Hyundai obsadil dvě místa z deseti v prestižní soutěži o deset nejlepších motorů, WardsAuto 10 Best Engine 2019, se zcela novým elektromobilem NEXO 2019 s palivovými články a crossoverem KONA Electric 2019. Uvedeným modelům bylo významné ocenění uděleno na základě jejich poháněcích ústrojí s přesvědčivými provozními vlastnostmi, mimořádně sofistikovanou konstrukcí, vynikající hospodárností a skvělými výkonovými parametry. Značka Hyundai získala ocenění WardsAuto 10 Best Engine již podesáté od roku 1995, kdy byla tato každoročně pořádaná soutěž založena.
„Je pro nás opravdovou poctou, že tato prestižní ocenění byla udělena dvěma našim zcela novým ekologickým systémům pohonu. Oceněná vozidla jsou výsledkem velkého úsilí značky Hyundai nabízet nejširší výběr maximálně ekologických poháněcích ústrojí v kategorii crossoverů a SUV,“ řekl John Juriga, ředitel divize poháněcích ústrojí v technickém centru HATC (Hyundai America Technical Center) koncernu Hyundai Motor Group. „Nekonečné hodiny, které naši inženýři věnují výzkumu, vyhodnocování a analýzám zkoušek v reálném provozu, otevírají nové možnosti pro využívání alternativních pohonů. Jsme velmi hrdí na to, čeho jsme dosáhli na tomto velmi konkurenčním trhu. Snažíme se nabízet zákazníkům chytrá řešení alternativních pohonů a těšíme se na další rozšiřování našeho portfolia ekologických vozidel.“
Hyundai Motor Company plánuje do roku 2025 představit 18 modelů, velmi ohleduplných k životnímu prostředí. NEXO stojí v čele vývoje vozidel společnosti Hyundai s nulovými emisemi. Tento vývojový plán také reprezentuje další krok koncernu Hyundai Motor Group k realizaci čistějšího životního prostředí prostřednictvím vyspělých ekologických vozidel.
NEXO je vlajkovou lodí značky Hyundai, která po všech stránkách překovává svého předchůdce, model Tucson FCEV. Model NEXO Blue má dojezd 611 kilometrů, o 185 kilometrů více než předchůdce. Verze NEXO Limited nabízí dojezd 570 kilometrů. Hodnoty spotřeby energie v přepočtu na spotřebu benzinu podle americké normy EPA jsou pro verze NEXO Blue 3,61 l/100 km ve městě, 4,05 l/100 km na dálnici a 3,85 l/100 km v kombinovaném provozu, zatímco pro NEXO Limited platí hodnoty 3,99 l/100 km ve městě, 4,35 l/100 km na dálnici a 4,12 l/100 km v kombinovaném provozu.
Drew Winter, ředitel společnosti WardsAuto, odpovědný za zveřejňované informace, k tomu říká: „Pomyslný závod v oblasti palivových článků nabírá na obrátkách a v jeho čele je nyní Hyundai NEXO, poskytující opravdovou radost z jízdy a dojezd až 611 kilometrů. Uspořádání palivových nádrží přitom neomezuje nabídku místa pro nohy, ani pro zavazadla. Strategie značky Hyundai v oblasti komponentů kromě toho v budoucnosti umožní zvyšovat výrobu za současného snižování nákladů.“
Navíc doplňování paliva u modelu NEXO trvá pouhých pět minut, takže zákazníci mohou vůz používat podobně jako porovnatelné SUV se spalovacím motorem, a to jak z hlediska dojezdu, tak rychlosti čerpání paliva. NEXO uchovává vodík ve třech samostatných nádržích, uložených v zadní části vozu. Díky tomu bylo možné maximalizovat celkový objem interiéru, zejména v zavazadlovém prostoru, který se zvětšil o 164 litrů a nabízí rovnou ložnou plochu. NEXO s nejvyšším výkonem 120 kW (163 k) a maximálním točivým momentem 395 N.m uspokojí i po dynamické stránce včetně dalšího zlepšení akcelerace.
