Nový Ford Focus je skutečně působivým automobilem, což potvrzuje i jeho vítězství v anketě Auto roku 2019. Věděli jste ale, že během jeho designování se ke slovu dostal i pes? Jednalo se o australského ovčáka jménem Emil, který žije v rodině Rene Bernse, jednoho z techniků Fordu. A právě on se postaral o to, že bezpečné cestování ve Focusu kombi nebude problém ani s většími psy.
Rene Berns totiž během vývoje a testování nového Fordu Focus brával na výlety i svého tříletého australského ovčáka jménem Emil, který se řadí k větším plemenům. Převážení psa v autě, zvláště takto velkého, však není úplně snadná disciplína.
Jak se totiž během výletů ukázalo, Emil byl až příliš velký na to, aby si mohl pohodlně lehnout na předním sedadle. Na zadních sedadlech mu pak zase chyběl dostatek prostoru k tomu, aby se případně mohl přemístit. V obou případech byl přitom připojen speciálními kšíry k bezpečnostním pásům, což by mělo být v případě cestování se psem naprostým základem.
Dalším problémem byl nepořádek, který s sebou Emil do auta přinášel. Jako velký a temperamentní pes totiž vyžaduje zábavu, rád si zaplave a cizí mu není ani nějaké to váleční se v listí, trávě, atd. Nejlepším řešením pro jeho převoz se tak stala klec v zavazadlovém prostoru, která by mu poskytla dostatek prostoru, komfortu ale současně i bezpečí. Problém je však v tom, že největší bezpečnostní klece na psy se bohužel nedají vložit do všech vozidel typu kombi, ani některých velkých SUV.
V automobilce proto během vývojového procesu upravili pěnu pod stropnicí, upravili délku šroubů na pantech a upravili celý otvírací prostor kufru tak, aby do něj bylo možné vložit i tu největší přepravní bednu. Podle Fordu by tak neměl být problém převážet v kufru Focuse ani nejvyšší rasu psů na světě, což je Irský vlkodav.
„Vím, jak moc pro mě znamená, že mohu vzít Emila kamkoliv sebou, a zároveň jsem hrdý, že díky němu bude cestování se psi bezpečnější a pohodlnější pro ostatní," uvedl Berns.
Právě slovo bezpečí by přitom nemělo být bráno na lehkou váhu. Jak totiž odhalil výzkum automobilky Ford, zhruba 30 % řidičů přiznalo, že své psy v autě nikdy nezabezpečují. To je přitom v mnoha zemích, včetně Česka, zákonnou povinností. Navíc se jedná o bezpečnostní opatření, které může ochránit nejen vašeho čtyřnohého miláčka, ale i ostatní cestující ve voze.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.