Výrazný přední rámy na amerických policejních vozech si většina z nás spojuje především s takzvaným PIT manévrem, kdy se policisté snaží vůz ujíždějícího řidiče roztočit a tím ho zastavit. V některých případech však může být rám využit i k mnohem kreativnějším účelům, jako je například odstranění nabouraného vozu z frekventované silnice, nebo vyproštění člověka, který zapadl a není schopen se znovu rozjet.
A právě poslední jmenovaný příklad se nedávno odehrál na silnici I-43 v Milwaukee County, stát Wisconcin. Řidič modrého Pontiacu GTO páté generace totiž nedbal varování a vyrazil na zasněžené, namrzlé a kluzké silnice s letními pneumatikami.
Wisconsin je přitom jedním ze států ležících na severu USA, takže pořádné zimy zde nejsou nic neobvyklého. U vozů s náhonem na zadní nápravu, jako je i „muslce car" Pontiac GTO, se tedy rozhodně nevyplatí šetřit na zimních pneumatikách, neboť kromě pokuty hrozí řidičům především ztráta kontroly nad vozem.
V tomto případě měl ale řidič víc štěstí než rozumu. Podle stop v břečce na dálnici se zdá, že vůz se po ztrátě trakce začal sesouvat do pravého jízdního pruhu, ovšem naštěstí neskončil v protihlukové bariéře. Řidič však nebyl schopen se s vozem znovu rozjet a s vozem zaparkovaným napříč přes krajní pruhy vytvářel riziko pro sebe i ostatní.
Z této nepříjemné situace se nakonec dostal až díky neobvyklé pomoci od policistů z místního oddělení. Jeden z nich nasypal sůl pod kola Pontiacu, zatímco druhý se lehce opřel rámem do jeho zadního nárazníku a pomohl mu s rozjezdem. Letní pneumatiky sice stále bojovaly s trakcí, s pomocí policejního Dodge Charger Pursuit se však Pontiac nakonec rozjel. Policisté pak vůz ještě sledovali se zapnutými majáky, aby měli jistotu, že dálnici znovu nezablokuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.