Zřejmě nejznámější Ferrari F40 je na prodej, skvost z Le Mans může vyjít až na 142 000 000 Kč

Ferrari F40 LM
Ferrari F40 LM, foto: Rm Auctions
Antonín Marek , AutoRoad.cz 1. února 2019 10:49
Sdílej:

Ferrari F40 bývá považováno za jedno z nejúchvatnějších a nejikoničtějších supersportovních aut historie. Pokud bychom ale chtěli jmenovat vůbec nejpůsobivější kousek ze všech vyrobených, bude to pravděpodobně závodní speciál F40 LM, pod jehož kapotou se ukrývalo přes 700 koní. A právě tento skvost by se měl brzy nabídnout v aukci, která může vynést přes 100 milionů korun.

Když se řekne Ferrari F40, většina z nás si nejspíš vybaví jeho ikonické tvary, výrazné křídlo, vyklápěcí světa a červenou barvu. Do aukce pořádané RM Sotheby's, která se uskuteční 6. února v Paříži, však zamíří vůz lakovaný do modré barvy French Racing Blue, ozdobený závodními polepy a zbavený luxusního interiéru.

Vůz F40 s karoserií číslo 74045 je totiž jedním z pouhých 19 vozů, které byly upraveny upraveny společností právě do specifikace LM nebo Competizione. Tyto závodní úpravy znamenaly instalaci větších turbodmychadel i intercoolerů, výkonnější systém vstřikování palivu Weber-Marelli, zesílené brzdy, závodní převodovku, vyztužení šasi a také úpravu karoserie pro lepší aerodynamiku. Výsledkem pak bylo navýšení výkonu z původních 478 koní na více než 740 koní.

Zajímavostí tohoto kousku vyrobeného v roce 1987 je také fakt, že šasi číslo 74045 vyrobilo Ferrari jako vůbec třetí F40. Vůz tak nejprve sloužil jako před-produkční prototyp. Následně automobilka vůz prodala a teprve jeho první majitel ho poslal do Michelotto na úpravy.

Vůz se navíc může pochlubit poměrně bohatou a celkem úspěšnou závodní kariérou. Dvakrát se účastnil závodů 24 hodin Le Mans (1995, 1996), přičemž  roce 1995 získal celkově 12. místo a 1. místo mezi vozy kategorie GT1. ve stejném roce také zvítězil v závodech Anderstorp 4 hours a následně se zúčastnil ještě mnoha závodů série Global GT.

Do dnešních dnů se vůz dochoval v údajně špičkovém stavu a podle všeho se stále účastní různých veteránských závodů, včetně „Club GT Compatizioni, což je oficiální soutěžní program pořádaný automobilkou Ferrari.

Vlastnictví vítězného vozu z Le Mans ve špičkovém stavu, včetně originálního příslušenství jako jsou náhradní kola, však není žádná láce. Podle odborníků by mohl vůz vzbudit obrovský zájem jak u sběratelů Ferrari, tak u milovníků série Le Mans. Prodejní cena se tak odhaduje v rozmezí 4.5 až 5.5 milionů Euro. To jest cca 116 mil. až 142 milionů korun.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.