V současné době je zřejmě nejočekávanějším modelem v portfoliu mladoboleslavské automobilky nové kompaktní SUV Kamiq, které se představí na autosalonu v Ženevě. Kromě toho však v brzké době očekáváme i premiéru modernizovaného Superbu a hlavně čtvrté generace Škody Octavie, která je dlouhodobě mladoboleslavském bestsellerem. A na co se můžeme těšit? Nové zprávy tentokrát přicházejí z Německa.
S novými informacemi o čtvrté generaci Škody Octavia přišel německý motoristický magazín Auto Bild, podle kterého bude nová generace ještě prostornější a navíc se zbaví tolik kontroverzního designu přední masky se čtyři světlomety. Pojďme ale začít postupně.
Rozměry nového vozu by se neměly na první pohled nijak výrazně změnit. Nová Octavia by měla měřit okolo 4.7 metrů na délku a 1.8 metru na šířku. Na změně proporcí by se však měl podepsat pozměněný rozvor, díky kterému by měla Octavia působit jako větší a elegantnější vůz z vyšší třídy. To by měl ostatně podtrhovat i design bohatý na horizontální linie a různé hrany - jak to známe ze současné produkce.
Pozitivní zprávou jsou informace o odstraněné rozdělených světlometů, které po faceliftu současné generace rozdělily společnost na dva tábory a vyvolaly poměrně vášnivou diskusi. Jinak však zůstane u starých pořádků, světlomety tedy budou navazovat na masku a v přední části se dočkáme mixu chromovaných a matně černých detailů.
Další zajímavosti se odehrávají v zadní části. Z víka zavazadlového prostoru zmizí klasické logo okřídleného šípu, které po vzoru modelu Scala nahradí nápis Škoda. Po jeho otevření by na nás pak mělo v případě sedanu čekat cca 590 litrů úložného prostoru, zatímco kombi by se mělo popasovat až 620 litry nákladu.
Technika bude jako již tradičně vycházet z modelu Golf, tentokrát již osmé generace. Octavia by tak měla získat pokročilé asistenční systémy, techniku semi-autonomního řízení (Level 3) a doplňky jako Virtuální kokpit, pokročilé hlasové ovládání, adaptivní LED světlomety, atd. V nabídce by neměly chybět modely Scout, Laurin & Klement ani RS.
Velmi pozitivně zní také zprávy o tom, že Octavia by měla konečně vystoupit ze svého stínu „laciného vozu." Očekávat tak můžeme více chromování, kvalitnější materiály, vyšší kvalitu, novou generaci sedadel a více prémiových doplňků. Cena by přitom měla zůstat v klasické hierarchii koncernu. Podle Auto Bild by tak cenové rozestup mezi modely Superb či Passat měl být okolo 5 000 až 10 000 Euro, tzn. 128 000 - 256 000 Kč.
Pod kapotou se zatím neočekávají žádné výrazné změny oproti současné nabídce, zanedlouho po představení by však Octavia měla dostat i 48-voltový Mild-Hybrid, který by měl vozu zajistit 10 kW výkonu a 55 Nm točivého momentu navíc. Časem je také plánována Plug-In hybridní jednotka, která by měla kombinovat 1.5 litrový benzínový motor s elektromotorem o výkonu 75 kW. Výsledkem by tak mohl být kombinovaný výkon až 252 koní a 590 Nm.
Zatím se však bavíme pouze ve spekulacích a skutečné parametry jsou záhadou, na jejíž odhalení si ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat. Podle všeho by ale nová Octavia mohla být skutečně zajímavým vozem a to po všech stránkách - od designu, přes praktičnost až po pohonné jednotky.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.