„Je pro nás opravdovou poctou, že tato prestižní ocenění byla udělena dvěma našim zcela novým ekologickým systémům pohonu. Oceněná vozidla jsou výsledkem velkého úsilí značky Hyundai nabízet nejširší výběr maximálně ekologických poháněcích ústrojí v kategorii crossoverů a SUV,“ řekl John Juriga, ředitel divize poháněcích ústrojí v technickém centru HATC (Hyundai America Technical Center) koncernu Hyundai Motor Group. „Nekonečné hodiny, které naši inženýři věnují výzkumu, vyhodnocování a analýzám zkoušek v reálném provozu, otevírají nové možnosti pro využívání alternativních pohonů. Jsme velmi hrdí na to, čeho jsme dosáhli na tomto velmi konkurenčním trhu. Snažíme se nabízet zákazníkům chytrá řešení alternativních pohonů a těšíme se na další rozšiřování našeho portfolia ekologických vozidel.“
Hyundai Motor Company plánuje do roku 2025 představit 18 modelů, velmi ohleduplných k životnímu prostředí. NEXO stojí v čele vývoje vozidel společnosti Hyundai s nulovými emisemi. Tento vývojový plán také reprezentuje další krok koncernu Hyundai Motor Group k realizaci čistějšího životního prostředí prostřednictvím vyspělých ekologických vozidel.
NEXO je vlajkovou lodí značky Hyundai, která po všech stránkách překovává svého předchůdce, model Tucson FCEV. Model NEXO Blue má dojezd 611 kilometrů, o 185 kilometrů více než předchůdce. Verze NEXO Limited nabízí dojezd 570 kilometrů. Hodnoty spotřeby energie v přepočtu na spotřebu benzinu podle americké normy EPA jsou pro verze NEXO Blue 3,61 l/100 km ve městě, 4,05 l/100 km na dálnici a 3,85 l/100 km v kombinovaném provozu, zatímco pro NEXO Limited platí hodnoty 3,99 l/100 km ve městě, 4,35 l/100 km na dálnici a 4,12 l/100 km v kombinovaném provozu.
Drew Winter, ředitel společnosti WardsAuto, odpovědný za zveřejňované informace, k tomu říká: „Pomyslný závod v oblasti palivových článků nabírá na obrátkách a v jeho čele je nyní Hyundai NEXO, poskytující opravdovou radost z jízdy a dojezd až 611 kilometrů. Uspořádání palivových nádrží přitom neomezuje nabídku místa pro nohy, ani pro zavazadla. Strategie značky Hyundai v oblasti komponentů kromě toho v budoucnosti umožní zvyšovat výrobu za současného snižování nákladů.“
Navíc doplňování paliva u modelu NEXO trvá pouhých pět minut, takže zákazníci mohou vůz používat podobně jako porovnatelné SUV se spalovacím motorem, a to jak z hlediska dojezdu, tak rychlosti čerpání paliva. NEXO uchovává vodík ve třech samostatných nádržích, uložených v zadní části vozu. Díky tomu bylo možné maximalizovat celkový objem interiéru, zejména v zavazadlovém prostoru, který se zvětšil o 164 litrů a nabízí rovnou ložnou plochu. NEXO s nejvyšším výkonem 120 kW (163 k) a maximálním točivým momentem 395 N.m uspokojí i po dynamické stránce včetně dalšího zlepšení akcelerace.
Hyundai slaví úspěchy i se zcela novým modelem KONA Electric 2019, který nabízí nejdelší dojezd ve své třídě: 415 km. Nový elektrický crossover je cenově dostupným kompaktním automobilem, který se vyznačuje mladistvým designem, sportovními jízdními vlastnostmi, pokrokovými bezpečnostními technologiemi včetně rozsáhlé standardní bezpečnostní výbavy a vyspělými funkcemi informačního a zábavního systému. Hyundai navíc poskytuje na akumulátory modelu KONA Electric nejlepší záruku v automobilovém průmyslu, která platí po celou dobu životnosti vozidla.
„Hyundai KONA nabízí díky mimořádnému výkonu a točivému momentu skvělé zážitky z jízdy, ať zrychlujete od semaforů nebo předjíždíte na dálnici,“ poznamenal Drew Winter ze společnosti WardsAuto. „A s dojezdem 415 km podle metodiky EPA má KONA na americkém trhu nejdelší dojezd mezi akumulátorovými elektromobily s výjimkou značky Tesla. KONA Electric je tak atraktivní nabídkou pro zákazníky, kteří chtějí elektromobil s dojezdem vozidla poháněného spalovacím motorem v tak oblíbené karosářské verzi, jako je crossover.“ Nakonec ještě dodal: „A třešničkou na dortu je velmi dostupná cena.“
Poháněcí ústrojí modelu KONA Electric používá synchronní elektromotor s permanentním magnetem, který se vyznačuje vysokou účinností a nejvyšším výkonem 150 kW (204 k). Elektromotor je napájen vysokonapěťovou sadou lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 64 kWh. Maximální točivý moment elektromotoru 395 N.m je přenášen na přední kola. Invertor poháněcího ústrojí má specifický výkon 25,4 kVA/l. Akumulátorový systém je kapalinou chlazený a pracuje s napětím 356 V. Hustota energie sady akumulátorů je 141,3 Wh/kg (vyšší, než má například Chevrolet Bolt). Celková hmotnost akumulátorového systému je méně než 454 kg. Hodnoty spotřeby energie v přepočtu na spotřebu benzinu podle americké normy EPA jsou pro model KONA Electric 1,78 l/100 km ve městě, 2,18 l/100 km na dálnici a 1,96 l/100 km v kombinovaném provozu.
Soutěž WardsAuto 10 Best Engines se letos konala již popětadvacáté. Jejím cílem je oceňovat výjimečné konstrukce poháněcích ústrojí, technologie světové úrovně a vzácné spalovací motory i systémy elektrického pohonu, které jsou tak přesvědčivé, že pomáhají prodávat příslušný model. V letošním roce bojovalo o prestižní ocenění 34 uchazečů, vybraných z nabídky vozidel pro modelové roky 2018 a 2019. Soutěže se mohou zúčastnit nové nebo výrazně modernizované spalovací motory či systémy pohonu, které začnou být nabízeny k prodeji v sériově vyráběných vozidlech nejpozději během prvního čtvrtletí roku 2019 za základní cenu maximálně 64 000 USD.
WardsAuto 10 Best Engines je prestižní seznam výjimečných poháněcích ústrojí používaných v automobilovém průmyslu. Značka Hyundai byla od začátku zveřejňování seznamu v roce 1995 oceněna již desetkrát: motor Tau V8 v letech 2009 (4,6 litru), 2010 (4,6 litru) a 2011 (5,0 litru); řadový čtyřválec Gamma v roce 2012; elektrický pohon s palivovými články na vodík v roce 2015; motor Nu (2,0 litru s externě nabíjitelným hybridním systémem) v roce 2016; turbodmychadlem přeplňovaných čtyřválec DOHC (1,4 litru) a vidlicový šestiválec (3,3 litru) v roce 2018. Slavnostní vyhlášení výsledků pro rok 2019 se uskuteční na banketu během autosalonu NAIAS 16. ledna 2019 v Detroitu.