Nové SUV značky Škoda se jmenuje Škoda Kamiq. Tento crossover je třetím SUV pro evropský trh a představuje další krok v SUV-ofenzívě české automobilky. Slovo Kamiq pochází z jazyka Inuitů, obývajících sever Kanady a Grónsko. Popisuje stav, kdy něco přirozeně „padne jako ulité“ za všech okolností. I proto dostal nový crossover pro evropský trh stejné jméno, jaké nese SUV, které se již etablovalo v Číně.
Škoda Kamiq je městský crossover, který se prezentuje jako ideální společník pro všední dny v moderním velkoměstě i mimo něj. Jméno Škoda Kamiq se jako označení modelu etablovalo už v Číně a k novému crossoveru se dokonale hodí. Název současně zapadá do názvosloví modelů kategorie SUV – jména všech aktuálních SUV značky ŠKODA začínají písmenem K a končí písmenem Q.
S novým modelem Škoda Kamiq činí česká automobilka další krok ve své SUV-ofenzívě a rozšiřuje svou nabídku o kompaktní a lifestylově orientovaný vstupní model pro evropský trh. Škoda Kamiq v sobě spojuje agilitu a jízdní vlastnosti kompaktního vozu s klasickými přednostmi automobilu kategorie SUV – zvýšenou pozici sedadel, lepší výhled z vozu, pohodlnější nastupování a vystupování i větší světlou výšku.
Nový model značky Škoda využívá modulární platformu MQB, dostal nové asistenční systémy i řadu Simply Clever prvků, které jsou pro značku stejně typické jako velkorysá nabídka prostoru.
Světovou premiéru bude mít nová Škoda Kamiq od 5. do 17. března 2019 na autosalonu v Ženevě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.