koreu zatím převážně ve stádiu plánování, nabídka více modelů by však mohla pomoci s budováním infrastruktury.
Podle CEO Nikola Motor Company se ale dva menší modely automobilky dočkají také variant s bateriemi. Konkrétně jde o modely Nikola Two, což je tahač na menší vzdálenosti a Nikola Tre, model navržený speciálně pro Evropu, s kabinou reflektující místní zvyklosti. Vlajková loď automobilky, dálkový tahač Nikola One, tak zůstane dostupný pouze ve verzi s palivovými články.
Nové varianty tahačů budou dostupné se třemi velikostmi baterií: 500 kWh, 750 kWh a 1000 kWh. Dojezd v případě modelu s největším battery packem se má pohybovat kolem 640 km v normálním počasí a 480 km ve studeném počasí. Takto velká baterie pak dle Nikoly bude tvořit asi polovinu hmotnosti celého tahače a využitelné bude pouze asi 90 % kapacity baterie.
Toto oznámení však neznamená, že by se Nikola začala vzdávat své vodíkové budoucnosti, odhad budoucích prodejů je dle twitteru společnosti 50:1 ve prospěch vodíku. Bateriové verze však zcela dostačují pro kratší vzdálenosti a obzvláště v menších státech Evropy by mohly dávat smysl. Všechny nové varianty svých modelů Nikola ohlásí na akci Nikola World, která se bude konat někdy tento rok.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.