Stále je pro vás auto z Číny nezajímavé? Elektrické kupé za 350 tisíc je atraktivní možnost

-mdo / AutoRoad.cz, 5. ledna 2019, 10:42 Google+

Elektrický pohon je jako stvořený pro sporťáky, což ostatně dokazují vozy jako Tesla Roadster, Rimac Concept One nebo NIO EP9. Všechny tyto vozy však maji i další společnou vlastnost, vysokou cenu. Nyní ale přichází na trh startup Leap Motors se svým levným kupé.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Leap S01

Leap S01 | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Čína je v elektrifikaci svého vozového parku opravdová velmoc. Každá tamní automobilka má v nabídce alespoň jeden model a nové startupy vznikají snad každý měsíc. Čína ale nikdy příliš nefandila sportovním vozům, tamní zákazníci si potrpí spíše na pohodlí a dostatek místa. Proto je nezvyk, když nový startup přijde na trh s něčím jiným než prémiovým SUV nebo levným hatchbackem. Nově se ale do prodeje dostává Leap S01, malý elektrický sporťák, na jehož pořízení bude stačit jen 350 tisíc Kč.

img-responsive

Leap S01 | foto: 汽车之家

Startup Leap Motors byl založen teprve v roce 2017 v provincii Zhejiang. Už od počátku měla firma velké plány, ihned totiž začala s výstavbou vlastní továrny, schopné produkovat 250 tisíc vozidel ročně. Běžnější praxí pro čínské startupy je totiž nechat si vozy vyrábět ze začátku u některé ze zavedených automobilek.

První model značky, elektrické S01 bylo představeno ještě tentýž rok. Atraktivní čtyřmístné kupé svým vzhledem lehce připomíná koncept Nissan IDx, kterým Japonci v roce 2013 zaujali všechny fanoušky dostupných kupéček a následně jim zlomili srdce oznámením, že byly zrušeny plány na výrobu. Číňané ale tentokrát přišli s vlastním, lehce retro designem, i vzhledem k cenovce dosti povedeným, ačkoliv větší kola by S01 určitě prospěla. Zaměřením Leap evokuje spíše vozy jako byla druhá generace Hyundai Coupé, nejde mu totiž o přehnaně agresivní vzhled ani o velké výkony.

img-responsive

Leap S01 | foto: 汽车之家

Pohon zajišťuje vepředu umístěný elektrický motor nazvaný Heracles, který dodává na zadní nápravu 170 koní a 250 Nm. S tím se S01 dostane z nuly na sto za 6.9 sekundy a maximální rychlost je omezena na 190 km/h. Dostupné jsou dvě kapacity baterie, se základní 35.6 kWh ujede Leap podle cyklu NEDC celých 300 km, s vyšší 48 kWh baterií pak 380 km. 

V interiéru se posádka setká se dvěma 10.1 palcovými obrazovkami, sportovním volantem a sedačkami. Na osvětlení interiéru se podílela známá firma Razer, vyrábějící hardware pro hráče počítačových her. S01 využije RGB podsvícení Chroma, které Razer montuje například do svých klávesnic. Čeští zákazníci by nepochybně ocenili i prostorný kufr, který S01 nabízí za zadními sedačkami. 

img-responsive

Leap S01 | foto: 汽车之家

Leap svůj sporťák vybavuje také pokročilými technologiemi, S01 má výbavu pro autonomní řízení druhého stupně, rozpoznávání obličeje pro odemčení a nastartování, WiFi a funkcemi pro streamování videa z vozu a také pro sdílení samotného auta. 

Tohle vše si mohou čínští zákazníci koupit už teď za 350 tisíc Kč ve verzi se základní výbavou a menší baterií. Nejvyšší verze s větší baterií pak přijde na asi 490 tisíc Kč. Čínské ceny už samozřejmě zahrnují lokální dotace, které čínská vláda nabízí přímo výrobcům. V případě exportu na jiné trhy by se tak Leap S01 nepochybně nabízel o něco dráž.

Vytisknout

Diskuze: Stále je pro vás auto z Číny nezajímavé? Elektrické kupé za 350 tisíc je atraktivní možnost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Známý youtuber prověřil odolnost neprůstřelných automobilů a prozkoumal jejich techniku

Auta jako z bondovky: Podívejte se, co chrání majitele neprůstřelných vozidel

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud