Nový koncept Mercedes-Benz ESF: Stane se skutečně nenabouratelným?

Ilustrační foto (Mercedes-Benz koncept EQ A)
Ilustrační foto (Mercedes-Benz koncept EQ A), foto: facebook
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. ledna 2019 16:25
Sdílej:

Automobilka Mercedes-Benz by měla pracovat na nové generaci konceptu ESF, který by měl demonstrovat techniku spojenou s bezpečností. Premiéra konceptu by měla proběhnout již během tohoto roku a tak není divu, že se z automobilky začínají ozývat první velkolepá tvrzení, podle kterých se zdá, že nabourat tento vůz bude prakticky nemožné. O co tedy jde?

O novém konceptu Mercedes-Benz ESF se v rozhovoru pro australský magazín Motoring rozpovídal Ola Klalennius, šéf výzkumného a vývojového oddělení německé automobilky. A podle několika detailů, které v rozhovoru zveřejnil, se zdá, že půjde o skutečně pozoruhodný stroj.

„Věci jako autonomní řízení a sofistikované asistenční systémy řízení pomohou výrazně snížit dopravní nehody. Protože prakticky všechny dopravní nehody vznikají chybou člověka," uvedl Kalennius pro Motoring. Současně také naznačil, že některá technika z konceptu ESF už je téměř připravena k výrobě a tak by se zanedlouho mohla objevit v připravovaných vozech.

Kalennius naznačil, že součástí receptu na špičkovou bezpečnost bude i systém připojené umělé inteligence. Aby se vůz naučil aplikovat asistenční systémy lépe, bude moci během jízdy sbírat jízdní data a sdílet je s centrálním serverem. A pokud už by se něco opravdu hodně zvrtlo, měly by se o posádku konceptu postarat další bezpečnostní ochranné systémy, které ji ochrání před vážnými zraněními. 

„V polovině roku chceme ukázat něco, co bude prezentovat bezpečnost budoucnosti," uvedl Kalennius pro Motoring. A tím nám podle webu Motor1, který na zprávu upozornil, mohl napovědět i místo a datum konání premiéry nového konceptu ESF.

V září tohoto roku se totiž bude konat autosalon ve Frankfurtu, což je největší motoristická akce v Německu. Je tedy víc než pravděpodobné, že pro svou premiéru si Mercedes vybere právě tuto událost.

A pokud si chcete to čekání na novou generaci ESF zpříjemnit, můžeme vám připomenout generaci minulou. Ta byla představena v roce 2009 a jejím základem se stal Mercedes-Benz S400 hybrid, který navíc dostal řadu ochranných bezpečnostních prvků. S lepším pohlcováním nárazů pomáhalo například "nafukovací" šasi, nebo sedačky schopné přesunout se maximálně do středu vozidla.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.