ŘSD nadělilo řidičům novoroční dárek, po D1 u Humpolce už se jezdí na Prahu v obou pruzích

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
ČTK , AutoRoad.cz 6. ledna 2019 11:19
Sdílej:

Ředitelství silnic a dálnic odstranilo všechna mobilní svodidla mezi 90. a 94. kilometrem dálnice D1 v zúženém úseku ve směru na Prahu. Provoz je tam obnoven v obou jízdních pruzích. Provoz ve směru na Brno v obou pruzích chce ŘSD spustit dnes večer. ČTK to dnes řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl, informace o provozu zveřejnila i policie na twitteru.

Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli opravě. Odstranění dočasných svodidel má v zúženém úseku přispět k tomu, aby byla dálnice lépe průjezdná. Úsek mezi 90. a 94. kilometrem byl součástí modernizace dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, práce na něm ale zatím vůbec nezačaly.

"Směr na Prahu je hotový a provoz mohl být obnoven v obou jízdních pruzích. Směr na Brno je před dokončením, zbývají poslední metry," uvedla policie na twitteru.

Obousměrně průjezdné by měly být oba směry nejpozději 7. ledna ráno. Nyní odstraňují silničáři mobilní svodidla ve směru na Brno. "Se svodidly budeme hotoví do 12:00, spíš dřív, pak skočíme na vodorovné dopravní značení. Kdyby to šlo hodně dobře, tak jsme večer hotoví a budeme to pouštět (směrem na Brno) v obou pruzích," řekl Rýdl. Při pondělní ranní špičce už by měl být celý úsek průjezdný v obou směrech ve dvou pruzích.

Odstraněním všech svodidel se zúžený úsek zkrátí na deset kilometrů. Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli modernizaci, která začala v březnu. Na prvních čtyřech kilometrech stavbaři ve středovém pásu vůbec nezačali pracovat, proto tam po odstranění provizorních svodidel bude dálnice průjezdná v plné šířce. Dalších deset kilometrů zůstane zúžených na dva pruhy.

V polovině prosince tam doprava několikrát zkolabovala. Problém projet měla v kolonách i auta zimní údržby. ŘSD pak jízdní pruhy v zúžení rozšířilo tím, že posunulo svodidla.

Zakázku na modernizaci za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení, jež tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Costruzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce budou pokračovat v létě. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut za 60 milionů korun.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?