Toyota na právě probíhajícím Tokijském autosalonu kromě očekávané Supry představila také sportovní edici svého sedanu Mark X. Ten by svým puristickým přístupem mohl nadchnout mnohé nadšence, pohrdající současnými přeplňovanými motory.
Sportovní divize Toyoty GRMN, což mimochodem znamená Gazoo Racing, Masters of the Nurburgring, se nově zaměřila také na sedan Mark X. Ten má představovat alternativu pro populární Camry, pro zákazníky, kteří preferují vozy s pohonem zadních kol. Druhá generace Mark X se na trh dostala už v roce 2009 a v současnosti se nabízí s druhým faceliftem.
Verze vytvořená u GRMN si ze zastaralosti modelu nic nedělá, naopak se snaží působit jako pravověrný sportovní sedan z dřívějších dekád. Pod kapotou se tak nachází atmosférický šestiválec 2GR-FSE o objemu 3.5 litru. Ten na zadní nápravu přes manuální šestistupňovou převodovku dodává 313 koní a 380 Nm. Úpravami prošly nápravy vozu a velký sedan je tak hbitější, čemuž pomáhá i upravený posilovač řízení.
Navenek se sportovní verze snadno pozná přepracovanou přídí, která na rozdíl od civiliních verzí přišla o typické logo ve tvaru X a dostala agresivní nárazník. Na zádi se Mark X chlubí hned čtyřmi koncovkami výfuku a mohutným difuzorem. Jako příplatkovou výbavu bude GRMN nabízet také karbonový panel střechy, který sníží váhu vozu o asi 10 kg a tím také těžiště. Mark X GRMN stojí na 19 palcových kolech s 235/40 R19 vepředu a 255/35 R19 vzadu. Brzdy byly vyvinuty u GRMN pouze pro sportovní Mark X. I v interiéru se odehrály změny, nejviditelnější je výrazné využití karbonu a sportovní sedačky s výrazným bočním vedením.
Mark X GRMN se na trh dostane pouze ve 350 kusech, což je ale více než předchozí edice Mark X GRMN z roku 2014, kterých vzniklo pouhých 100. Cena bude začínat na 1050000 Kč, největším problémem pro českého zájemce ale bude dostupnost. Stejně jako předchozí edice je totiž nový Mark X GRMN exkluzivitou pouze pro japonský trh.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.