Již za pár hodin se uskuteční premiéra nového Fordu Mustang Shelby GT500, jednoho z nejočekávanějších sportovních aut tohoto roku. Vy už však na premiéru čekat nemusíte, neboť se na internetu objevilo několik fotografií i poměrně rozsáhlý seznam technických parametrů. Na co se tedy můžeme od nového Shelby těšit?
Série čtyř fotografií, které na Facebooku zveřejnil jistý Justin Young, zachycuje brožuru Fordu s novým modelem Shelby GT500. Kromě designu si tak můžeme prohlédnout i pestrý seznam technických úprav a parametrů.
Současně je však potřeba říci, že tyto informace je potřeba stále brát s jistou rezervou. Jediné zaručeně pravdivé informace jsou až ty, které zveřejní sama automobilka. V tomto případě však autentičnosti celkem nahrává srovnání designu vozu s dříve uniklými fotografiemi z představení pro užší společnost.
Pojďme ale začít hned od toho nejzajímavějšího: motoru. Mustang Shelby GT500 by měl pod kapotou ukrývat 5.2 litrovou V8 osazenou masivním kompresorem, která vozu poskytne výkon 522 kW, tedy cca 709 koní. Podle spekulací Carscoops by se mělo jednat o upravený motor z modelu Shelby GT350. Jedinou dosud zmíněnou převodovkou byl sedmistupňový dvouspojkový automat Tremec, který přenáší výkon pouze na zadní kola.
Co se podvozku týče,GT500 by měl dostat adaptivní odpružení MagneDrive a řadu odlehčených komponentů vyrobených z karbonu či hořčíku.
V podbězích by měla být 20-palcová kola obutá do speciálně vyvinutých pneumatik Michelin Pilot 4. S brzděním mají řidiči pomoci šestipístkové brzdiče Brembo, které se budou vpředu zakusovat do 420 mm kotoučů a vzadu do 370 mm kotoučů.
Opomenout samozřejmě nelze ani výraznou změnu designu. Výrazně agresivnější maska dostala i decentní splitter, na kterém je nepřehlédnutelný nápis Shelby. Na kapotě přibyly nové odvětrávací otvory a v zadní části můžeme vidět výrazný černě lakovaný difuzor se čtveřicí koncovek výfuku a decentní spoiler.
Pokud by to však někomu nestačilo, měl by být k dispozici ještě karbonový balíček „Carbon Fiber Track Pack," díky kterému vůz získá 20-palcová karbonová kola, karbonové křídlo a karbonové doplňky interiéru. Nechybí však ani sportovní kožená sedadla Recaro nebo možnost odstranit zadní sedadla.
Uvnitř vozu se mohou řidiči těšit na 12-palcový digitální přístrojový štít a známý infotainment systém Sync 3. K dispozici však bude možnost připlatit si například za GPS navigaci, bezpečnostní asistenční systémy nebo prémiový audio-systém Bang and Olufsen.
Na kompletní specifikaci a fotogalerii v plné kvalitě si však ještě budeme muset pár hodin počkat, neboť premiéra se uskuteční dnes na autosalonu v Detroitu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?