Standardní Volkswagen Amarok je velice praktickým a univerzálním pickupem, který se neztratí na silnici ani v terénu. Pokud však chcete provozovat vůz v drsných podmínkách, které během zimy panují na Islandu, pak je potřeba ho k tomu patřičně upravit. A právě to je případ Volkswagenu Amarok AT35, který byl stvořen tak, aby dokázal fungovat i v podmínkách, které panují za polárním kruhem
Hned na začátek si pojďme říci, že se nejedná jen o obyčejnou úpravu demonstrující schopnosti vozu. Amarok AT35 totiž vznikl ve spolupráci britského zastoupení Volkswagenu a Arctic Trucks, společnosti specializující se na offroadové úpravy, s cílem postavit asistenční vozidlo do extrémních podmínek panujících během zimních měsíců na Islandu.
Začněme hned u těch nejpatrnějších změn, které se odehrály na podvozku. Ten byl vpředu i vzadu zvýšen o 25 mm, podběhy dostaly nástavce s laminátu a standardní pneumatiky vystřídaly podstatně výraznější terénní pneumatiky o rozměrech 315/70 obuté na 17-palcových discích. Drobným detailem jsou pak výrazné zástěrky vpředu i vzadu.
V kombinaci s 3.0 litrovým motorem V6 TDI o výkonu 224 koní si dokáže Amarok AT35 dokáže poradit se stoupáním pod úhlem až 45 stupňů. S klesáním pak pomůže asistent pro sjíždění svahů Hill Descent Assist. Do terénu může navíc Amarok vyrazit s nákladem až o hmotnosti 1 154 kg, který lze uskladnit například na jeho korbu, která podle Volkswagenu patří k nejširším ve svém segmentu.
Nezapomnělo se však ani na interiér, který kromě věcí nezbytných k odvádění práce a přežití poskytuje i překvapivý komfort. Chybět samozřejmě nemůže hasicí přístroj, vysílačka, pořádný zvedák nebo pracovní světla. Kromě toho je však v interiéru instalován i kávovar nebo sada první pomoci s defibrilátorem.
„Volkswagen Amarok byl obrovským úspěchem již od svého uvedení na trh a jsme nadšení, že ho můžeme vidět fungovat i v nejextrémnějších podmínkách světa. Britští řidiči se pak mohou spolehnout, že i standardní Amarok jim pomůže vypořádat se se vším, co na ně zima připraví," uvedl Nick Axtell z VW Commercial Vehicles.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.