Stále je pro vás auto z Číny nezajímavé? Elektrické kupé za 350 tisíc je atraktivní možnost

-mdo / AutoRoad.cz, 5. ledna 2019, 10:42 Google+

Elektrický pohon je jako stvořený pro sporťáky, což ostatně dokazují vozy jako Tesla Roadster, Rimac Concept One nebo NIO EP9. Všechny tyto vozy však maji i další společnou vlastnost, vysokou cenu. Nyní ale přichází na trh startup Leap Motors se svým levným kupé.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Leap S01

Leap S01 | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Čína je v elektrifikaci svého vozového parku opravdová velmoc. Každá tamní automobilka má v nabídce alespoň jeden model a nové startupy vznikají snad každý měsíc. Čína ale nikdy příliš nefandila sportovním vozům, tamní zákazníci si potrpí spíše na pohodlí a dostatek místa. Proto je nezvyk, když nový startup přijde na trh s něčím jiným než prémiovým SUV nebo levným hatchbackem. Nově se ale do prodeje dostává Leap S01, malý elektrický sporťák, na jehož pořízení bude stačit jen 350 tisíc Kč.

img-responsive

Leap S01 | foto: 汽车之家

Startup Leap Motors byl založen teprve v roce 2017 v provincii Zhejiang. Už od počátku měla firma velké plány, ihned totiž začala s výstavbou vlastní továrny, schopné produkovat 250 tisíc vozidel ročně. Běžnější praxí pro čínské startupy je totiž nechat si vozy vyrábět ze začátku u některé ze zavedených automobilek.

První model značky, elektrické S01 bylo představeno ještě tentýž rok. Atraktivní čtyřmístné kupé svým vzhledem lehce připomíná koncept Nissan IDx, kterým Japonci v roce 2013 zaujali všechny fanoušky dostupných kupéček a následně jim zlomili srdce oznámením, že byly zrušeny plány na výrobu. Číňané ale tentokrát přišli s vlastním, lehce retro designem, i vzhledem k cenovce dosti povedeným, ačkoliv větší kola by S01 určitě prospěla. Zaměřením Leap evokuje spíše vozy jako byla druhá generace Hyundai Coupé, nejde mu totiž o přehnaně agresivní vzhled ani o velké výkony.

img-responsive

Leap S01 | foto: 汽车之家

Pohon zajišťuje vepředu umístěný elektrický motor nazvaný Heracles, který dodává na zadní nápravu 170 koní a 250 Nm. S tím se S01 dostane z nuly na sto za 6.9 sekundy a maximální rychlost je omezena na 190 km/h. Dostupné jsou dvě kapacity baterie, se základní 35.6 kWh ujede Leap podle cyklu NEDC celých 300 km, s vyšší 48 kWh baterií pak 380 km. 

V interiéru se posádka setká se dvěma 10.1 palcovými obrazovkami, sportovním volantem a sedačkami. Na osvětlení interiéru se podílela známá firma Razer, vyrábějící hardware pro hráče počítačových her. S01 využije RGB podsvícení Chroma, které Razer montuje například do svých klávesnic. Čeští zákazníci by nepochybně ocenili i prostorný kufr, který S01 nabízí za zadními sedačkami. 

img-responsive

Leap S01 | foto: 汽车之家

Leap svůj sporťák vybavuje také pokročilými technologiemi, S01 má výbavu pro autonomní řízení druhého stupně, rozpoznávání obličeje pro odemčení a nastartování, WiFi a funkcemi pro streamování videa z vozu a také pro sdílení samotného auta. 

Tohle vše si mohou čínští zákazníci koupit už teď za 350 tisíc Kč ve verzi se základní výbavou a menší baterií. Nejvyšší verze s větší baterií pak přijde na asi 490 tisíc Kč. Čínské ceny už samozřejmě zahrnují lokální dotace, které čínská vláda nabízí přímo výrobcům. V případě exportu na jiné trhy by se tak Leap S01 nepochybně nabízel o něco dráž.

Vytisknout

Diskuze: Stále je pro vás auto z Číny nezajímavé? Elektrické kupé za 350 tisíc je atraktivní možnost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Známý youtuber prověřil odolnost neprůstřelných automobilů a prozkoumal jejich techniku

Auta jako z bondovky: Podívejte se, co chrání majitele neprůstřelných vozidel

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud