Čekání na příchod Tesly Model 3 do Evropy sice trvalo poměrně dlouho, ovšem nyní se dočkal již starý kontinent a do USA míří tisíce objednávek. Podle posledních dat už zájemci objednali okolo 20 000 vozidel, z nichž se 2/3 rozdělí mezi Německo, Nizozemí a samozřejmě Norsko.
První informace o vývozu Tesly na starý kontinent se začaly objevovat již v listopadu minulého roku a v prosinci už jsme dokonce znali i ceny. Do 31. ledna si pak nový elektromobil objednalo přes 19 300 evropanů, což znamená zhruba o 5 500 zájemců více, než v předchozím měsíci.
Při porovnání se statisícovými předobjednávkami, kterými se Tesla chlubila před spuštěním prodeje v USA, se může zdát necelých 19 300 zájemců jako nízké číslo. Pravda je však taková, že ne všichni chtějí podávat objednávky ještě před oficiálním doručením vozidel do Evropy a ne všichni touží po vrcholném provedení, které je zatím jediné v nabídce.
Bezpečně tak lze říci, že na svůj vůz by v tuto chvíli mohlo čekat přes 20 000 lidí, jak uvádí web InsideEV's. Ten přitom vychází z těchto tabulek Tesla Model 3: Europe Orders
A kde je vlastně o Teslu největší zájem? V prvních týdnech to bylo již tradičně Norsko, které je evropským rájem elektromobility. Poslední dobou však objednávky vzrůstají na všech významných trzích a tak norských cca 5 100 kusů představuje zhruba jen něco málo přes čtvrtinu z celkově objednaných Modelů 3.
Naopak velký nárůst objednávek lze pozorovat v Nizozemí, ze kterého přišlo okolo 3 800 objednávek, což představuje cca 20% podíl z objednaných Modelů 3 a současně se Nizozemí stává druhým největším trhem pro tento model. Na třetí příčce je pak Německo, ze kterého pochází okolo 3 400 objednávek.
První čísla navíc dávají Tesle slušnou šanci vyšvihnout se na pozici nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě. Jak totiž uvádí web InsideEV's, dosud nejprodávanější evropské elektromobily (Nissan Leaf a Renault Zoe) si běžně připisují okolo 40 000 prodaných kusů ročně.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?