Společnost Honda potvrdila světovou premiéru prototypu svého nového elektromobilu na ženevském autosalonu 2019. Jednat by se mělo o produkční variantu retro-elektromobilu Honda Urban, který automobilka poprvé představila na autosalonu ve Frankfurtu. V uplynulých měsících pak byl maskovaný prototyp několikrát spatřen během testování na veřejných silnicích.
Samotná automobilka bohužel o chystaném modelu příliš informací neprozradila, naštěstí se k nim však dostal britský motoristický web AutoCar, kterému se podařilo získat několik zajímavých informací jak od zdrojů blízkých automobilce, tak ze špionážních fotografií.
Už nyní je tak poměrně jasné, že automobilka se bude s designem držet co nejblíže konceptu, který představila již v roce 2017 na autosalonu ve Frankfurtu. Roztomilý retro-design vozu si totiž rychle získal řadu příznivců, což si automobilka dobře uvědomuje. Neměly by tak chybět výrazně oblé tvary ani kulaté světlomety. Zda se však zachová i interaktivní displej zobrazující vzkazy okolí je otázkou.
Změny by také měly proběhnout ohledně praktičnosti. Zatímco dosud prezentovaný koncept byl třídveřový, novinka by ve výsledku měla být pětidveřová. Také počet míst se nejspíš zvětší ze čtyř na pět. Stále se však bude jednat o malý a kompaktní model, který by měl být cca o 100 mm kratší než Honda Jazz.
Navzdory kompaktním rozměrům by však vůz neměl zaujímat pozici laciného modelu, ba naopak. Podle dosud známých zpráv by se mělo jednat spíše o prémiový model. Tomu ostatně odpovídá i skutečnost, že má vlastní nově vyvinutou platformu a jedná se o první elektromobil, který Honda nabídne na evropském trhu.
Co se technických parametrů týče, zůstáváme zatím v očekávání. Podle informací AutoCar se však dá počítat s lehkými avšak výkonnými bateriemi, které by měly nabídnout dojezd cca 250 kilometrů.
Kdy se dostane model do prodeje zatím nevíme, podle informací z Velké Británie by se tak ale na některých trzích mohlo stát již koncem tohoto roku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?