Arizonská Nikola Motor Company donedávna slibovala, že všechny tři její připravované modely dostanou vodíkové palivové články, které jsou schopny dodat vozům větší dojezd. Před pár dny však firma nečekaně oznámila, že bude možné vozy objednat také ve verzích s baterií.
Využití vodíku právě v tahačích přitom dává smysl, tyto vozy jsou už z principu dělány na překonání velkých vzdáleností, v čemž běžné elektromobily zrovna neexcelují. Oproti tomu auta s vodíkovými články jsou schopna fungovat podobným způsobem jako běžné spalovací modely. Po vyčerpání vodíku, uloženého v tlakových nádržích ve voze, není problém načerpat další během pár minut na docela standardně vypadající čerpací stanici. Ty jsou zatím sice mimo Kalifornii, Japonsko a Jižní Koreu zatím převážně ve stádiu plánování, nabídka více modelů by však mohla pomoci s budováním infrastruktury.
Podle CEO Nikola Motor Company se ale dva menší modely automobilky dočkají také variant s bateriemi. Konkrétně jde o modely Nikola Two, což je tahač na menší vzdálenosti a Nikola Tre, model navržený speciálně pro Evropu, s kabinou reflektující místní zvyklosti. Vlajková loď automobilky, dálkový tahač Nikola One, tak zůstane dostupný pouze ve verzi s palivovými články.
Nové varianty tahačů budou dostupné se třemi velikostmi baterií: 500 kWh, 750 kWh a 1000 kWh. Dojezd v případě modelu s největším battery packem se má pohybovat kolem 640 km v normálním počasí a 480 km ve studeném počasí. Takto velká baterie pak dle Nikoly bude tvořit asi polovinu hmotnosti celého tahače a využitelné bude pouze asi 90 % kapacity baterie.
Toto oznámení však neznamená, že by se Nikola začala vzdávat své vodíkové budoucnosti, odhad budoucích prodejů je dle twitteru společnosti 50:1 ve prospěch vodíku. Bateriové verze však zcela dostačují pro kratší vzdálenosti a obzvláště v menších státech Evropy by mohly dávat smysl. Všechny nové varianty svých modelů Nikola ohlásí na akci Nikola World, která se bude konat někdy tento rok.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?