Krátce před světovou premiérou modelu Škoda Kamiq na autosalonu v Ženevě ukázala Škoda první fotografii interiéru nového městského SUV. Interiér modelu Kamiq sází na ergonomii a emoce, které se pojí s velkorysou nabídkou prostoru, typickou pro vozy značky Škoda. Kamiq je druhým modelem české automobilky s novým konceptem interiéru.
Škoda Kamiq přináší nový koncept interiéru poprvé představený ve studii Vision RS. Charakteristická linie kolem volně stojícího displeje kopíruje linie kapoty a slouží kromě toho také jako ergonomická opěrka ruky, ovládající dotykovou obrazovku.
Boční výdechy ventilace sahají až ke dveřím a opticky tak rozšiřují vnitřní prostor. Další digitální dominantou interiéru je na přání dodávaný Virtuální Kokpit s úhlopříčkou displeje 10,25 palců, který patří k největším v segmentu.
Nová struktura povrchů, teplé barvy a ambientní osvětlení
Měkčený povrch přístrojové desky s velkoplošnými dekory, podobně jako výplně dveří, mají novou, specifickou úpravu povrchu, která napodobuje krystalickou strukturu. Jde o prvek interiéru, který bude od nynějška pro vozy značky Škoda typický.
Na příjemné atmosféře interiéru přidává i ambientní osvětlení, které bude k dispozici v červené, bílé nebo měděné barvě. Opticky ladí k odstínům a barevnému kontrastnímu obšití potahů sedadel. Čalounění muže být na přání z ušlechtilého mikrovlákna Suedia. Dalšími komfortními prvky nového modelu Škoda Kamiq jsou volitelně vyhřívaní čelního skla, zadních sedadel a volantu.
Hodně místa díky dlouhému rozvoru
Škoda Kamiq nabízí i díky využití modulární platformy MQB velkoryse prostorný interiér, typický pro vozy značky ŠKODA. Základním předpokladem této prostornosti je rozvor dlouhý 2651 milimetrů, díky němuž činí prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech ve standardizované poloze předních sedadel 73 milimetrů. Zavazadlový prostor má objem 400 litrů, po sklopení zadních opěradel objem vzroste na celkových 1395 litrů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?