Čekání na příchod Tesly Model 3 do Evropy sice trvalo poměrně dlouho, ovšem nyní se dočkal již starý kontinent a do USA míří tisíce objednávek. Podle posledních dat už zájemci objednali okolo 20 000 vozidel, z nichž se 2/3 rozdělí mezi Německo, Nizozemí a samozřejmě Norsko.
První informace o vývozu Tesly na starý kontinent se začaly objevovat již v listopadu minulého roku a v prosinci už jsme dokonce znali i ceny. Do 31. ledna si pak nový elektromobil objednalo přes 19 300 evropanů, což znamená zhruba o 5 500 zájemců více, než v předchozím měsíci.
Při porovnání se statisícovými předobjednávkami, kterými se Tesla chlubila před spuštěním prodeje v USA, se může zdát necelých 19 300 zájemců jako nízké číslo. Pravda je však taková, že ne všichni chtějí podávat objednávky ještě před oficiálním doručením vozidel do Evropy a ne všichni touží po vrcholném provedení, které je zatím jediné v nabídce.
Bezpečně tak lze říci, že na svůj vůz by v tuto chvíli mohlo čekat přes 20 000 lidí, jak uvádí web InsideEV's. Ten přitom vychází z těchto tabulek Tesla Model 3: Europe Orders
A kde je vlastně o Teslu největší zájem? V prvních týdnech to bylo již tradičně Norsko, které je evropským rájem elektromobility. Poslední dobou však objednávky vzrůstají na všech významných trzích a tak norských cca 5 100 kusů představuje zhruba jen něco málo přes čtvrtinu z celkově objednaných Modelů 3.
Naopak velký nárůst objednávek lze pozorovat v Nizozemí, ze kterého přišlo okolo 3 800 objednávek, což představuje cca 20% podíl z objednaných Modelů 3 a současně se Nizozemí stává druhým největším trhem pro tento model. Na třetí příčce je pak Německo, ze kterého pochází okolo 3 400 objednávek.
První čísla navíc dávají Tesle slušnou šanci vyšvihnout se na pozici nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě. Jak totiž uvádí web InsideEV's, dosud nejprodávanější evropské elektromobily (Nissan Leaf a Renault Zoe) si běžně připisují okolo 40 000 prodaných kusů ročně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.