Zdá se, že dříve oblíbený segment ostrých hatchbacků by brzy mohla nahradit nová kategorie: ostré crossovery. Právě na dalším takovém totiž nyní pracují technici z Volkswagenu, kteří již na světoznámém okruhu Nürburgring testují připravovanou novinku T-Roc R. A podle všeho se máme na co těšit.
Crossovery v sobě, jak již název napovídá, kombinují dva poměrně odlišné světy. V případě T-Rocu se vlastně díváme na křížence hatchbacku a klasického SUV, dejme tomu třeba Golfu a Tiguanu. Ve výsledku tak získáme prostornější ale stále kompaktní vůz, se kterým se dobře žije ve městě, ale neztratí se ani v občasných výletech mimo asfalt. Lidé však stále chtějí víc, například dynamické svezení, což vede k pomalému rozvoji segmentu ostrých crossoverů. A právě zde by mohl T-Roc dominovat.
O technických parametrech vozu sice zatím nic nevíme, ovšem při pohledu na koncernovou nabídku se dá předpokládat přítomnost 2.0 litrového přeplňovaného benzínového čtyřválce, jaký se objevil třeba pod kapotou Golfu R. Větší tajemno však panuje kolem něčeho jiného. A tím je převodovka.
Jak totiž uvádí web The Drive, který na video s ostrým T-rocem upozornil, již dříve automobilka naznačila, že by mohla manuální převodovku u podobných modelů odepsat. A navíc u crossoverů je tento krok poměrně pochopitelný. S největší pravděpodobností se tak dočkáme zřejmě dvouspojkového DSG automatu.
K dalším neopomenutelným detailům budou jistě patřit výkonnější brzdy, lepší podvozek a v neposlední řadě i pár designových změn, díky kterým se R-ko na první pohled odliší od ostatních provedení tohoto modelu.
Již v současnosti je přitom T-Roc poměrně schopným zástupcem v segmentu, kde se každou chvíli objevují noví hráči. Postavit se může například relativně běžným vozům jako Mazda CX-3 nebo Kia Soul, současně ale nakukuje i do segmentu prémiovek jako je Mini Countryman nebo Volvo XC40.
Brzy se však dočkáme ještě jedné zajímavosti. T-Roc se totiž časem představí i jako kabriolet, což je v segmentu SUV a crossoverů stále poměrně neobvyklé. Zda se ale ostrý T-Roc R objeví ještě předtím nebo až potom zatím netušíme. Testy na Nürburgringu však naznačují, že tenhle ostrý crossover by nemusel být tak vzdálený.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.