Společnost Honda potvrdila světovou premiéru prototypu svého nového elektromobilu na ženevském autosalonu 2019. Jednat by se mělo o produkční variantu retro-elektromobilu Honda Urban, který automobilka poprvé představila na autosalonu ve Frankfurtu. V uplynulých měsících pak byl maskovaný prototyp několikrát spatřen během testování na veřejných silnicích.
Samotná automobilka bohužel o chystaném modelu příliš informací neprozradila, naštěstí se k nim však dostal britský motoristický web AutoCar, kterému se podařilo získat několik zajímavých informací jak od zdrojů blízkých automobilce, tak ze špionážních fotografií.
Už nyní je tak poměrně jasné, že automobilka se bude s designem držet co nejblíže konceptu, který představila již v roce 2017 na autosalonu ve Frankfurtu. Roztomilý retro-design vozu si totiž rychle získal řadu příznivců, což si automobilka dobře uvědomuje. Neměly by tak chybět výrazně oblé tvary ani kulaté světlomety. Zda se však zachová i interaktivní displej zobrazující vzkazy okolí je otázkou.
Změny by také měly proběhnout ohledně praktičnosti. Zatímco dosud prezentovaný koncept byl třídveřový, novinka by ve výsledku měla být pětidveřová. Také počet míst se nejspíš zvětší ze čtyř na pět. Stále se však bude jednat o malý a kompaktní model, který by měl být cca o 100 mm kratší než Honda Jazz.
Navzdory kompaktním rozměrům by však vůz neměl zaujímat pozici laciného modelu, ba naopak. Podle dosud známých zpráv by se mělo jednat spíše o prémiový model. Tomu ostatně odpovídá i skutečnost, že má vlastní nově vyvinutou platformu a jedná se o první elektromobil, který Honda nabídne na evropském trhu.
Co se technických parametrů týče, zůstáváme zatím v očekávání. Podle informací AutoCar se však dá počítat s lehkými avšak výkonnými bateriemi, které by měly nabídnout dojezd cca 250 kilometrů.
Kdy se dostane model do prodeje zatím nevíme, podle informací z Velké Británie by se tak ale na některých trzích mohlo stát již koncem tohoto roku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.