Jedním z největších problémů rychlejšího rozvoje elektromobilů je jejich vysoká cena, zejména ve srovnání s běžnými vozy osazenými spalovacím motorem. To se ale chystá změnit německý startup e.Go Mobile, který představil koncept dostupného elektromobilu.
Za firmou přitom stojí profesor Günther Schuh, který už má za sebou práci na podobném projektu, dostupné elektrododávce Street Scooter. Ta byla vytvořena původně pro využití firmou DHL, ale začala se nabízet i veřejnosti. Street Scooter je teď nejprodávanější čistě elektrickou dodávkou v Evropě. Prodej firmy Street Scooter DHL přinesl Güntheru Schuhovi dostatek kapitálu na to, aby rozjel svůj další projekt, kterým je právě e.Go Mobile. Další peníze do startupu investoval dodavatel náhradních dílů ZF Friedrichshafen a jedním z cílů firmy je vytvořit plně autonomní elektrický autobus.
Prvním představeným vozem je ale malinký e.Go Mobile Life, zaměřený na co nejnižší cenu. Tomu odpovídá i velikost karosérie, o trochu kratší než Fiat 500, uvnitř se ale mají pohodlně usadit čtyři pasažéři. Vzhledově vůz připomíná mopedauta od Aixamu a podobných výrobců, nechybí mu však styl.
Vůz bude od počátku dostupný ve třech konfiguracích. Nejlevnější Life 20 nabídne lithium-ion baterii o kapacitě 14.9 kWh, s udávaným dojezdem auta podle NEDC 121 km. Výkon elektrického motoru 1300 kg těžkého vozidla je 20 kW, maximální rychlost 116 km/h. Střední model Life 40 dostane lithium-ion baterii o kapacitě 17.9 kWh, s udávaným dojezdem vozu podle NEDC 142 km. Výkon je 24 kW a maximální rychlost 130 km/h. Nejvyšší verze Life se bude nabízet s baterií o kapacitě 23.9 kWh, s udávaným dojezdem vozu podle NEDC 184 km. Výkon je 32 kW a maximální rychlost 152 km/h.
Ceny budou začínat na 15900 EUR za Life 20, střední Life 40 za 17400 EUR a nejvyšší Life 60 za 19900 EUR. I za nejvyšší verzi tak zaplatíte jen třetinu ceny Tesly Model 3, veškeré údaje německého stroje jsou však s Teslou samozřejmě naprosto nesrovnatelné.
Německá továrna e.Go Mobile začala s výrobou předprodukční série už v létě, sériová výroba se má rozjet v Březnu 2019. V současné době už má firma na vozítko 3200 předobjednávek a další nepřijímá dokud se vůz nebude vyrábět. Do roku 2022 se plánuje vyrábět až 100 tisíc vozů e.Go Mobile za rok.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.