Automobilka Mercedes-Benz by měla pracovat na nové generaci konceptu ESF, který by měl demonstrovat techniku spojenou s bezpečností. Premiéra konceptu by měla proběhnout již během tohoto roku a tak není divu, že se z automobilky začínají ozývat první velkolepá tvrzení, podle kterých se zdá, že nabourat tento vůz bude prakticky nemožné. O co tedy jde?
O novém konceptu Mercedes-Benz ESF se v rozhovoru pro australský magazín Motoring rozpovídal Ola Klalennius, šéf výzkumného a vývojového oddělení německé automobilky. A podle několika detailů, které v rozhovoru zveřejnil, se zdá, že půjde o skutečně pozoruhodný stroj.
„Věci jako autonomní řízení a sofistikované asistenční systémy řízení pomohou výrazně snížit dopravní nehody. Protože prakticky všechny dopravní nehody vznikají chybou člověka," uvedl Kalennius pro Motoring. Současně také naznačil, že některá technika z konceptu ESF už je téměř připravena k výrobě a tak by se zanedlouho mohla objevit v připravovaných vozech.
Kalennius naznačil, že součástí receptu na špičkovou bezpečnost bude i systém připojené umělé inteligence. Aby se vůz naučil aplikovat asistenční systémy lépe, bude moci během jízdy sbírat jízdní data a sdílet je s centrálním serverem. A pokud už by se něco opravdu hodně zvrtlo, měly by se o posádku konceptu postarat další bezpečnostní ochranné systémy, které ji ochrání před vážnými zraněními.
„V polovině roku chceme ukázat něco, co bude prezentovat bezpečnost budoucnosti," uvedl Kalennius pro Motoring. A tím nám podle webu Motor1, který na zprávu upozornil, mohl napovědět i místo a datum konání premiéry nového konceptu ESF.
V září tohoto roku se totiž bude konat autosalon ve Frankfurtu, což je největší motoristická akce v Německu. Je tedy víc než pravděpodobné, že pro svou premiéru si Mercedes vybere právě tuto událost.
A pokud si chcete to čekání na novou generaci ESF zpříjemnit, můžeme vám připomenout generaci minulou. Ta byla představena v roce 2009 a jejím základem se stal Mercedes-Benz S400 hybrid, který navíc dostal řadu ochranných bezpečnostních prvků. S lepším pohlcováním nárazů pomáhalo například "nafukovací" šasi, nebo sedačky schopné přesunout se maximálně do středu vozidla.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?