V letošním roce se otevře řidičům celkem 22,4 kilometrů nových úseků dálnic na D1 mezi Přerovem a Lipníkem a na D3 mezi Bošilcem a Ševětínem. Mezi letos dokončovanými takřka 25 kilometry silnic I. třídy pak jsou obchvaty Slaného, Lechovic nebo Znojma. K zahájení se připravuje dalších 178 kilometrů dálnic a silnic I. třídy.
„Nejvíce rozestavěnými dálničními stavbami jsou brněnská D1, jihočeská D3, karlovarská D6, olomoucká D35, chomutovská D7, hradecká D11, ale také celá D48 včetně obchvatu Frýdku-Místku a napojení na D56 nebo obchvat Otrokovic na D55. Aktuálně je tak ve výstavbě celkem 187 kilometrů dálnic a silnic I. třídy,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Nových úseků dálnic je ve výstavbě celkem 128 kilometrů, z čehož je 21 kilometrů modernizace D1, 59 kilometrů pak tvoří stavby na silnicích I. tříd. V roce 2018 bylo otevřeno řidičům celkem 45 kilometrů silnic, z toho mezi Prahou a Brnem se postavilo znovu 26 kilometrů dálnice, nový úsek dálnice byl jeden čtyřkilometrový na D7 a silnic I. třídy bylo 15 kilometrů.
„Nemohu otevírat desítky nových kilometrů dálnic na zelené louce, když je před rokem 2014 nikdo nezahájil, protože v roce 2010 byla příprava staveb zcela zastavena. Nyní se nové dálnice a obchvaty staví takovým tempem, že jsou prakticky vyčerpány kapacity stavebních firem,“ dodává ministr. Stavby trvají běžně dva až tři roky, u složitějších staveb jsou to čtyři roky.
Přehled aktuální výstavby dálnic a silnic I. třídy je na zde.
Výstavba dálnic a silnic v číslech:
V roce 2019 je připraveno k zahájení 178 kilometrů silnic
Z toho modernizace D1, což je stavba nové dálnice ve stejné trase, je 50 kilometrů Nových dálnic je 80 kilometrů Nových silnic je 48 kilometrůV roce 2019 se řidičům otevře 47 kilometrů silnic
Z toho modernizace D1 je 0 kilometrů Nových dálnic je 22,4 kilometry Nových silnic je 25 kilometrůV roce 2018 bylo zahájeno 90 kilometrů silnic
Z toho modernizace D1 je 21 kilometrů Nových dálnic je 53 kilometrů Nových silnic je 16 kilometrůV roce 2018 bylo otevřeno 45 kilometrů silnic
Z toho modernizace D1 je 26 kilometrů Nových dálnic jsou 4 kilometry Nových silnic je 15 kilometrůV současné době je rozestavěno 187 kilometrů nových dálnic a silnic první třídy
úseky dálnic z toho tvoří 128 kilometrů, z toho modernizace D1 je 21 kilometrů 59 km tvoří novostavby na silnicích I. tříd.Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.