Již za pár hodin se uskuteční premiéra nového Fordu Mustang Shelby GT500, jednoho z nejočekávanějších sportovních aut tohoto roku. Vy už však na premiéru čekat nemusíte, neboť se na internetu objevilo několik fotografií i poměrně rozsáhlý seznam technických parametrů. Na co se tedy můžeme od nového Shelby těšit?
Série čtyř fotografií, které na Facebooku zveřejnil jistý Justin Young, zachycuje brožuru Fordu s novým modelem Shelby GT500. Kromě designu si tak můžeme prohlédnout i pestrý seznam technických úprav a parametrů.
Současně je však potřeba říci, že tyto informace je potřeba stále brát s jistou rezervou. Jediné zaručeně pravdivé informace jsou až ty, které zveřejní sama automobilka. V tomto případě však autentičnosti celkem nahrává srovnání designu vozu s dříve uniklými fotografiemi z představení pro užší společnost.
Pojďme ale začít hned od toho nejzajímavějšího: motoru. Mustang Shelby GT500 by měl pod kapotou ukrývat 5.2 litrovou V8 osazenou masivním kompresorem, která vozu poskytne výkon 522 kW, tedy cca 709 koní. Podle spekulací Carscoops by se mělo jednat o upravený motor z modelu Shelby GT350. Jedinou dosud zmíněnou převodovkou byl sedmistupňový dvouspojkový automat Tremec, který přenáší výkon pouze na zadní kola.
Co se podvozku týče,GT500 by měl dostat adaptivní odpružení MagneDrive a řadu odlehčených komponentů vyrobených z karbonu či hořčíku.
V podbězích by měla být 20-palcová kola obutá do speciálně vyvinutých pneumatik Michelin Pilot 4. S brzděním mají řidiči pomoci šestipístkové brzdiče Brembo, které se budou vpředu zakusovat do 420 mm kotoučů a vzadu do 370 mm kotoučů.
Opomenout samozřejmě nelze ani výraznou změnu designu. Výrazně agresivnější maska dostala i decentní splitter, na kterém je nepřehlédnutelný nápis Shelby. Na kapotě přibyly nové odvětrávací otvory a v zadní části můžeme vidět výrazný černě lakovaný difuzor se čtveřicí koncovek výfuku a decentní spoiler.
Pokud by to však někomu nestačilo, měl by být k dispozici ještě karbonový balíček „Carbon Fiber Track Pack," díky kterému vůz získá 20-palcová karbonová kola, karbonové křídlo a karbonové doplňky interiéru. Nechybí však ani sportovní kožená sedadla Recaro nebo možnost odstranit zadní sedadla.
Uvnitř vozu se mohou řidiči těšit na 12-palcový digitální přístrojový štít a známý infotainment systém Sync 3. K dispozici však bude možnost připlatit si například za GPS navigaci, bezpečnostní asistenční systémy nebo prémiový audio-systém Bang and Olufsen.
Na kompletní specifikaci a fotogalerii v plné kvalitě si však ještě budeme muset pár hodin počkat, neboť premiéra se uskuteční dnes na autosalonu v Detroitu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.