Zdá se, že dříve oblíbený segment ostrých hatchbacků by brzy mohla nahradit nová kategorie: ostré crossovery. Právě na dalším takovém totiž nyní pracují technici z Volkswagenu, kteří již na světoznámém okruhu Nürburgring testují připravovanou novinku T-Roc R. A podle všeho se máme na co těšit.
Crossovery v sobě, jak již název napovídá, kombinují dva poměrně odlišné světy. V případě T-Rocu se vlastně díváme na křížence hatchbacku a klasického SUV, dejme tomu třeba Golfu a Tiguanu. Ve výsledku tak získáme prostornější ale stále kompaktní vůz, se kterým se dobře žije ve městě, ale neztratí se ani v občasných výletech mimo asfalt. Lidé však stále chtějí víc, například dynamické svezení, což vede k pomalému rozvoji segmentu ostrých crossoverů. A právě zde by mohl T-Roc dominovat.
O technických parametrech vozu sice zatím nic nevíme, ovšem při pohledu na koncernovou nabídku se dá předpokládat přítomnost 2.0 litrového přeplňovaného benzínového čtyřválce, jaký se objevil třeba pod kapotou Golfu R. Větší tajemno však panuje kolem něčeho jiného. A tím je převodovka.
Jak totiž uvádí web The Drive, který na video s ostrým T-rocem upozornil, již dříve automobilka naznačila, že by mohla manuální převodovku u podobných modelů odepsat. A navíc u crossoverů je tento krok poměrně pochopitelný. S největší pravděpodobností se tak dočkáme zřejmě dvouspojkového DSG automatu.
K dalším neopomenutelným detailům budou jistě patřit výkonnější brzdy, lepší podvozek a v neposlední řadě i pár designových změn, díky kterým se R-ko na první pohled odliší od ostatních provedení tohoto modelu.
Již v současnosti je přitom T-Roc poměrně schopným zástupcem v segmentu, kde se každou chvíli objevují noví hráči. Postavit se může například relativně běžným vozům jako Mazda CX-3 nebo Kia Soul, současně ale nakukuje i do segmentu prémiovek jako je Mini Countryman nebo Volvo XC40.
Brzy se však dočkáme ještě jedné zajímavosti. T-Roc se totiž časem představí i jako kabriolet, což je v segmentu SUV a crossoverů stále poměrně neobvyklé. Zda se ale ostrý T-Roc R objeví ještě předtím nebo až potom zatím netušíme. Testy na Nürburgringu však naznačují, že tenhle ostrý crossover by nemusel být tak vzdálený.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.