Toyota na právě probíhajícím Tokijském autosalonu kromě očekávané Supry představila také sportovní edici svého sedanu Mark X. Ten by svým puristickým přístupem mohl nadchnout mnohé nadšence, pohrdající současnými přeplňovanými motory.
Sportovní divize Toyoty GRMN, což mimochodem znamená Gazoo Racing, Masters of the Nurburgring, se nově zaměřila také na sedan Mark X. Ten má představovat alternativu pro populární Camry, pro zákazníky, kteří preferují vozy s pohonem zadních kol. Druhá generace Mark X se na trh dostala už v roce 2009 a v současnosti se nabízí s druhým faceliftem.
Verze vytvořená u GRMN si ze zastaralosti modelu nic nedělá, naopak se snaží působit jako pravověrný sportovní sedan z dřívějších dekád. Pod kapotou se tak nachází atmosférický šestiválec 2GR-FSE o objemu 3.5 litru. Ten na zadní nápravu přes manuální šestistupňovou převodovku dodává 313 koní a 380 Nm. Úpravami prošly nápravy vozu a velký sedan je tak hbitější, čemuž pomáhá i upravený posilovač řízení.
Navenek se sportovní verze snadno pozná přepracovanou přídí, která na rozdíl od civiliních verzí přišla o typické logo ve tvaru X a dostala agresivní nárazník. Na zádi se Mark X chlubí hned čtyřmi koncovkami výfuku a mohutným difuzorem. Jako příplatkovou výbavu bude GRMN nabízet také karbonový panel střechy, který sníží váhu vozu o asi 10 kg a tím také těžiště. Mark X GRMN stojí na 19 palcových kolech s 235/40 R19 vepředu a 255/35 R19 vzadu. Brzdy byly vyvinuty u GRMN pouze pro sportovní Mark X. I v interiéru se odehrály změny, nejviditelnější je výrazné využití karbonu a sportovní sedačky s výrazným bočním vedením.
Mark X GRMN se na trh dostane pouze ve 350 kusech, což je ale více než předchozí edice Mark X GRMN z roku 2014, kterých vzniklo pouhých 100. Cena bude začínat na 1050000 Kč, největším problémem pro českého zájemce ale bude dostupnost. Stejně jako předchozí edice je totiž nový Mark X GRMN exkluzivitou pouze pro japonský trh.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.