Chvílemi už se zdálo, že se evropští zákazníci Tesly Model 3 vůbec nedočkají. Automobilka se však naštěstí stihla vzchopit a dokonce již koncem minulého roku oznámila několik evropských trhů, kde se chystá Model 3 nabízet. Nejnovější zprávy pak ukazují, že dodávky počítají s tisíci kusů.
Webová stránka Model 3 VINs sleduje statistiku VIN kódu elektromobilů Tesla Model 3, kterou pravidelně publikuje na svém twitterovém profilu Model 3 VINs. Díky tomu pak lze dohledat a odhadovat, kolik elektromobilů již automobilka vyrobila, kolik se chystá vyrábět, jaký je jejich cílový trh a mnohdy i o jakou variantu se jedná (pohon zadních kol / AWD).
Podle informaci z Model 3 VINS již Tesla začátkem roku překročila počet 200 000 registrací VIN kódů pro Model 3 a v současné době se pohybuje zhruba okolo 208 000. Tempo registrací se přitom koncem minulého roku celkem výrazně zpomalilo.
Zatímco v říjnu Tesla registrovala 62 000 VIN kódů, v listopadu už to bylo pouze 6 000 a v prosinci 7 600. První dny nového roku však opět slibují výrazný růst, neboť během nich bylo registrováno cca 13 666 nových VIN kódů. Podle webu InsideEV's přitom cca 63 % VIN kódů registrovaných v lednu patří vozidlům určeným pro evropský trh (cca 8 584 vozidel).
Další informace pak říkají, že 12 918 nově registrovaných VIN kódů (95 % vozidel vyrobených do 4. ledna) patřilo vozidlům osazeným pohonem všech kol. Tato informace pak nahrává spekulacím, podle kterých se Tesla již nyní připravuje na vstup Modelu 3 na evropský trh. Právě první zde nabízené kusy totiž budou pouze v konfiguraci se silnější baterií a pohonem všech kol.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?