Společnost Honda potvrdila světovou premiéru prototypu svého nového elektromobilu na ženevském autosalonu 2019. Jednat by se mělo o produkční variantu retro-elektromobilu Honda Urban, který automobilka poprvé představila na autosalonu ve Frankfurtu. V uplynulých měsících pak byl maskovaný prototyp několikrát spatřen během testování na veřejných silnicích.
Samotná automobilka bohužel o chystaném modelu příliš informací neprozradila, naštěstí se k nim však dostal britský motoristický web AutoCar, kterému se podařilo získat několik zajímavých informací jak od zdrojů blízkých automobilce, tak ze špionážních fotografií.
Už nyní je tak poměrně jasné, že automobilka se bude s designem držet co nejblíže konceptu, který představila již v roce 2017 na autosalonu ve Frankfurtu. Roztomilý retro-design vozu si totiž rychle získal řadu příznivců, což si automobilka dobře uvědomuje. Neměly by tak chybět výrazně oblé tvary ani kulaté světlomety. Zda se však zachová i interaktivní displej zobrazující vzkazy okolí je otázkou.
Změny by také měly proběhnout ohledně praktičnosti. Zatímco dosud prezentovaný koncept byl třídveřový, novinka by ve výsledku měla být pětidveřová. Také počet míst se nejspíš zvětší ze čtyř na pět. Stále se však bude jednat o malý a kompaktní model, který by měl být cca o 100 mm kratší než Honda Jazz.
Navzdory kompaktním rozměrům by však vůz neměl zaujímat pozici laciného modelu, ba naopak. Podle dosud známých zpráv by se mělo jednat spíše o prémiový model. Tomu ostatně odpovídá i skutečnost, že má vlastní nově vyvinutou platformu a jedná se o první elektromobil, který Honda nabídne na evropském trhu.
Co se technických parametrů týče, zůstáváme zatím v očekávání. Podle informací AutoCar se však dá počítat s lehkými avšak výkonnými bateriemi, které by měly nabídnout dojezd cca 250 kilometrů.
Kdy se dostane model do prodeje zatím nevíme, podle informací z Velké Británie by se tak ale na některých trzích mohlo stát již koncem tohoto roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.