Automobilka Mercedes-Benz by měla pracovat na nové generaci konceptu ESF, který by měl demonstrovat techniku spojenou s bezpečností. Premiéra konceptu by měla proběhnout již během tohoto roku a tak není divu, že se z automobilky začínají ozývat první velkolepá tvrzení, podle kterých se zdá, že nabourat tento vůz bude prakticky nemožné. O co tedy jde?
O novém konceptu Mercedes-Benz ESF se v rozhovoru pro australský magazín Motoring rozpovídal Ola Klalennius, šéf výzkumného a vývojového oddělení německé automobilky. A podle několika detailů, které v rozhovoru zveřejnil, se zdá, že půjde o skutečně pozoruhodný stroj.
„Věci jako autonomní řízení a sofistikované asistenční systémy řízení pomohou výrazně snížit dopravní nehody. Protože prakticky všechny dopravní nehody vznikají chybou člověka," uvedl Kalennius pro Motoring. Současně také naznačil, že některá technika z konceptu ESF už je téměř připravena k výrobě a tak by se zanedlouho mohla objevit v připravovaných vozech.
Kalennius naznačil, že součástí receptu na špičkovou bezpečnost bude i systém připojené umělé inteligence. Aby se vůz naučil aplikovat asistenční systémy lépe, bude moci během jízdy sbírat jízdní data a sdílet je s centrálním serverem. A pokud už by se něco opravdu hodně zvrtlo, měly by se o posádku konceptu postarat další bezpečnostní ochranné systémy, které ji ochrání před vážnými zraněními.
„V polovině roku chceme ukázat něco, co bude prezentovat bezpečnost budoucnosti," uvedl Kalennius pro Motoring. A tím nám podle webu Motor1, který na zprávu upozornil, mohl napovědět i místo a datum konání premiéry nového konceptu ESF.
V září tohoto roku se totiž bude konat autosalon ve Frankfurtu, což je největší motoristická akce v Německu. Je tedy víc než pravděpodobné, že pro svou premiéru si Mercedes vybere právě tuto událost.
A pokud si chcete to čekání na novou generaci ESF zpříjemnit, můžeme vám připomenout generaci minulou. Ta byla představena v roce 2009 a jejím základem se stal Mercedes-Benz S400 hybrid, který navíc dostal řadu ochranných bezpečnostních prvků. S lepším pohlcováním nárazů pomáhalo například "nafukovací" šasi, nebo sedačky schopné přesunout se maximálně do středu vozidla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.