Čekání na příchod Tesly Model 3 do Evropy sice trvalo poměrně dlouho, ovšem nyní se dočkal již starý kontinent a do USA míří tisíce objednávek. Podle posledních dat už zájemci objednali okolo 20 000 vozidel, z nichž se 2/3 rozdělí mezi Německo, Nizozemí a samozřejmě Norsko.
První informace o vývozu Tesly na starý kontinent se začaly objevovat již v listopadu minulého roku a v prosinci už jsme dokonce znali i ceny. Do 31. ledna si pak nový elektromobil objednalo přes 19 300 evropanů, což znamená zhruba o 5 500 zájemců více, než v předchozím měsíci.
Při porovnání se statisícovými předobjednávkami, kterými se Tesla chlubila před spuštěním prodeje v USA, se může zdát necelých 19 300 zájemců jako nízké číslo. Pravda je však taková, že ne všichni chtějí podávat objednávky ještě před oficiálním doručením vozidel do Evropy a ne všichni touží po vrcholném provedení, které je zatím jediné v nabídce.
Bezpečně tak lze říci, že na svůj vůz by v tuto chvíli mohlo čekat přes 20 000 lidí, jak uvádí web InsideEV's. Ten přitom vychází z těchto tabulek Tesla Model 3: Europe Orders
A kde je vlastně o Teslu největší zájem? V prvních týdnech to bylo již tradičně Norsko, které je evropským rájem elektromobility. Poslední dobou však objednávky vzrůstají na všech významných trzích a tak norských cca 5 100 kusů představuje zhruba jen něco málo přes čtvrtinu z celkově objednaných Modelů 3.
Naopak velký nárůst objednávek lze pozorovat v Nizozemí, ze kterého přišlo okolo 3 800 objednávek, což představuje cca 20% podíl z objednaných Modelů 3 a současně se Nizozemí stává druhým největším trhem pro tento model. Na třetí příčce je pak Německo, ze kterého pochází okolo 3 400 objednávek.
První čísla navíc dávají Tesle slušnou šanci vyšvihnout se na pozici nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě. Jak totiž uvádí web InsideEV's, dosud nejprodávanější evropské elektromobily (Nissan Leaf a Renault Zoe) si běžně připisují okolo 40 000 prodaných kusů ročně.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?