Nový Ford Focus je skutečně působivým automobilem, což potvrzuje i jeho vítězství v anketě Auto roku 2019. Věděli jste ale, že během jeho designování se ke slovu dostal i pes? Jednalo se o australského ovčáka jménem Emil, který žije v rodině Rene Bernse, jednoho z techniků Fordu. A právě on se postaral o to, že bezpečné cestování ve Focusu kombi nebude problém ani s většími psy.
Rene Berns totiž během vývoje a testování nového Fordu Focus brával na výlety i svého tříletého australského ovčáka jménem Emil, který se řadí k větším plemenům. Převážení psa v autě, zvláště takto velkého, však není úplně snadná disciplína.
Jak se totiž během výletů ukázalo, Emil byl až příliš velký na to, aby si mohl pohodlně lehnout na předním sedadle. Na zadních sedadlech mu pak zase chyběl dostatek prostoru k tomu, aby se případně mohl přemístit. V obou případech byl přitom připojen speciálními kšíry k bezpečnostním pásům, což by mělo být v případě cestování se psem naprostým základem.
Dalším problémem byl nepořádek, který s sebou Emil do auta přinášel. Jako velký a temperamentní pes totiž vyžaduje zábavu, rád si zaplave a cizí mu není ani nějaké to váleční se v listí, trávě, atd. Nejlepším řešením pro jeho převoz se tak stala klec v zavazadlovém prostoru, která by mu poskytla dostatek prostoru, komfortu ale současně i bezpečí. Problém je však v tom, že největší bezpečnostní klece na psy se bohužel nedají vložit do všech vozidel typu kombi, ani některých velkých SUV.
V automobilce proto během vývojového procesu upravili pěnu pod stropnicí, upravili délku šroubů na pantech a upravili celý otvírací prostor kufru tak, aby do něj bylo možné vložit i tu největší přepravní bednu. Podle Fordu by tak neměl být problém převážet v kufru Focuse ani nejvyšší rasu psů na světě, což je Irský vlkodav.
„Vím, jak moc pro mě znamená, že mohu vzít Emila kamkoliv sebou, a zároveň jsem hrdý, že díky němu bude cestování se psi bezpečnější a pohodlnější pro ostatní," uvedl Berns.
Právě slovo bezpečí by přitom nemělo být bráno na lehkou váhu. Jak totiž odhalil výzkum automobilky Ford, zhruba 30 % řidičů přiznalo, že své psy v autě nikdy nezabezpečují. To je přitom v mnoha zemích, včetně Česka, zákonnou povinností. Navíc se jedná o bezpečnostní opatření, které může ochránit nejen vašeho čtyřnohého miláčka, ale i ostatní cestující ve voze.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?