Ferrari F40 bývá považováno za jedno z nejúchvatnějších a nejikoničtějších supersportovních aut historie. Pokud bychom ale chtěli jmenovat vůbec nejpůsobivější kousek ze všech vyrobených, bude to pravděpodobně závodní speciál F40 LM, pod jehož kapotou se ukrývalo přes 700 koní. A právě tento skvost by se měl brzy nabídnout v aukci, která může vynést přes 100 milionů korun.
Když se řekne Ferrari F40, většina z nás si nejspíš vybaví jeho ikonické tvary, výrazné křídlo, vyklápěcí světa a červenou barvu. Do aukce pořádané RM Sotheby's, která se uskuteční 6. února v Paříži, však zamíří vůz lakovaný do modré barvy French Racing Blue, ozdobený závodními polepy a zbavený luxusního interiéru.
Vůz F40 s karoserií číslo 74045 je totiž jedním z pouhých 19 vozů, které byly upraveny upraveny společností právě do specifikace LM nebo Competizione. Tyto závodní úpravy znamenaly instalaci větších turbodmychadel i intercoolerů, výkonnější systém vstřikování palivu Weber-Marelli, zesílené brzdy, závodní převodovku, vyztužení šasi a také úpravu karoserie pro lepší aerodynamiku. Výsledkem pak bylo navýšení výkonu z původních 478 koní na více než 740 koní.
Zajímavostí tohoto kousku vyrobeného v roce 1987 je také fakt, že šasi číslo 74045 vyrobilo Ferrari jako vůbec třetí F40. Vůz tak nejprve sloužil jako před-produkční prototyp. Následně automobilka vůz prodala a teprve jeho první majitel ho poslal do Michelotto na úpravy.
Vůz se navíc může pochlubit poměrně bohatou a celkem úspěšnou závodní kariérou. Dvakrát se účastnil závodů 24 hodin Le Mans (1995, 1996), přičemž roce 1995 získal celkově 12. místo a 1. místo mezi vozy kategorie GT1. ve stejném roce také zvítězil v závodech Anderstorp 4 hours a následně se zúčastnil ještě mnoha závodů série Global GT.
Do dnešních dnů se vůz dochoval v údajně špičkovém stavu a podle všeho se stále účastní různých veteránských závodů, včetně „Club GT Compatizioni, což je oficiální soutěžní program pořádaný automobilkou Ferrari.
Vlastnictví vítězného vozu z Le Mans ve špičkovém stavu, včetně originálního příslušenství jako jsou náhradní kola, však není žádná láce. Podle odborníků by mohl vůz vzbudit obrovský zájem jak u sběratelů Ferrari, tak u milovníků série Le Mans. Prodejní cena se tak odhaduje v rozmezí 4.5 až 5.5 milionů Euro. To jest cca 116 mil. až 142 milionů korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.