Při pohledu na těžké tahače s pohonem 8x8 má člověk pocit, že tyhle mohutné stroje nemohou být v terénu nikdy zastaveny. Video, které bylo natočeno během náročných offroad závodů v Německu, však názorně ukazuje, že ani osm poháněných kol s více řiditelnými nápravami nemusí být zaručeným receptem na každý terén.
Nákladní vozy s pohonem 8x8 působí na první pohled jako nezastavitelné stroje, které si musí zákonitě poradit s každou překážkou. Video ze závodů těchto strojů, které se začátkem prosince objevilo na YouTube kanálu K4 Movies, však dokazuje, že i tyto stroje mají své limity.
Na závodě, který se konal poblíž německého města Teuchern (kousek od Lipska), se představilo několik účastníků ve vozech Tatra ale i Mercedes Benz. Všechny vozy přitom byly vybaveny ochrannými klecemi, odlehčenými nástavbami, ochrannými plechy a dalšími drobnostmi, které výrazně zvyšovali jejich mobilitu v náročných podmínkách.
Hned na začátku videa, na které upozornil server Motor1, je však vidět, že i tyto působivé stroje mají své limity. Pokud mají možnost nabrat dostatečnou rychlost, překonají prakticky jakoukoliv překážku. Jakmile se však pod jejich koly objeví měkký či sypký materiál, začnou se pneumatiky kvůli vysoké hmotnosti jen bezmocně protáčet a řidiči nezbývá než potupně couvat a hledat možnost, jak nabrat rychlost.
Disciplínou, ve které tyto stroje přímo excelují, jsou kamenité úseky. Díky osmi poháněným kolům, výkonným motorům, flexibilnímu podvozku a speciálním odolným pneumatikám s agresivním vzorkem se vozy bez větších potíží derou kupředu. V těchto úsecích je však také dobře vidět, jak důležité jsou v terénu dostatečně dimenzované ochranné plechy podvozku, které si musí co chvíli poradit s ostrými kameny.
Manévrovat s podobně velkými stroji v takto náročném terénu však není nic snadného a tak se nelze divit, že řidiči co chvíli vystrkují hlavy z oken a koukají pod kola. S navigací jim navíc pomáhají i jejich spolujezdci, kteří kontrolují druhou stranu vozu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.