Čekání na příchod Tesly Model 3 do Evropy sice trvalo poměrně dlouho, ovšem nyní se dočkal již starý kontinent a do USA míří tisíce objednávek. Podle posledních dat už zájemci objednali okolo 20 000 vozidel, z nichž se 2/3 rozdělí mezi Německo, Nizozemí a samozřejmě Norsko.
První informace o vývozu Tesly na starý kontinent se začaly objevovat již v listopadu minulého roku a v prosinci už jsme dokonce znali i ceny. Do 31. ledna si pak nový elektromobil objednalo přes 19 300 evropanů, což znamená zhruba o 5 500 zájemců více, než v předchozím měsíci.
Při porovnání se statisícovými předobjednávkami, kterými se Tesla chlubila před spuštěním prodeje v USA, se může zdát necelých 19 300 zájemců jako nízké číslo. Pravda je však taková, že ne všichni chtějí podávat objednávky ještě před oficiálním doručením vozidel do Evropy a ne všichni touží po vrcholném provedení, které je zatím jediné v nabídce.
Bezpečně tak lze říci, že na svůj vůz by v tuto chvíli mohlo čekat přes 20 000 lidí, jak uvádí web InsideEV's. Ten přitom vychází z těchto tabulek Tesla Model 3: Europe Orders
A kde je vlastně o Teslu největší zájem? V prvních týdnech to bylo již tradičně Norsko, které je evropským rájem elektromobility. Poslední dobou však objednávky vzrůstají na všech významných trzích a tak norských cca 5 100 kusů představuje zhruba jen něco málo přes čtvrtinu z celkově objednaných Modelů 3.
Naopak velký nárůst objednávek lze pozorovat v Nizozemí, ze kterého přišlo okolo 3 800 objednávek, což představuje cca 20% podíl z objednaných Modelů 3 a současně se Nizozemí stává druhým největším trhem pro tento model. Na třetí příčce je pak Německo, ze kterého pochází okolo 3 400 objednávek.
První čísla navíc dávají Tesle slušnou šanci vyšvihnout se na pozici nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě. Jak totiž uvádí web InsideEV's, dosud nejprodávanější evropské elektromobily (Nissan Leaf a Renault Zoe) si běžně připisují okolo 40 000 prodaných kusů ročně.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?