Ferrari F40 bývá považováno za jedno z nejúchvatnějších a nejikoničtějších supersportovních aut historie. Pokud bychom ale chtěli jmenovat vůbec nejpůsobivější kousek ze všech vyrobených, bude to pravděpodobně závodní speciál F40 LM, pod jehož kapotou se ukrývalo přes 700 koní. A právě tento skvost by se měl brzy nabídnout v aukci, která může vynést přes 100 milionů korun.
Když se řekne Ferrari F40, většina z nás si nejspíš vybaví jeho ikonické tvary, výrazné křídlo, vyklápěcí světa a červenou barvu. Do aukce pořádané RM Sotheby's, která se uskuteční 6. února v Paříži, však zamíří vůz lakovaný do modré barvy French Racing Blue, ozdobený závodními polepy a zbavený luxusního interiéru.
Vůz F40 s karoserií číslo 74045 je totiž jedním z pouhých 19 vozů, které byly upraveny upraveny společností právě do specifikace LM nebo Competizione. Tyto závodní úpravy znamenaly instalaci větších turbodmychadel i intercoolerů, výkonnější systém vstřikování palivu Weber-Marelli, zesílené brzdy, závodní převodovku, vyztužení šasi a také úpravu karoserie pro lepší aerodynamiku. Výsledkem pak bylo navýšení výkonu z původních 478 koní na více než 740 koní.
Zajímavostí tohoto kousku vyrobeného v roce 1987 je také fakt, že šasi číslo 74045 vyrobilo Ferrari jako vůbec třetí F40. Vůz tak nejprve sloužil jako před-produkční prototyp. Následně automobilka vůz prodala a teprve jeho první majitel ho poslal do Michelotto na úpravy.
Vůz se navíc může pochlubit poměrně bohatou a celkem úspěšnou závodní kariérou. Dvakrát se účastnil závodů 24 hodin Le Mans (1995, 1996), přičemž roce 1995 získal celkově 12. místo a 1. místo mezi vozy kategorie GT1. ve stejném roce také zvítězil v závodech Anderstorp 4 hours a následně se zúčastnil ještě mnoha závodů série Global GT.
Do dnešních dnů se vůz dochoval v údajně špičkovém stavu a podle všeho se stále účastní různých veteránských závodů, včetně „Club GT Compatizioni, což je oficiální soutěžní program pořádaný automobilkou Ferrari.
Vlastnictví vítězného vozu z Le Mans ve špičkovém stavu, včetně originálního příslušenství jako jsou náhradní kola, však není žádná láce. Podle odborníků by mohl vůz vzbudit obrovský zájem jak u sběratelů Ferrari, tak u milovníků série Le Mans. Prodejní cena se tak odhaduje v rozmezí 4.5 až 5.5 milionů Euro. To jest cca 116 mil. až 142 milionů korun.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?