Standardní Volkswagen Amarok je velice praktickým a univerzálním pickupem, který se neztratí na silnici ani v terénu. Pokud však chcete provozovat vůz v drsných podmínkách, které během zimy panují na Islandu, pak je potřeba ho k tomu patřičně upravit. A právě to je případ Volkswagenu Amarok AT35, který byl stvořen tak, aby dokázal fungovat i v podmínkách, které panují za polárním kruhem
Hned na začátek si pojďme říci, že se nejedná jen o obyčejnou úpravu demonstrující schopnosti vozu. Amarok AT35 totiž vznikl ve spolupráci britského zastoupení Volkswagenu a Arctic Trucks, společnosti specializující se na offroadové úpravy, s cílem postavit asistenční vozidlo do extrémních podmínek panujících během zimních měsíců na Islandu.
Začněme hned u těch nejpatrnějších změn, které se odehrály na podvozku. Ten byl vpředu i vzadu zvýšen o 25 mm, podběhy dostaly nástavce s laminátu a standardní pneumatiky vystřídaly podstatně výraznější terénní pneumatiky o rozměrech 315/70 obuté na 17-palcových discích. Drobným detailem jsou pak výrazné zástěrky vpředu i vzadu.
V kombinaci s 3.0 litrovým motorem V6 TDI o výkonu 224 koní si dokáže Amarok AT35 dokáže poradit se stoupáním pod úhlem až 45 stupňů. S klesáním pak pomůže asistent pro sjíždění svahů Hill Descent Assist. Do terénu může navíc Amarok vyrazit s nákladem až o hmotnosti 1 154 kg, který lze uskladnit například na jeho korbu, která podle Volkswagenu patří k nejširším ve svém segmentu.
Nezapomnělo se však ani na interiér, který kromě věcí nezbytných k odvádění práce a přežití poskytuje i překvapivý komfort. Chybět samozřejmě nemůže hasicí přístroj, vysílačka, pořádný zvedák nebo pracovní světla. Kromě toho je však v interiéru instalován i kávovar nebo sada první pomoci s defibrilátorem.
„Volkswagen Amarok byl obrovským úspěchem již od svého uvedení na trh a jsme nadšení, že ho můžeme vidět fungovat i v nejextrémnějších podmínkách světa. Britští řidiči se pak mohou spolehnout, že i standardní Amarok jim pomůže vypořádat se se vším, co na ně zima připraví," uvedl Nick Axtell z VW Commercial Vehicles.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?