Jedním z největších problémů rychlejšího rozvoje elektromobilů je jejich vysoká cena, zejména ve srovnání s běžnými vozy osazenými spalovacím motorem. To se ale chystá změnit německý startup e.Go Mobile, který představil koncept dostupného elektromobilu.
Za firmou přitom stojí profesor Günther Schuh, který už má za sebou práci na podobném projektu, dostupné elektrododávce Street Scooter. Ta byla vytvořena původně pro využití firmou DHL, ale začala se nabízet i veřejnosti. Street Scooter je teď nejprodávanější čistě elektrickou dodávkou v Evropě. Prodej firmy Street Scooter DHL přinesl Güntheru Schuhovi dostatek kapitálu na to, aby rozjel svůj další projekt, kterým je právě e.Go Mobile. Další peníze do startupu investoval dodavatel náhradních dílů ZF Friedrichshafen a jedním z cílů firmy je vytvořit plně autonomní elektrický autobus.
Prvním představeným vozem je ale malinký e.Go Mobile Life, zaměřený na co nejnižší cenu. Tomu odpovídá i velikost karosérie, o trochu kratší než Fiat 500, uvnitř se ale mají pohodlně usadit čtyři pasažéři. Vzhledově vůz připomíná mopedauta od Aixamu a podobných výrobců, nechybí mu však styl.
Vůz bude od počátku dostupný ve třech konfiguracích. Nejlevnější Life 20 nabídne lithium-ion baterii o kapacitě 14.9 kWh, s udávaným dojezdem auta podle NEDC 121 km. Výkon elektrického motoru 1300 kg těžkého vozidla je 20 kW, maximální rychlost 116 km/h. Střední model Life 40 dostane lithium-ion baterii o kapacitě 17.9 kWh, s udávaným dojezdem vozu podle NEDC 142 km. Výkon je 24 kW a maximální rychlost 130 km/h. Nejvyšší verze Life se bude nabízet s baterií o kapacitě 23.9 kWh, s udávaným dojezdem vozu podle NEDC 184 km. Výkon je 32 kW a maximální rychlost 152 km/h.
Ceny budou začínat na 15900 EUR za Life 20, střední Life 40 za 17400 EUR a nejvyšší Life 60 za 19900 EUR. I za nejvyšší verzi tak zaplatíte jen třetinu ceny Tesly Model 3, veškeré údaje německého stroje jsou však s Teslou samozřejmě naprosto nesrovnatelné.
Německá továrna e.Go Mobile začala s výrobou předprodukční série už v létě, sériová výroba se má rozjet v Březnu 2019. V současné době už má firma na vozítko 3200 předobjednávek a další nepřijímá dokud se vůz nebude vyrábět. Do roku 2022 se plánuje vyrábět až 100 tisíc vozů e.Go Mobile za rok.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?