Hyundai slaví úspěchy i se zcela novým modelem KONA Electric 2019, který nabízí nejdelší dojezd ve své třídě: 415 km. Nový elektrický crossover je cenově dostupným kompaktním automobilem, který se vyznačuje mladistvým designem, sportovními jízdními vlastnostmi, pokrokovými bezpečnostními technologiemi včetně rozsáhlé standardní bezpečnostní výbavy a vyspělými funkcemi informačního a zábavního systému. Hyundai navíc poskytuje na akumulátory modelu KONA Electric nejlepší záruku v automobilovém průmyslu, která platí po celou dobu životnosti vozidla.
„Hyundai KONA nabízí díky mimořádnému výkonu a točivému momentu skvělé zážitky z jízdy, ať zrychlujete od semaforů nebo předjíždíte na dálnici,“ poznamenal Drew Winter ze společnosti WardsAuto. „A s dojezdem 415 km podle metodiky EPA má KONA na americkém trhu nejdelší dojezd mezi akumulátorovými elektromobily s výjimkou značky Tesla. KONA Electric je tak atraktivní nabídkou pro zákazníky, kteří chtějí elektromobil s dojezdem vozidla poháněného spalovacím motorem v tak oblíbené karosářské verzi, jako je crossover.“ Nakonec ještě dodal: „A třešničkou na dortu je velmi dostupná cena.“
Poháněcí ústrojí modelu KONA Electric používá synchronní elektromotor s permanentním magnetem, který se vyznačuje vysokou účinností a nejvyšším výkonem 150 kW (204 k). Elektromotor je napájen vysokonapěťovou sadou lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 64 kWh. Maximální točivý moment elektromotoru 395 N.m je přenášen na přední kola. Invertor poháněcího ústrojí má specifický výkon 25,4 kVA/l. Akumulátorový systém je kapalinou chlazený a pracuje s napětím 356 V. Hustota energie sady akumulátorů je 141,3 Wh/kg (vyšší, než má například Chevrolet Bolt). Celková hmotnost akumulátorového systému je méně než 454 kg. Hodnoty spotřeby energie v přepočtu na spotřebu benzinu podle americké normy EPA jsou pro model KONA Electric 1,78 l/100 km ve městě, 2,18 l/100 km na dálnici a 1,96 l/100 km v kombinovaném provozu.
Soutěž WardsAuto 10 Best Engines se letos konala již popětadvacáté. Jejím cílem je oceňovat výjimečné konstrukce poháněcích ústrojí, technologie světové úrovně a vzácné spalovací motory i systémy elektrického pohonu, které jsou tak přesvědčivé, že pomáhají prodávat příslušný model. V letošním roce bojovalo o prestižní ocenění 34 uchazečů, vybraných z nabídky vozidel pro modelové roky 2018 a 2019. Soutěže se mohou zúčastnit nové nebo výrazně modernizované spalovací motory či systémy pohonu, které začnou být nabízeny k prodeji v sériově vyráběných vozidlech nejpozději během prvního čtvrtletí roku 2019 za základní cenu maximálně 64 000 USD.
WardsAuto 10 Best Engines je prestižní seznam výjimečných poháněcích ústrojí používaných v automobilovém průmyslu. Značka Hyundai byla od začátku zveřejňování seznamu v roce 1995 oceněna již desetkrát: motor Tau V8 v letech 2009 (4,6 litru), 2010 (4,6 litru) a 2011 (5,0 litru); řadový čtyřválec Gamma v roce 2012; elektrický pohon s palivovými články na vodík v roce 2015; motor Nu (2,0 litru s externě nabíjitelným hybridním systémem) v roce 2016; turbodmychadlem přeplňovaných čtyřválec DOHC (1,4 litru) a vidlicový šestiválec (3,3 litru) v roce 2018. Slavnostní vyhlášení výsledků pro rok 2019 se uskuteční na banketu během autosalonu NAIAS 16. ledna 2019 v Detroitu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?