Zdá se, že dříve oblíbený segment ostrých hatchbacků by brzy mohla nahradit nová kategorie: ostré crossovery. Právě na dalším takovém totiž nyní pracují technici z Volkswagenu, kteří již na světoznámém okruhu Nürburgring testují připravovanou novinku T-Roc R. A podle všeho se máme na co těšit.
Crossovery v sobě, jak již název napovídá, kombinují dva poměrně odlišné světy. V případě T-Rocu se vlastně díváme na křížence hatchbacku a klasického SUV, dejme tomu třeba Golfu a Tiguanu. Ve výsledku tak získáme prostornější ale stále kompaktní vůz, se kterým se dobře žije ve městě, ale neztratí se ani v občasných výletech mimo asfalt. Lidé však stále chtějí víc, například dynamické svezení, což vede k pomalému rozvoji segmentu ostrých crossoverů. A právě zde by mohl T-Roc dominovat.
O technických parametrech vozu sice zatím nic nevíme, ovšem při pohledu na koncernovou nabídku se dá předpokládat přítomnost 2.0 litrového přeplňovaného benzínového čtyřválce, jaký se objevil třeba pod kapotou Golfu R. Větší tajemno však panuje kolem něčeho jiného. A tím je převodovka.
Jak totiž uvádí web The Drive, který na video s ostrým T-rocem upozornil, již dříve automobilka naznačila, že by mohla manuální převodovku u podobných modelů odepsat. A navíc u crossoverů je tento krok poměrně pochopitelný. S největší pravděpodobností se tak dočkáme zřejmě dvouspojkového DSG automatu.
K dalším neopomenutelným detailům budou jistě patřit výkonnější brzdy, lepší podvozek a v neposlední řadě i pár designových změn, díky kterým se R-ko na první pohled odliší od ostatních provedení tohoto modelu.
Již v současnosti je přitom T-Roc poměrně schopným zástupcem v segmentu, kde se každou chvíli objevují noví hráči. Postavit se může například relativně běžným vozům jako Mazda CX-3 nebo Kia Soul, současně ale nakukuje i do segmentu prémiovek jako je Mini Countryman nebo Volvo XC40.
Brzy se však dočkáme ještě jedné zajímavosti. T-Roc se totiž časem představí i jako kabriolet, což je v segmentu SUV a crossoverů stále poměrně neobvyklé. Zda se ale ostrý T-Roc R objeví ještě předtím nebo až potom zatím netušíme. Testy na Nürburgringu však naznačují, že tenhle ostrý crossover by nemusel být tak vzdálený.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.