Při pohledu na těžké tahače s pohonem 8x8 má člověk pocit, že tyhle mohutné stroje nemohou být v terénu nikdy zastaveny. Video, které bylo natočeno během náročných offroad závodů v Německu, však názorně ukazuje, že ani osm poháněných kol s více řiditelnými nápravami nemusí být zaručeným receptem na každý terén.
Nákladní vozy s pohonem 8x8 působí na první pohled jako nezastavitelné stroje, které si musí zákonitě poradit s každou překážkou. Video ze závodů těchto strojů, které se začátkem prosince objevilo na YouTube kanálu K4 Movies, však dokazuje, že i tyto stroje mají své limity.
Na závodě, který se konal poblíž německého města Teuchern (kousek od Lipska), se představilo několik účastníků ve vozech Tatra ale i Mercedes Benz. Všechny vozy přitom byly vybaveny ochrannými klecemi, odlehčenými nástavbami, ochrannými plechy a dalšími drobnostmi, které výrazně zvyšovali jejich mobilitu v náročných podmínkách.
Hned na začátku videa, na které upozornil server Motor1, je však vidět, že i tyto působivé stroje mají své limity. Pokud mají možnost nabrat dostatečnou rychlost, překonají prakticky jakoukoliv překážku. Jakmile se však pod jejich koly objeví měkký či sypký materiál, začnou se pneumatiky kvůli vysoké hmotnosti jen bezmocně protáčet a řidiči nezbývá než potupně couvat a hledat možnost, jak nabrat rychlost.
Disciplínou, ve které tyto stroje přímo excelují, jsou kamenité úseky. Díky osmi poháněným kolům, výkonným motorům, flexibilnímu podvozku a speciálním odolným pneumatikám s agresivním vzorkem se vozy bez větších potíží derou kupředu. V těchto úsecích je však také dobře vidět, jak důležité jsou v terénu dostatečně dimenzované ochranné plechy podvozku, které si musí co chvíli poradit s ostrými kameny.
Manévrovat s podobně velkými stroji v takto náročném terénu však není nic snadného a tak se nelze divit, že řidiči co chvíli vystrkují hlavy z oken a koukají pod kola. S navigací jim navíc pomáhají i jejich spolujezdci, kteří kontrolují druhou stranu vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.