Toyota na právě probíhajícím Tokijském autosalonu kromě očekávané Supry představila také sportovní edici svého sedanu Mark X. Ten by svým puristickým přístupem mohl nadchnout mnohé nadšence, pohrdající současnými přeplňovanými motory.
Sportovní divize Toyoty GRMN, což mimochodem znamená Gazoo Racing, Masters of the Nurburgring, se nově zaměřila také na sedan Mark X. Ten má představovat alternativu pro populární Camry, pro zákazníky, kteří preferují vozy s pohonem zadních kol. Druhá generace Mark X se na trh dostala už v roce 2009 a v současnosti se nabízí s druhým faceliftem.
Verze vytvořená u GRMN si ze zastaralosti modelu nic nedělá, naopak se snaží působit jako pravověrný sportovní sedan z dřívějších dekád. Pod kapotou se tak nachází atmosférický šestiválec 2GR-FSE o objemu 3.5 litru. Ten na zadní nápravu přes manuální šestistupňovou převodovku dodává 313 koní a 380 Nm. Úpravami prošly nápravy vozu a velký sedan je tak hbitější, čemuž pomáhá i upravený posilovač řízení.
Navenek se sportovní verze snadno pozná přepracovanou přídí, která na rozdíl od civiliních verzí přišla o typické logo ve tvaru X a dostala agresivní nárazník. Na zádi se Mark X chlubí hned čtyřmi koncovkami výfuku a mohutným difuzorem. Jako příplatkovou výbavu bude GRMN nabízet také karbonový panel střechy, který sníží váhu vozu o asi 10 kg a tím také těžiště. Mark X GRMN stojí na 19 palcových kolech s 235/40 R19 vepředu a 255/35 R19 vzadu. Brzdy byly vyvinuty u GRMN pouze pro sportovní Mark X. I v interiéru se odehrály změny, nejviditelnější je výrazné využití karbonu a sportovní sedačky s výrazným bočním vedením.
Mark X GRMN se na trh dostane pouze ve 350 kusech, což je ale více než předchozí edice Mark X GRMN z roku 2014, kterých vzniklo pouhých 100. Cena bude začínat na 1050000 Kč, největším problémem pro českého zájemce ale bude dostupnost. Stejně jako předchozí edice je totiž nový Mark X GRMN exkluzivitou pouze pro japonský trh.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.