Zdá se, že dříve oblíbený segment ostrých hatchbacků by brzy mohla nahradit nová kategorie: ostré crossovery. Právě na dalším takovém totiž nyní pracují technici z Volkswagenu, kteří již na světoznámém okruhu Nürburgring testují připravovanou novinku T-Roc R. A podle všeho se máme na co těšit.
Crossovery v sobě, jak již název napovídá, kombinují dva poměrně odlišné světy. V případě T-Rocu se vlastně díváme na křížence hatchbacku a klasického SUV, dejme tomu třeba Golfu a Tiguanu. Ve výsledku tak získáme prostornější ale stále kompaktní vůz, se kterým se dobře žije ve městě, ale neztratí se ani v občasných výletech mimo asfalt. Lidé však stále chtějí víc, například dynamické svezení, což vede k pomalému rozvoji segmentu ostrých crossoverů. A právě zde by mohl T-Roc dominovat.
O technických parametrech vozu sice zatím nic nevíme, ovšem při pohledu na koncernovou nabídku se dá předpokládat přítomnost 2.0 litrového přeplňovaného benzínového čtyřválce, jaký se objevil třeba pod kapotou Golfu R. Větší tajemno však panuje kolem něčeho jiného. A tím je převodovka.
Jak totiž uvádí web The Drive, který na video s ostrým T-rocem upozornil, již dříve automobilka naznačila, že by mohla manuální převodovku u podobných modelů odepsat. A navíc u crossoverů je tento krok poměrně pochopitelný. S největší pravděpodobností se tak dočkáme zřejmě dvouspojkového DSG automatu.
K dalším neopomenutelným detailům budou jistě patřit výkonnější brzdy, lepší podvozek a v neposlední řadě i pár designových změn, díky kterým se R-ko na první pohled odliší od ostatních provedení tohoto modelu.
Již v současnosti je přitom T-Roc poměrně schopným zástupcem v segmentu, kde se každou chvíli objevují noví hráči. Postavit se může například relativně běžným vozům jako Mazda CX-3 nebo Kia Soul, současně ale nakukuje i do segmentu prémiovek jako je Mini Countryman nebo Volvo XC40.
Brzy se však dočkáme ještě jedné zajímavosti. T-Roc se totiž časem představí i jako kabriolet, což je v segmentu SUV a crossoverů stále poměrně neobvyklé. Zda se ale ostrý T-Roc R objeví ještě předtím nebo až potom zatím netušíme. Testy na Nürburgringu však naznačují, že tenhle ostrý crossover by nemusel být tak vzdálený.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.