Americká stáj Haas F1 Team přislíbila vystavení svého závodního monopostu VF-16 na galavečeru Zlatý volant, který se uskuteční 20. února v pražské prostoru Pragovka. „Naší snahou je soustředit v rámci Zlatého volantu na jedno místo nejen slavné závodníky, ale také stroje, které si čeští fanoušci zblízka jen tak neprohlédnou,“ uvedla výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif Jana Svobodová. Na místě bude k vidění také řada dalších vzácných závodních aut z historie i současnosti.
S modelem VF-16 tým Haas v roce 2016 debutoval v seriálu F1 a hned v prvním závodě s ním francouzský pilot Romain Grosjean vybojoval 8 bodů, což byl největší úspěch debutujícího týmu od vstupu Toyoty do F1 v roce 2002. V úvodní sezóně se tým Haas umístil celkově osmý. V loňské sezóně se umístil už na úctyhodném pátém místě. „V nadcházející sezóně chceme zajistit stabilnější výsledky a posunout se na čtvrté místo v rámci Poháru konstruktérů. Chceme se stát nejsilnější z menších stájí,“ uvedl marketingový manažer týmu Haas Bert Maes. Návštěvníci Zlatého volantu budou mít přelomový model VF-16 v Pragovce doslova na dosah ruky.
Nepůjde o zdaleka jediný vzácný exemplář ze světa motorsportu. Přítomna bude také celá řada současných i historických závodních speciálů. Doplňkem k ostré formuli 1 bude třeba elektro-formule studentů z ČVUT, kteří se postarali nejen o její vývoj, ale sami v ní závodí například na mosteckém polygonu. Dalším soudobým českým prototypem je okruhový speciál R1T z dílny jedné z nejstarších značek aut na světě Praga. Jde o vůz pilota Aleše Jiráska, který s autem slaví mnohé závodnické úspěchy. Ze soudobých závodních speciálů, které budou na předávání cen Zlatý volant k vidění, jmenujme ještě dva závodní náklaďáky týmu Buggyra Racing – dakarský speciál pilota Martina Kolomého a samozřejmě také okruhový tahač Adama Lacka, mistra Evropy v závodech tahačů 2017 a několikanásobného držitele Zlatého volantu v kategorii okruhových závodů.
Do Pragovky se podívá rovněž výrazný vůz Škoda Octavia RS Cup ze série OC Benet Cup v designu golden zebra, nový design svého vozu KTM X-Bow GT4 přijede premiérově ukázat tým RTR Projects. Výčet okruhových speciálů uzavře jedno americké auto ze série NASCAR, která se v rámci evropské divize Euro NASCAR premiérově představí koncem června na mosteckém autodromu.
Industriální prostor Pragovky nabídne také řadu historických vozidel: například vůz Aero Minor Sport, který v roce 1949 slavil nečekaný úspěch na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, kde vyhrál ve své kategorii a po přepočtu kubatur skončil celkově druhý. Tomuto úspěchu učinili přítrž komunisté, kteří oba členy posádky poslali na dlouhé roky do vězení za to, že vyhranou částku uložili ve švýcarské bance. Auto je momentálně ve vlastnictví spolku, který ho postupně repasuje a v roce 2020 s ním plánuje závodit na historickém Le Mans.
Nešťastný osud postižený komunistickým režimem, který motorsportu příliš neholdoval, měl také závodní speciál Tatra z padesátých let, který dnes patří MUDr. Jaroslavu Větvičkovi, sběrateli veteránů, který se coby lékař stará o české olympijské sportovce. Prototyp vyvinutý jako speciál na školení juniorských závodníků se dočkal pouze jednoho exempláře, který bude k vidění na Zlatém volantu. K vidění zde budou také dva historické vozy značky Praga.
Galavečer Zlatý volant se uskuteční 20. února v prostorách Pragovky v pražských Vysočanech. Veškeré informace o anketě nebo o prodeji lístků zájemci najdou na webu www.zlatyvolant.cz
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?