Již za pár hodin se uskuteční premiéra nového Fordu Mustang Shelby GT500, jednoho z nejočekávanějších sportovních aut tohoto roku. Vy už však na premiéru čekat nemusíte, neboť se na internetu objevilo několik fotografií i poměrně rozsáhlý seznam technických parametrů. Na co se tedy můžeme od nového Shelby těšit?
Série čtyř fotografií, které na Facebooku zveřejnil jistý Justin Young, zachycuje brožuru Fordu s novým modelem Shelby GT500. Kromě designu si tak můžeme prohlédnout i pestrý seznam technických úprav a parametrů.
Současně je však potřeba říci, že tyto informace je potřeba stále brát s jistou rezervou. Jediné zaručeně pravdivé informace jsou až ty, které zveřejní sama automobilka. V tomto případě však autentičnosti celkem nahrává srovnání designu vozu s dříve uniklými fotografiemi z představení pro užší společnost.
Pojďme ale začít hned od toho nejzajímavějšího: motoru. Mustang Shelby GT500 by měl pod kapotou ukrývat 5.2 litrovou V8 osazenou masivním kompresorem, která vozu poskytne výkon 522 kW, tedy cca 709 koní. Podle spekulací Carscoops by se mělo jednat o upravený motor z modelu Shelby GT350. Jedinou dosud zmíněnou převodovkou byl sedmistupňový dvouspojkový automat Tremec, který přenáší výkon pouze na zadní kola.
Co se podvozku týče,GT500 by měl dostat adaptivní odpružení MagneDrive a řadu odlehčených komponentů vyrobených z karbonu či hořčíku.
V podbězích by měla být 20-palcová kola obutá do speciálně vyvinutých pneumatik Michelin Pilot 4. S brzděním mají řidiči pomoci šestipístkové brzdiče Brembo, které se budou vpředu zakusovat do 420 mm kotoučů a vzadu do 370 mm kotoučů.
Opomenout samozřejmě nelze ani výraznou změnu designu. Výrazně agresivnější maska dostala i decentní splitter, na kterém je nepřehlédnutelný nápis Shelby. Na kapotě přibyly nové odvětrávací otvory a v zadní části můžeme vidět výrazný černě lakovaný difuzor se čtveřicí koncovek výfuku a decentní spoiler.
Pokud by to však někomu nestačilo, měl by být k dispozici ještě karbonový balíček „Carbon Fiber Track Pack," díky kterému vůz získá 20-palcová karbonová kola, karbonové křídlo a karbonové doplňky interiéru. Nechybí však ani sportovní kožená sedadla Recaro nebo možnost odstranit zadní sedadla.
Uvnitř vozu se mohou řidiči těšit na 12-palcový digitální přístrojový štít a známý infotainment systém Sync 3. K dispozici však bude možnost připlatit si například za GPS navigaci, bezpečnostní asistenční systémy nebo prémiový audio-systém Bang and Olufsen.
Na kompletní specifikaci a fotogalerii v plné kvalitě si však ještě budeme muset pár hodin počkat, neboť premiéra se uskuteční dnes na autosalonu v Detroitu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.