Ředitelství silnic a dálnic odstranilo všechna mobilní svodidla mezi 90. a 94. kilometrem dálnice D1 v zúženém úseku ve směru na Prahu. Provoz je tam obnoven v obou jízdních pruzích. Provoz ve směru na Brno v obou pruzích chce ŘSD spustit dnes večer. ČTK to dnes řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl, informace o provozu zveřejnila i policie na twitteru.
Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli opravě. Odstranění dočasných svodidel má v zúženém úseku přispět k tomu, aby byla dálnice lépe průjezdná. Úsek mezi 90. a 94. kilometrem byl součástí modernizace dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, práce na něm ale zatím vůbec nezačaly.
"Směr na Prahu je hotový a provoz mohl být obnoven v obou jízdních pruzích. Směr na Brno je před dokončením, zbývají poslední metry," uvedla policie na twitteru.
Obousměrně průjezdné by měly být oba směry nejpozději 7. ledna ráno. Nyní odstraňují silničáři mobilní svodidla ve směru na Brno. "Se svodidly budeme hotoví do 12:00, spíš dřív, pak skočíme na vodorovné dopravní značení. Kdyby to šlo hodně dobře, tak jsme večer hotoví a budeme to pouštět (směrem na Brno) v obou pruzích," řekl Rýdl. Při pondělní ranní špičce už by měl být celý úsek průjezdný v obou směrech ve dvou pruzích.
Odstraněním všech svodidel se zúžený úsek zkrátí na deset kilometrů. Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli modernizaci, která začala v březnu. Na prvních čtyřech kilometrech stavbaři ve středovém pásu vůbec nezačali pracovat, proto tam po odstranění provizorních svodidel bude dálnice průjezdná v plné šířce. Dalších deset kilometrů zůstane zúžených na dva pruhy.
V polovině prosince tam doprava několikrát zkolabovala. Problém projet měla v kolonách i auta zimní údržby. ŘSD pak jízdní pruhy v zúžení rozšířilo tím, že posunulo svodidla.
Zakázku na modernizaci za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení, jež tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Costruzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce budou pokračovat v létě. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut za 60 milionů korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?