Chvílemi už se zdálo, že se evropští zákazníci Tesly Model 3 vůbec nedočkají. Automobilka se však naštěstí stihla vzchopit a dokonce již koncem minulého roku oznámila několik evropských trhů, kde se chystá Model 3 nabízet. Nejnovější zprávy pak ukazují, že dodávky počítají s tisíci kusů.
Webová stránka Model 3 VINs sleduje statistiku VIN kódu elektromobilů Tesla Model 3, kterou pravidelně publikuje na svém twitterovém profilu Model 3 VINs. Díky tomu pak lze dohledat a odhadovat, kolik elektromobilů již automobilka vyrobila, kolik se chystá vyrábět, jaký je jejich cílový trh a mnohdy i o jakou variantu se jedná (pohon zadních kol / AWD).
Podle informaci z Model 3 VINS již Tesla začátkem roku překročila počet 200 000 registrací VIN kódů pro Model 3 a v současné době se pohybuje zhruba okolo 208 000. Tempo registrací se přitom koncem minulého roku celkem výrazně zpomalilo.
Zatímco v říjnu Tesla registrovala 62 000 VIN kódů, v listopadu už to bylo pouze 6 000 a v prosinci 7 600. První dny nového roku však opět slibují výrazný růst, neboť během nich bylo registrováno cca 13 666 nových VIN kódů. Podle webu InsideEV's přitom cca 63 % VIN kódů registrovaných v lednu patří vozidlům určeným pro evropský trh (cca 8 584 vozidel).
Další informace pak říkají, že 12 918 nově registrovaných VIN kódů (95 % vozidel vyrobených do 4. ledna) patřilo vozidlům osazeným pohonem všech kol. Tato informace pak nahrává spekulacím, podle kterých se Tesla již nyní připravuje na vstup Modelu 3 na evropský trh. Právě první zde nabízené kusy totiž budou pouze v konfiguraci se silnější baterií a pohonem všech kol.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.