Chvílemi už se zdálo, že se evropští zákazníci Tesly Model 3 vůbec nedočkají. Automobilka se však naštěstí stihla vzchopit a dokonce již koncem minulého roku oznámila několik evropských trhů, kde se chystá Model 3 nabízet. Nejnovější zprávy pak ukazují, že dodávky počítají s tisíci kusů.
Webová stránka Model 3 VINs sleduje statistiku VIN kódu elektromobilů Tesla Model 3, kterou pravidelně publikuje na svém twitterovém profilu Model 3 VINs. Díky tomu pak lze dohledat a odhadovat, kolik elektromobilů již automobilka vyrobila, kolik se chystá vyrábět, jaký je jejich cílový trh a mnohdy i o jakou variantu se jedná (pohon zadních kol / AWD).
Podle informaci z Model 3 VINS již Tesla začátkem roku překročila počet 200 000 registrací VIN kódů pro Model 3 a v současné době se pohybuje zhruba okolo 208 000. Tempo registrací se přitom koncem minulého roku celkem výrazně zpomalilo.
Zatímco v říjnu Tesla registrovala 62 000 VIN kódů, v listopadu už to bylo pouze 6 000 a v prosinci 7 600. První dny nového roku však opět slibují výrazný růst, neboť během nich bylo registrováno cca 13 666 nových VIN kódů. Podle webu InsideEV's přitom cca 63 % VIN kódů registrovaných v lednu patří vozidlům určeným pro evropský trh (cca 8 584 vozidel).
Další informace pak říkají, že 12 918 nově registrovaných VIN kódů (95 % vozidel vyrobených do 4. ledna) patřilo vozidlům osazeným pohonem všech kol. Tato informace pak nahrává spekulacím, podle kterých se Tesla již nyní připravuje na vstup Modelu 3 na evropský trh. Právě první zde nabízené kusy totiž budou pouze v konfiguraci se silnější baterií a pohonem všech kol.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.