V současné době je zřejmě nejočekávanějším modelem v portfoliu mladoboleslavské automobilky nové kompaktní SUV Kamiq, které se představí na autosalonu v Ženevě. Kromě toho však v brzké době očekáváme i premiéru modernizovaného Superbu a hlavně čtvrté generace Škody Octavie, která je dlouhodobě mladoboleslavském bestsellerem. A na co se můžeme těšit? Nové zprávy tentokrát přicházejí z Německa.
S novými informacemi o čtvrté generaci Škody Octavia přišel německý motoristický magazín Auto Bild, podle kterého bude nová generace ještě prostornější a navíc se zbaví tolik kontroverzního designu přední masky se čtyři světlomety. Pojďme ale začít postupně.
Rozměry nového vozu by se neměly na první pohled nijak výrazně změnit. Nová Octavia by měla měřit okolo 4.7 metrů na délku a 1.8 metru na šířku. Na změně proporcí by se však měl podepsat pozměněný rozvor, díky kterému by měla Octavia působit jako větší a elegantnější vůz z vyšší třídy. To by měl ostatně podtrhovat i design bohatý na horizontální linie a různé hrany - jak to známe ze současné produkce.
Pozitivní zprávou jsou informace o odstraněné rozdělených světlometů, které po faceliftu současné generace rozdělily společnost na dva tábory a vyvolaly poměrně vášnivou diskusi. Jinak však zůstane u starých pořádků, světlomety tedy budou navazovat na masku a v přední části se dočkáme mixu chromovaných a matně černých detailů.
Další zajímavosti se odehrávají v zadní části. Z víka zavazadlového prostoru zmizí klasické logo okřídleného šípu, které po vzoru modelu Scala nahradí nápis Škoda. Po jeho otevření by na nás pak mělo v případě sedanu čekat cca 590 litrů úložného prostoru, zatímco kombi by se mělo popasovat až 620 litry nákladu.
Technika bude jako již tradičně vycházet z modelu Golf, tentokrát již osmé generace. Octavia by tak měla získat pokročilé asistenční systémy, techniku semi-autonomního řízení (Level 3) a doplňky jako Virtuální kokpit, pokročilé hlasové ovládání, adaptivní LED světlomety, atd. V nabídce by neměly chybět modely Scout, Laurin & Klement ani RS.
Velmi pozitivně zní také zprávy o tom, že Octavia by měla konečně vystoupit ze svého stínu „laciného vozu." Očekávat tak můžeme více chromování, kvalitnější materiály, vyšší kvalitu, novou generaci sedadel a více prémiových doplňků. Cena by přitom měla zůstat v klasické hierarchii koncernu. Podle Auto Bild by tak cenové rozestup mezi modely Superb či Passat měl být okolo 5 000 až 10 000 Euro, tzn. 128 000 - 256 000 Kč.
Pod kapotou se zatím neočekávají žádné výrazné změny oproti současné nabídce, zanedlouho po představení by však Octavia měla dostat i 48-voltový Mild-Hybrid, který by měl vozu zajistit 10 kW výkonu a 55 Nm točivého momentu navíc. Časem je také plánována Plug-In hybridní jednotka, která by měla kombinovat 1.5 litrový benzínový motor s elektromotorem o výkonu 75 kW. Výsledkem by tak mohl být kombinovaný výkon až 252 koní a 590 Nm.
Zatím se však bavíme pouze ve spekulacích a skutečné parametry jsou záhadou, na jejíž odhalení si ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat. Podle všeho by ale nová Octavia mohla být skutečně zajímavým vozem a to po všech stránkách - od designu, přes praktičnost až po pohonné jednotky.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?