Nová Škoda Octavia bude ještě prostornější, zaznívá z Německa. Co dalšího o ni víme?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. ledna 2019, 11:07 Google+

V současné době je zřejmě nejočekávanějším modelem v portfoliu mladoboleslavské automobilky nové kompaktní SUV Kamiq, které se představí na autosalonu v Ženevě. Kromě toho však v brzké době očekáváme i premiéru modernizovaného Superbu a hlavně čtvrté generace Škody Octavie, která je dlouhodobě mladoboleslavském bestsellerem. A na co se můžeme těšit? Nové zprávy tentokrát přicházejí z Německa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto: Škoda Octavia RS 245

Ilustrační foto: Škoda Octavia RS 245 | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

S novými informacemi o čtvrté generaci Škody Octavia přišel německý motoristický magazín Auto Bild, podle kterého bude nová generace ještě prostornější a navíc se zbaví tolik kontroverzního designu přední masky se čtyři světlomety. Pojďme ale začít postupně.

img-responsive

Nová Škoda Octavia G-TEC | foto: Škoda Auto

Rozměry nového vozu by se neměly na první pohled nijak výrazně změnit. Nová Octavia by měla měřit okolo 4.7 metrů na délku a 1.8 metru na šířku. Na změně proporcí by se však měl podepsat pozměněný rozvor, díky kterému by měla Octavia působit jako větší a elegantnější vůz z vyšší třídy. To by měl ostatně podtrhovat i design bohatý na horizontální linie a různé hrany - jak to známe ze současné produkce.

Pozitivní zprávou jsou informace o odstraněné rozdělených světlometů, které po faceliftu současné generace rozdělily společnost na dva tábory a vyvolaly poměrně vášnivou diskusi. Jinak však zůstane u starých pořádků, světlomety tedy budou navazovat na masku a v přední části se dočkáme mixu chromovaných a matně černých detailů.

Další zajímavosti se odehrávají v zadní části. Z víka zavazadlového prostoru zmizí klasické logo okřídleného šípu, které po vzoru modelu Scala nahradí nápis Škoda. Po jeho otevření by na nás pak mělo v případě sedanu čekat cca 590 litrů úložného prostoru, zatímco kombi by se mělo popasovat až 620 litry nákladu.

Technika bude jako již tradičně vycházet z modelu Golf, tentokrát již osmé generace. Octavia by tak měla získat pokročilé asistenční systémy, techniku semi-autonomního řízení (Level 3) a doplňky jako Virtuální kokpit, pokročilé hlasové ovládání, adaptivní LED světlomety, atd. V nabídce by neměly chybět modely Scout, Laurin & Klement ani RS.

Velmi pozitivně zní také zprávy o tom, že Octavia by měla konečně vystoupit ze svého stínu „laciného vozu." Očekávat tak můžeme více chromování, kvalitnější materiály, vyšší kvalitu, novou generaci sedadel a více prémiových doplňků. Cena by přitom měla zůstat v klasické hierarchii koncernu. Podle Auto Bild by tak cenové rozestup mezi modely Superb či Passat měl být okolo 5 000 až 10 000 Euro, tzn. 128 000 - 256 000 Kč.

img-responsive

Škoda Octavia RS | foto: Škoda Auto

Pod kapotou se zatím neočekávají žádné výrazné změny oproti současné nabídce, zanedlouho po představení by však Octavia měla dostat i 48-voltový Mild-Hybrid, který by měl vozu zajistit 10 kW výkonu a 55 Nm točivého momentu navíc. Časem je také plánována Plug-In hybridní jednotka, která by měla kombinovat 1.5 litrový benzínový motor s elektromotorem o výkonu 75 kW. Výsledkem by tak mohl být kombinovaný výkon až 252 koní a 590 Nm.

Zatím se však bavíme pouze ve spekulacích a skutečné parametry jsou záhadou, na jejíž odhalení si ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat. Podle všeho by ale nová Octavia mohla být skutečně zajímavým vozem a to po všech stránkách - od designu, přes praktičnost až po pohonné jednotky.

Vytisknout

Diskuze: Nová Škoda Octavia bude ještě prostornější, zaznívá z Německa. Co dalšího o ni víme?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Peugeot 3008: nejvíce vyráběný vůz ve Francii

Další důkaz dominance SUV? Nejvyráběnějším vozem ve Francii se stal Peugeot 3008

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud