Čekání na příchod Tesly Model 3 do Evropy sice trvalo poměrně dlouho, ovšem nyní se dočkal již starý kontinent a do USA míří tisíce objednávek. Podle posledních dat už zájemci objednali okolo 20 000 vozidel, z nichž se 2/3 rozdělí mezi Německo, Nizozemí a samozřejmě Norsko.
První informace o vývozu Tesly na starý kontinent se začaly objevovat již v listopadu minulého roku a v prosinci už jsme dokonce znali i ceny. Do 31. ledna si pak nový elektromobil objednalo přes 19 300 evropanů, což znamená zhruba o 5 500 zájemců více, než v předchozím měsíci.
Při porovnání se statisícovými předobjednávkami, kterými se Tesla chlubila před spuštěním prodeje v USA, se může zdát necelých 19 300 zájemců jako nízké číslo. Pravda je však taková, že ne všichni chtějí podávat objednávky ještě před oficiálním doručením vozidel do Evropy a ne všichni touží po vrcholném provedení, které je zatím jediné v nabídce.
Bezpečně tak lze říci, že na svůj vůz by v tuto chvíli mohlo čekat přes 20 000 lidí, jak uvádí web InsideEV's. Ten přitom vychází z těchto tabulek Tesla Model 3: Europe Orders
A kde je vlastně o Teslu největší zájem? V prvních týdnech to bylo již tradičně Norsko, které je evropským rájem elektromobility. Poslední dobou však objednávky vzrůstají na všech významných trzích a tak norských cca 5 100 kusů představuje zhruba jen něco málo přes čtvrtinu z celkově objednaných Modelů 3.
Naopak velký nárůst objednávek lze pozorovat v Nizozemí, ze kterého přišlo okolo 3 800 objednávek, což představuje cca 20% podíl z objednaných Modelů 3 a současně se Nizozemí stává druhým největším trhem pro tento model. Na třetí příčce je pak Německo, ze kterého pochází okolo 3 400 objednávek.
První čísla navíc dávají Tesle slušnou šanci vyšvihnout se na pozici nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě. Jak totiž uvádí web InsideEV's, dosud nejprodávanější evropské elektromobily (Nissan Leaf a Renault Zoe) si běžně připisují okolo 40 000 prodaných kusů ročně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.