Automobilka Mercedes-Benz by měla pracovat na nové generaci konceptu ESF, který by měl demonstrovat techniku spojenou s bezpečností. Premiéra konceptu by měla proběhnout již během tohoto roku a tak není divu, že se z automobilky začínají ozývat první velkolepá tvrzení, podle kterých se zdá, že nabourat tento vůz bude prakticky nemožné. O co tedy jde?
O novém konceptu Mercedes-Benz ESF se v rozhovoru pro australský magazín Motoring rozpovídal Ola Klalennius, šéf výzkumného a vývojového oddělení německé automobilky. A podle několika detailů, které v rozhovoru zveřejnil, se zdá, že půjde o skutečně pozoruhodný stroj.
„Věci jako autonomní řízení a sofistikované asistenční systémy řízení pomohou výrazně snížit dopravní nehody. Protože prakticky všechny dopravní nehody vznikají chybou člověka," uvedl Kalennius pro Motoring. Současně také naznačil, že některá technika z konceptu ESF už je téměř připravena k výrobě a tak by se zanedlouho mohla objevit v připravovaných vozech.
Kalennius naznačil, že součástí receptu na špičkovou bezpečnost bude i systém připojené umělé inteligence. Aby se vůz naučil aplikovat asistenční systémy lépe, bude moci během jízdy sbírat jízdní data a sdílet je s centrálním serverem. A pokud už by se něco opravdu hodně zvrtlo, měly by se o posádku konceptu postarat další bezpečnostní ochranné systémy, které ji ochrání před vážnými zraněními.
„V polovině roku chceme ukázat něco, co bude prezentovat bezpečnost budoucnosti," uvedl Kalennius pro Motoring. A tím nám podle webu Motor1, který na zprávu upozornil, mohl napovědět i místo a datum konání premiéry nového konceptu ESF.
V září tohoto roku se totiž bude konat autosalon ve Frankfurtu, což je největší motoristická akce v Německu. Je tedy víc než pravděpodobné, že pro svou premiéru si Mercedes vybere právě tuto událost.
A pokud si chcete to čekání na novou generaci ESF zpříjemnit, můžeme vám připomenout generaci minulou. Ta byla představena v roce 2009 a jejím základem se stal Mercedes-Benz S400 hybrid, který navíc dostal řadu ochranných bezpečnostních prvků. S lepším pohlcováním nárazů pomáhalo například "nafukovací" šasi, nebo sedačky schopné přesunout se maximálně do středu vozidla.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.