Standardní Volkswagen Amarok je velice praktickým a univerzálním pickupem, který se neztratí na silnici ani v terénu. Pokud však chcete provozovat vůz v drsných podmínkách, které během zimy panují na Islandu, pak je potřeba ho k tomu patřičně upravit. A právě to je případ Volkswagenu Amarok AT35, který byl stvořen tak, aby dokázal fungovat i v podmínkách, které panují za polárním kruhem
Hned na začátek si pojďme říci, že se nejedná jen o obyčejnou úpravu demonstrující schopnosti vozu. Amarok AT35 totiž vznikl ve spolupráci britského zastoupení Volkswagenu a Arctic Trucks, společnosti specializující se na offroadové úpravy, s cílem postavit asistenční vozidlo do extrémních podmínek panujících během zimních měsíců na Islandu.
Začněme hned u těch nejpatrnějších změn, které se odehrály na podvozku. Ten byl vpředu i vzadu zvýšen o 25 mm, podběhy dostaly nástavce s laminátu a standardní pneumatiky vystřídaly podstatně výraznější terénní pneumatiky o rozměrech 315/70 obuté na 17-palcových discích. Drobným detailem jsou pak výrazné zástěrky vpředu i vzadu.
V kombinaci s 3.0 litrovým motorem V6 TDI o výkonu 224 koní si dokáže Amarok AT35 dokáže poradit se stoupáním pod úhlem až 45 stupňů. S klesáním pak pomůže asistent pro sjíždění svahů Hill Descent Assist. Do terénu může navíc Amarok vyrazit s nákladem až o hmotnosti 1 154 kg, který lze uskladnit například na jeho korbu, která podle Volkswagenu patří k nejširším ve svém segmentu.
Nezapomnělo se však ani na interiér, který kromě věcí nezbytných k odvádění práce a přežití poskytuje i překvapivý komfort. Chybět samozřejmě nemůže hasicí přístroj, vysílačka, pořádný zvedák nebo pracovní světla. Kromě toho je však v interiéru instalován i kávovar nebo sada první pomoci s defibrilátorem.
„Volkswagen Amarok byl obrovským úspěchem již od svého uvedení na trh a jsme nadšení, že ho můžeme vidět fungovat i v nejextrémnějších podmínkách světa. Britští řidiči se pak mohou spolehnout, že i standardní Amarok jim pomůže vypořádat se se vším, co na ně zima připraví," uvedl Nick Axtell z VW Commercial Vehicles.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?