K čemu slouží rám na amerických policejních autech? Někdy může pomáhat i s rozjezdem

Policista využil rám svého služebního vozu k vytlačení zapadlého řidiče zpět na silnici
Policista využil rám svého služebního vozu k vytlačení zapadlého řidiče zpět na silnici, foto: facebook
Antonín Marek , AutoRoad.cz 1. února 2019 08:49
Sdílej:

Výrazný přední rámy na amerických policejních vozech si většina z nás spojuje především s takzvaným PIT manévrem, kdy se policisté snaží vůz ujíždějícího řidiče roztočit a tím ho zastavit. V některých případech však může být rám využit i k mnohem kreativnějším účelům, jako je například odstranění nabouraného vozu z frekventované silnice, nebo vyproštění člověka, který zapadl a není schopen se znovu rozjet.

A právě poslední jmenovaný příklad se nedávno odehrál na silnici I-43 v Milwaukee County, stát Wisconcin. Řidič modrého Pontiacu GTO páté generace totiž nedbal varování a vyrazil na zasněžené, namrzlé a kluzké silnice s letními pneumatikami.

Wisconsin je přitom jedním ze států ležících na severu USA, takže pořádné zimy zde nejsou nic neobvyklého. U vozů s náhonem na zadní nápravu, jako je i „muslce car" Pontiac GTO, se tedy rozhodně nevyplatí šetřit na zimních pneumatikách, neboť kromě pokuty hrozí řidičům především ztráta kontroly nad vozem.

V tomto případě měl ale řidič víc štěstí než rozumu. Podle stop v břečce na dálnici se zdá, že vůz se po ztrátě trakce začal sesouvat do pravého jízdního pruhu, ovšem naštěstí neskončil v protihlukové bariéře. Řidič však nebyl schopen se s vozem znovu rozjet a s vozem zaparkovaným napříč přes krajní pruhy vytvářel riziko pro sebe i ostatní.

Z této nepříjemné situace se nakonec dostal až díky neobvyklé pomoci od policistů z místního oddělení. Jeden z nich nasypal sůl pod kola Pontiacu, zatímco druhý se lehce opřel rámem do jeho zadního nárazníku a pomohl mu s rozjezdem. Letní pneumatiky sice stále bojovaly s trakcí, s pomocí policejního Dodge Charger Pursuit se však Pontiac nakonec rozjel. Policisté pak vůz ještě sledovali se zapnutými majáky, aby měli jistotu, že dálnici znovu nezablokuje.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.