Jedním z největších problémů rychlejšího rozvoje elektromobilů je jejich vysoká cena, zejména ve srovnání s běžnými vozy osazenými spalovacím motorem. To se ale chystá změnit německý startup e.Go Mobile, který představil koncept dostupného elektromobilu.
Za firmou přitom stojí profesor Günther Schuh, který už má za sebou práci na podobném projektu, dostupné elektrododávce Street Scooter. Ta byla vytvořena původně pro využití firmou DHL, ale začala se nabízet i veřejnosti. Street Scooter je teď nejprodávanější čistě elektrickou dodávkou v Evropě. Prodej firmy Street Scooter DHL přinesl Güntheru Schuhovi dostatek kapitálu na to, aby rozjel svůj další projekt, kterým je právě e.Go Mobile. Další peníze do startupu investoval dodavatel náhradních dílů ZF Friedrichshafen a jedním z cílů firmy je vytvořit plně autonomní elektrický autobus.
Prvním představeným vozem je ale malinký e.Go Mobile Life, zaměřený na co nejnižší cenu. Tomu odpovídá i velikost karosérie, o trochu kratší než Fiat 500, uvnitř se ale mají pohodlně usadit čtyři pasažéři. Vzhledově vůz připomíná mopedauta od Aixamu a podobných výrobců, nechybí mu však styl.
Vůz bude od počátku dostupný ve třech konfiguracích. Nejlevnější Life 20 nabídne lithium-ion baterii o kapacitě 14.9 kWh, s udávaným dojezdem auta podle NEDC 121 km. Výkon elektrického motoru 1300 kg těžkého vozidla je 20 kW, maximální rychlost 116 km/h. Střední model Life 40 dostane lithium-ion baterii o kapacitě 17.9 kWh, s udávaným dojezdem vozu podle NEDC 142 km. Výkon je 24 kW a maximální rychlost 130 km/h. Nejvyšší verze Life se bude nabízet s baterií o kapacitě 23.9 kWh, s udávaným dojezdem vozu podle NEDC 184 km. Výkon je 32 kW a maximální rychlost 152 km/h.
Ceny budou začínat na 15900 EUR za Life 20, střední Life 40 za 17400 EUR a nejvyšší Life 60 za 19900 EUR. I za nejvyšší verzi tak zaplatíte jen třetinu ceny Tesly Model 3, veškeré údaje německého stroje jsou však s Teslou samozřejmě naprosto nesrovnatelné.
Německá továrna e.Go Mobile začala s výrobou předprodukční série už v létě, sériová výroba se má rozjet v Březnu 2019. V současné době už má firma na vozítko 3200 předobjednávek a další nepřijímá dokud se vůz nebude vyrábět. Do roku 2022 se plánuje vyrábět až 100 tisíc vozů e.Go Mobile za rok.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.