Nová Škoda Octavia bude ještě prostornější, zaznívá z Německa. Co dalšího o ni víme?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. ledna 2019, 11:07 Google+

V současné době je zřejmě nejočekávanějším modelem v portfoliu mladoboleslavské automobilky nové kompaktní SUV Kamiq, které se představí na autosalonu v Ženevě. Kromě toho však v brzké době očekáváme i premiéru modernizovaného Superbu a hlavně čtvrté generace Škody Octavie, která je dlouhodobě mladoboleslavském bestsellerem. A na co se můžeme těšit? Nové zprávy tentokrát přicházejí z Německa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto: Škoda Octavia RS 245

Ilustrační foto: Škoda Octavia RS 245 | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

S novými informacemi o čtvrté generaci Škody Octavia přišel německý motoristický magazín Auto Bild, podle kterého bude nová generace ještě prostornější a navíc se zbaví tolik kontroverzního designu přední masky se čtyři světlomety. Pojďme ale začít postupně.

img-responsive

Nová Škoda Octavia G-TEC | foto: Škoda Auto

Rozměry nového vozu by se neměly na první pohled nijak výrazně změnit. Nová Octavia by měla měřit okolo 4.7 metrů na délku a 1.8 metru na šířku. Na změně proporcí by se však měl podepsat pozměněný rozvor, díky kterému by měla Octavia působit jako větší a elegantnější vůz z vyšší třídy. To by měl ostatně podtrhovat i design bohatý na horizontální linie a různé hrany - jak to známe ze současné produkce.

Pozitivní zprávou jsou informace o odstraněné rozdělených světlometů, které po faceliftu současné generace rozdělily společnost na dva tábory a vyvolaly poměrně vášnivou diskusi. Jinak však zůstane u starých pořádků, světlomety tedy budou navazovat na masku a v přední části se dočkáme mixu chromovaných a matně černých detailů.

Další zajímavosti se odehrávají v zadní části. Z víka zavazadlového prostoru zmizí klasické logo okřídleného šípu, které po vzoru modelu Scala nahradí nápis Škoda. Po jeho otevření by na nás pak mělo v případě sedanu čekat cca 590 litrů úložného prostoru, zatímco kombi by se mělo popasovat až 620 litry nákladu.

Technika bude jako již tradičně vycházet z modelu Golf, tentokrát již osmé generace. Octavia by tak měla získat pokročilé asistenční systémy, techniku semi-autonomního řízení (Level 3) a doplňky jako Virtuální kokpit, pokročilé hlasové ovládání, adaptivní LED světlomety, atd. V nabídce by neměly chybět modely Scout, Laurin & Klement ani RS.

Velmi pozitivně zní také zprávy o tom, že Octavia by měla konečně vystoupit ze svého stínu „laciného vozu." Očekávat tak můžeme více chromování, kvalitnější materiály, vyšší kvalitu, novou generaci sedadel a více prémiových doplňků. Cena by přitom měla zůstat v klasické hierarchii koncernu. Podle Auto Bild by tak cenové rozestup mezi modely Superb či Passat měl být okolo 5 000 až 10 000 Euro, tzn. 128 000 - 256 000 Kč.

img-responsive

Škoda Octavia RS | foto: Škoda Auto

Pod kapotou se zatím neočekávají žádné výrazné změny oproti současné nabídce, zanedlouho po představení by však Octavia měla dostat i 48-voltový Mild-Hybrid, který by měl vozu zajistit 10 kW výkonu a 55 Nm točivého momentu navíc. Časem je také plánována Plug-In hybridní jednotka, která by měla kombinovat 1.5 litrový benzínový motor s elektromotorem o výkonu 75 kW. Výsledkem by tak mohl být kombinovaný výkon až 252 koní a 590 Nm.

Zatím se však bavíme pouze ve spekulacích a skutečné parametry jsou záhadou, na jejíž odhalení si ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat. Podle všeho by ale nová Octavia mohla být skutečně zajímavým vozem a to po všech stránkách - od designu, přes praktičnost až po pohonné jednotky.

Vytisknout

Diskuze: Nová Škoda Octavia bude ještě prostornější, zaznívá z Německa. Co dalšího o ni víme?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

reklama

Doporučujeme

Peugeot 3008: nejvíce vyráběný vůz ve Francii

Další důkaz dominance SUV? Nejvyráběnějším vozem ve Francii se stal Peugeot 3008

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud