Výrazný přední rámy na amerických policejních vozech si většina z nás spojuje především s takzvaným PIT manévrem, kdy se policisté snaží vůz ujíždějícího řidiče roztočit a tím ho zastavit. V některých případech však může být rám využit i k mnohem kreativnějším účelům, jako je například odstranění nabouraného vozu z frekventované silnice, nebo vyproštění člověka, který zapadl a není schopen se znovu rozjet.
A právě poslední jmenovaný příklad se nedávno odehrál na silnici I-43 v Milwaukee County, stát Wisconcin. Řidič modrého Pontiacu GTO páté generace totiž nedbal varování a vyrazil na zasněžené, namrzlé a kluzké silnice s letními pneumatikami.
Wisconsin je přitom jedním ze států ležících na severu USA, takže pořádné zimy zde nejsou nic neobvyklého. U vozů s náhonem na zadní nápravu, jako je i „muslce car" Pontiac GTO, se tedy rozhodně nevyplatí šetřit na zimních pneumatikách, neboť kromě pokuty hrozí řidičům především ztráta kontroly nad vozem.
V tomto případě měl ale řidič víc štěstí než rozumu. Podle stop v břečce na dálnici se zdá, že vůz se po ztrátě trakce začal sesouvat do pravého jízdního pruhu, ovšem naštěstí neskončil v protihlukové bariéře. Řidič však nebyl schopen se s vozem znovu rozjet a s vozem zaparkovaným napříč přes krajní pruhy vytvářel riziko pro sebe i ostatní.
Z této nepříjemné situace se nakonec dostal až díky neobvyklé pomoci od policistů z místního oddělení. Jeden z nich nasypal sůl pod kola Pontiacu, zatímco druhý se lehce opřel rámem do jeho zadního nárazníku a pomohl mu s rozjezdem. Letní pneumatiky sice stále bojovaly s trakcí, s pomocí policejního Dodge Charger Pursuit se však Pontiac nakonec rozjel. Policisté pak vůz ještě sledovali se zapnutými majáky, aby měli jistotu, že dálnici znovu nezablokuje.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?