Nový Ford Focus je skutečně působivým automobilem, což potvrzuje i jeho vítězství v anketě Auto roku 2019. Věděli jste ale, že během jeho designování se ke slovu dostal i pes? Jednalo se o australského ovčáka jménem Emil, který žije v rodině Rene Bernse, jednoho z techniků Fordu. A právě on se postaral o to, že bezpečné cestování ve Focusu kombi nebude problém ani s většími psy.
Rene Berns totiž během vývoje a testování nového Fordu Focus brával na výlety i svého tříletého australského ovčáka jménem Emil, který se řadí k větším plemenům. Převážení psa v autě, zvláště takto velkého, však není úplně snadná disciplína.
Jak se totiž během výletů ukázalo, Emil byl až příliš velký na to, aby si mohl pohodlně lehnout na předním sedadle. Na zadních sedadlech mu pak zase chyběl dostatek prostoru k tomu, aby se případně mohl přemístit. V obou případech byl přitom připojen speciálními kšíry k bezpečnostním pásům, což by mělo být v případě cestování se psem naprostým základem.
Dalším problémem byl nepořádek, který s sebou Emil do auta přinášel. Jako velký a temperamentní pes totiž vyžaduje zábavu, rád si zaplave a cizí mu není ani nějaké to váleční se v listí, trávě, atd. Nejlepším řešením pro jeho převoz se tak stala klec v zavazadlovém prostoru, která by mu poskytla dostatek prostoru, komfortu ale současně i bezpečí. Problém je však v tom, že největší bezpečnostní klece na psy se bohužel nedají vložit do všech vozidel typu kombi, ani některých velkých SUV.
V automobilce proto během vývojového procesu upravili pěnu pod stropnicí, upravili délku šroubů na pantech a upravili celý otvírací prostor kufru tak, aby do něj bylo možné vložit i tu největší přepravní bednu. Podle Fordu by tak neměl být problém převážet v kufru Focuse ani nejvyšší rasu psů na světě, což je Irský vlkodav.
„Vím, jak moc pro mě znamená, že mohu vzít Emila kamkoliv sebou, a zároveň jsem hrdý, že díky němu bude cestování se psi bezpečnější a pohodlnější pro ostatní," uvedl Berns.
Právě slovo bezpečí by přitom nemělo být bráno na lehkou váhu. Jak totiž odhalil výzkum automobilky Ford, zhruba 30 % řidičů přiznalo, že své psy v autě nikdy nezabezpečují. To je přitom v mnoha zemích, včetně Česka, zákonnou povinností. Navíc se jedná o bezpečnostní opatření, které může ochránit nejen vašeho čtyřnohého miláčka, ale i ostatní cestující ve voze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.