Od představení nového mladoboleslavského modelu Škoda Scala uplynula poměrně krátká doba, přesto už se objevilo několik grafických konceptů, které odhalují další možnosti tohoto bezesporu zajímavého vozu. Poslední variantou se stala dobrodružněji laděná Škoda Scala Cross, která by však podle tradičního značení Škody dostala označení spíše Scout.
Škoda Scala, kterou nám mladoboleslavská automobilka představila začátkem měsíce, slibuje řadu novinek a změn. Model, který v nabídce nahrazuje Rapid, by se měl utkat se stálicemi kompaktní třídy, mezi které se řadí třeba Ford Focus nebo Volkswagen Golf.
Hlavními esy v konkurenčním boji budou již tradičně praktičnost, prostornost a cena, což jsou obory, se kterými již Škoda mnohokrát zabodovala. Jak jsme se ovšem dozvěděli ještě před představením Scaly, velkou důležitost přikládali designéři a vývojáři i emocím. A tady se nabízí několik zajímavých možností.
Tou první byly samozřejmě spekulace o modelu RS, neboť samotná Scala se nám poprvé ukázala jako sportovně laděný koncept Vision RS. Všichni tak pevně doufáme, že se po letech Škoda vrátí k produkci ostrého zástupce mezi hatchbacky.
S jedním z prvních zajímavých grafických konceptů Škody Scala RS přišel designér Aksyonov Nikita, který se v nedávné době pochlubil ještě jedním nápaditým konceptem. Tím je dobrodružně laděný koncept Scala Cross, který sází na současnou popularitu SUV a crossoverů.
Podle tradičního značení Škody by se model jmenoval spíše Scout, ovšem to nic nemění na tom, že dříve nebo později bychom se něčeho podobného mohli skutečně dočkat. Vždyť i současná generace modelu Fabia nabízí dobrodružněji laděnou variantu Scoutline.
V grafickém návrhu se Nikita držel tradičního receptu, který se skládá z nepatrně zvýšené světlé výšky, pozměněných nárazníků i prahů a samozřejmě nesmělo chybět ani oplastování, které chce vzbudit dojem robustnosti. S pohonem všech kol bychom však příliš nepočítali.
Zda se automobilka skutečně chystá podobný model představit je však otázkou, na jejíž zodpovězení si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Modelem Scout nebo alespoň výbavou ScoutLine bychom však v budoucnu rozhodně překvapeni nebyli, vždyť určitou dobu ji nabízela i Škoda Rapid Spaceback.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.