Standardní Volkswagen Amarok je velice praktickým a univerzálním pickupem, který se neztratí na silnici ani v terénu. Pokud však chcete provozovat vůz v drsných podmínkách, které během zimy panují na Islandu, pak je potřeba ho k tomu patřičně upravit. A právě to je případ Volkswagenu Amarok AT35, který byl stvořen tak, aby dokázal fungovat i v podmínkách, které panují za polárním kruhem
Hned na začátek si pojďme říci, že se nejedná jen o obyčejnou úpravu demonstrující schopnosti vozu. Amarok AT35 totiž vznikl ve spolupráci britského zastoupení Volkswagenu a Arctic Trucks, společnosti specializující se na offroadové úpravy, s cílem postavit asistenční vozidlo do extrémních podmínek panujících během zimních měsíců na Islandu.
Začněme hned u těch nejpatrnějších změn, které se odehrály na podvozku. Ten byl vpředu i vzadu zvýšen o 25 mm, podběhy dostaly nástavce s laminátu a standardní pneumatiky vystřídaly podstatně výraznější terénní pneumatiky o rozměrech 315/70 obuté na 17-palcových discích. Drobným detailem jsou pak výrazné zástěrky vpředu i vzadu.
V kombinaci s 3.0 litrovým motorem V6 TDI o výkonu 224 koní si dokáže Amarok AT35 dokáže poradit se stoupáním pod úhlem až 45 stupňů. S klesáním pak pomůže asistent pro sjíždění svahů Hill Descent Assist. Do terénu může navíc Amarok vyrazit s nákladem až o hmotnosti 1 154 kg, který lze uskladnit například na jeho korbu, která podle Volkswagenu patří k nejširším ve svém segmentu.
Nezapomnělo se však ani na interiér, který kromě věcí nezbytných k odvádění práce a přežití poskytuje i překvapivý komfort. Chybět samozřejmě nemůže hasicí přístroj, vysílačka, pořádný zvedák nebo pracovní světla. Kromě toho je však v interiéru instalován i kávovar nebo sada první pomoci s defibrilátorem.
„Volkswagen Amarok byl obrovským úspěchem již od svého uvedení na trh a jsme nadšení, že ho můžeme vidět fungovat i v nejextrémnějších podmínkách světa. Britští řidiči se pak mohou spolehnout, že i standardní Amarok jim pomůže vypořádat se se vším, co na ně zima připraví," uvedl Nick Axtell z VW Commercial Vehicles.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.